fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרושה הכרעה

בשש אחרי המלחמה נקבל כולנו את החשבון
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
(צילום: אדריאן הרבשטיין)

עלות המלחמה האמיתית מוערכת כרגע בין שבעה לשמונה מיליארד שקלים. הדבר הכי פשוט לעשות זה לקצץ בהוצאות הממשלה בתחומי חינוך ורווחה ושאר המטלות האזרחיות שבשבילן הממשלה קמה. השלב השני, הטלת מיסים על מעמד הביניים והשכבות החלשות. אם זה יקרה, זה יהיה פוגעני ונזקי המלחמה הכלכליים יחלחלו כמו פתחי ביוב, וירעילו את החברה הישראלית, שגם ככה מתקשה להמריא. מלחמות הן נקודת שינוי, היו מלחמות שאחריהן היה שגשוג כלכלי והיו גם הפוכות. ההכרעה בידי שני אנשים, יאיר לפיד ובנימין נתניהו.

המבחן של לפיד כרגע הוא לא להכניס את המשק לתרדמת שיכולה להמשיך שנים, ולפגוע קשות במעמד העמלים ובבעלי העסקים הקטנים. איך עושים זאת? קטונתי מלייעץ לכבוד השר. כל מה שאני יודע הוא שהעלאת המיסים ועשיית סיבוב על השכבות הנמוכות, צעד שהכי קל לבצע אותו, יהרוס כל חלקה טובה שעדיין נותרה במרקם החברתי.

גם אם הרבה ציניקנים מרימים גבה על ההוזים והחולמים, כדאי שנזכור כולנו שאת המדינה הזאת הקימו הוזים וחולמים שאיש לא נתן להם סיכוי, אבל הם, באמונה ובעקשנות, והליכה בניגוד לזרם הביאו את כולנו עד הלום הטלת מיסים על מעמד הביניים והשכבות החלשות ירעילו את החברה הישראלית, שגם ככה מתקשה להמריא. מלחמות הן נקודת שינוי, היו מלחמות שאחריהן היה שגשוג כלכלי והיו גם הפוכות. ההכרעה בידי יאיר לפיד ובנימין נתניהו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות