fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השקעה לחיים – עוברים מהעיר למרחבים של קיבוץ יחיעם

סביבה פסטורלית, תחושת מרחב וביטחון, נגישות לעורקי תחבורה וחינוך מעולה לילדים. מעל 100 משפחות צעירות מכל רחבי הארץ עברו במהלך השנים האחרונות להתגורר בשכונת ההרחבה שבקיבוץ יחיעם. מה הוביל אותן לעזוב את אורח החיים המוכר בעיר ולעבור לגור בקיבוץ? הכירו את האנשים שנהנים מכל העולמות
נהנים מהמרחב הכפרי ולא מרגישים מנותקים, משפחת קמינסקי | צילום: באדיבות המצולמים
נהנים מהמרחב הכפרי ולא מרגישים מנותקים, משפחת קמינסקי | צילום: באדיבות המצולמים

עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, החלה המגמה שבמסגרתה משפחות רבות, מכל רחבי הארץ, בחרו לשנות את אורח חייהם. הן החלו לעזוב את העיר, להצטרף לקהילה תומכת ולעבור לגור בסמוך לטבע, בקיבוצים.

מדובר במגמה שהולכת וגוברת, ובחברת "תקומה", שמשווקת את השלב הרביעי בפרויקט בקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, מזהים ביקושים רבים בקרב זוגות צעירים מכל רחבי הארץ.

אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת "תקומה", מציין כי משבר הקורונה חיזק את הביקושים ואת ההתעניינות ברכישת בית במסגרת שלב ד' בשכונה המשווקת בימים אלו. "מיקומו של הקיבוץ מספק לתושבים יתרון אסטרטגי ברור לצד המחייה במרחב הכפרי", אומר שטמרמן.

שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן-תקומה
שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן-תקומה

קיבוץ יחיעם ממוקם קרוב מאוד לעורקי תחבורה ראשיים וכמובן לרכבת, מה שמאפשר ניידות גבוהה גם למי שעובד בחיפה או במרכז. בעתיד הלא רחוק גם ייפתח מקטע נוסף של כביש 6 בצומת כברי הסמוך, ויחבר אותו לכביש המהיר המרכזי במדינה. "הקרבה לכביש 6 תסייע בניידות לעבודה וללא ספק תעלה את ערך הבית", מוסיף שטמרמן, "בנוסף, קיבוץ יחיעם מוכר כיישוב באזור עדיפות לאומית, ומתוקף כך נהנה מהקלות מס, כך שלצד השדרוג באיכות החיים בהחלט מדובר גם בהשקעה נדל"נית נבונה".

"נהנים מהמרחב הכפרי ולא מרגישים מנותקים"

"למען האמת? רצינו שהילדים יגדלו בסביבה כפרית ופחות צמודים למסכים", אומר לנו ליאור קמינסקי.

קמינסקי ואשתו איילת, שניהם בני 35, עברו לפני כשנה וחצי לקיבוץ יחיעם עם שני ילדיהם, לאחר שמכרו דירת 4 חדרים ברחובות.

"אנחנו חובבי טבע ואת הצפון הכרנו בעיקר מטיולים, לעבור לגור במרחב הכפרי זה משהו שהרגיש לנו מאד טבעי ונכון", אומר ליאור. "בדקנו מספר מקומות ולבסוף בחרנו ביחיעם. היתרון בקיבוץ יחיעם הוא שאנחנו גם נהנים מהמרחב הכפרי וגם לא מרגישים מנותקים. יתרה מכך, המעבר מהמרכז לצפון ממש לא פגע לנו בשגרת העבודה, אני עובד חלק מהשבוע בבית וחלק מהשבוע נוסע ברכבת  למקום עבודתי בתל אביב. אשתי עובדת בנהריה ובמקביל בקליניקה שהקימה במושב מעונה".

הערך המוסף, לדברי קמינסקי, הוא ללא ספק חיי הקהילה. "קיבלו אותנו מאוד יפה בקיבוץ, יש פה ועדת תרבות פעילה וגם בתקופת הסגרים היו פעילויות נחמדות לילדים, החינוך פה פנטסטי. למי שיכול להתאים את מקום העבודה שלו למגורים ביחיעם, אני בהחלט ממליץ ללכת על זה. בסך הכול  אנחנו מרוצים, יש פה אווירה מושלמת לגידול משפחה".

 

נאור וסוזי פרקש המתגוררים בקיבוץ יחיעם | צילום: באדיבות המצולמים
נאור וסוזי פרקש המתגוררים בקיבוץ יחיעם | צילום: באדיבות המצולמים

"מקום אידיאלי לגדל ילדים"

גם נאור וסוזי פרקש, מהנדסי תוכנה שעובדים בחברות הייטק בצפון, רכשו בית בשלב ד' המשווק כעת בקיבוץ יחיעם. הזוג פרקש, בני 32, תושבי נהריה כיום, מצפים להולדת בתם הבכורה וחיפשו בית בישוב כפרי וקהילתי בצפון קרוב להורים המתגוררים בנהריה.

"אמנם טרם עברנו לגור בקיבוץ, אך אנו בהחלט מצפים מאוד למעבר אחרי ששמענו דברים מאוד טובים על האווירה והמסגרות החינוכיות בקיבוץ, מהם התרשמנו מאוד במהלך הביקורים במקום", הם אומרים. "כמשפחה צעירה בהתהוות, הקיבוץ בעיננו הוא מקום אידיאלי לגדל ילדים, על שלל היתרונות כמו מסגרות חינוך איכותיות, מרחב כפרי וחיי קהילה תוססים בקרב זוגות צעירים נוספים".

מעל-100 משפחות צעירות

הקליטה בקיבוץ יחיעם החלה למעשה כבר בשנת 2010. עד כה שווקו שלושה שלבים שבמסגרתם נקלטו מעל-100 משפחות צעירות. מסתבר שהקיבוץ הפך להיות מוקד עלייה לרגל של משפחות צעירות שכן הקיבוץ מונה כיום כ-650 איש, מתוכם כ-200 ילדים.

לצד המעבר לבית צמוד קרקע, המעבר להרחבה בקיבוץ יחיעם מציע סביבה בטוחה לילדים, מרחבים פתוחים, קהילה איכותית וקבלה כחבר קיבוץ בעצמאות כלכלית. משמעות הדבר היא חברות במעמד עצמאי – פתרון שמאפשר לבנות את בית בקיבוץ כחברי קיבוץ מבלי להיות חברי קיבוץ מלאים, מה שהיה מצריך שינוי בסגנון החיים.

במסגרת שלב ד' הוצעו לשיווק 26 יחידות בשני מתחמים, ד1', ד2'. בחודש האחרון פנו מעל 80 משפחות שהביעו התעניינות בפרויקט והתקבלו כבר 5 משפחות, חלקם כבר הופנו להיתרי בניה.

העבודות בשטח בעיצומן, בימים אלה עובדת החברה על תשתיות השכונה ופיתוח המגרשים.

ניתן  כיום לרכוש בית צמוד קרקע חד משפחתי בקומה אחת בשלושה דגמים 128, 150, 170 מ"ר.  למי שמעוניין ניתן לבנות קומה שניה עד 225 מ"ר..

תקציב התחלתי למשפחה להצטרפות לפרויקט כ 1.9 מיליון ₪ כולל אגרות והיטלים

בית מרווח בסביבה פסטורלית, ביישוב שמספק חינוך מעולה לילדים וקרוב לעורקי התחבורה הראשיים, נדמה לרבים כמו עסקה טובה מדי, כזאת שקשה באמת למצוא ולממש. ובכן, קיבוץ יחיעם הוא דוגמה לכך שאפשר לחיות חיים איכותיים צריך רק לבחור לחיות נכון.

 

לפרטים נוספים:

התקשרו לליאת – 054-2638160

לאתר – לחץ כאן!

 

 

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות