fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרב על השלום

כשנתניהו דיבר בכנסת על השלום, חלק מחברי הכנסת צחקו. אותי זה דווקא העציב. השלום חייב להיות מטרת על אסטרטגית של כל ממשלה בישראל, בין אם היא ימין או שמאל
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)

מדאיגה מאוד הודעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, לפיה בשנה הקרובה לא יהיה משא ומתן מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית, בגלל הרכב הממשלה בישראל ובשל דרישותיו הראשוניות של אבו מאזן עוד בטרם נפתח המשא ומתן.

הצהרה שכזו מפי האמריקאים היא הכשר לסטטוס קוו של אי עשייה מדינית, לשיתוק, לייאוש, לחוסר תקווה. באזור שאין בו תקווה צומחים עשבים שוטים שמחפשים פתרונות אינסטנט מהירים ולא רציונליים. שיתוק מדיני הוביל לאסונות נוסח יום כיפור, נוסח האינתיפאדה הראשונה. הצהרה כמו זו של ברק משאירה את הזירה לקיצוניים ומעודדת פריצת אלימות. טוב יעשה נתניהו אם ייתן הצהרה נגדית ויכריז על נכונותה של ישראל לחדש את המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים.

ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)

הבעיה הגדולה היא שכאשר אתה שולט על חודו של מנדט, כל ח"כ קיצוני מהקואליציה יכול לטרפד את התחלת התהליך ולהכניס את הממשלה למצוקה קשה. קשה להאמין שנאום בר אילן חדש יהיה בהרכב הממשלה הנוכחי וזה מצב של אימפוטנציה מדינית מסוכנת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות