fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיט: מאור בן הרוש זכה באליפות ישראל

עשה היסטוריה: השיט הצעיר מאור בן הרוש (20), הפך לנהרייני הראשון בתולדות מועדון השיט המקומי והעיר, שזוכה בתואר אלוף ישראל לבוגרים בענף השיט
בדרך לטוקיו? מאור בן הרוש משייט למקום הראשון באליפות ישראל צילום: באדיבות אודי בן הרוש

עשה היסטוריה: מאור בן הרוש (20) מהפועל נהריה, הפך לשיט הנהרייני הראשון בתולדות המועדון והעיר, שזוכה בתואר אלוף ישראל לבוגרים בענף השיט, לאחר שסיים במקום הראשון באליפות ישראל לבוגרים בדגם לייזר.

כך, פחות מחודש ימים לאחר שהגיע למקום השני באליפות אירופה עד גיל 21 וזכה במדליית כסף, שיט הצעיר והפנומן לעבר זכייה בתואר ארצי והפך למועמד המוביל לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020.

בן הרוש (20) התייצב לאליפות ישראל לבוגרים, שהתקיימה בהרצליה, כשהוא בכושר שיא ובמומנטום חיובי, לאחר שרק לפני שבועיים סיים במקום השני באליפות אירופה לנוער וזכה במדליית כסף. מאור הפגין יכולת פנטסטית לאורך כל 9 השיוטים וכבר במקצים הראשונים פתח פער משאר המתחרים, יתרון שרק הלך וגדל. מאור גבר על 22 מתחרים, ביניהם שייטים בוגרים ומנוסים שנטלו חלק בסבבים בינלאומיים, ולמעשה הבטיח את מקומו בצמרת הדירוג כבר אחרי 8 שיוטים ועוד לפני השיוט התשיעי והאחרון, כשהוא מדיח מהתואר את השייט שגיא גלנץ, אלוף ישראל בשלוש השנים האחרונות.

בן הרוש: "הגעתי לאליפות ישראל במוכנות גבוהה, עם מוטיבציה גדולה וביטחון ביכולתי לזכות במקום הראשון. אני מאוד שמח ומאושר על שעמדתי במשימה שהצבתי לעצמי וזכיתי בתואר".

ההישג שלך מרשים ביותר לאור העובדה שהבטחת את המקום הראשון עוד לפני השיוט האחרון.

"פתחתי את השיוטים הראשונים בצורה הכי חזקה והכי טובה שיכולתי לתת, ולכן זה נשמע קל. נתתי מעצמי 100 אחוז כבר מהזינוק הראשון ולאט לאט פתחתי פער מהמתחרים שהבטיח לי את המקום הראשון עוד לפני השיוט התשיעי והאחרון".

מה מרגש יותר, להיות השיט הראשון מנהריה שזוכה באליפות ישראל לבוגרים בשיט או לזכות במדליית כסף בתחרות בינלאומית חשובה של אליפות אירופה עד גיל 21?

"כמובן שהישגים בתחרויות בינלאומיות, בהם אתה מתחרה מול השייטים הטובים בעולם, הם הכי קשים והכי מאתגרים ולכן תחושת הסיפוק גדולה יותר, אבל כל הישג וכל עלייה על הפודיום היא מרגשת. בתחרויות בינלאומיות אתה מייצג מדינה שלמה ואני מרגיש שהאחריות יותר גדולה וכך גם הציפיות לייצג את המדינה בכבוד. לכן, כל זכייה שכוללת הנפה של דגל ישראל והשמעה של ההמנון גורמת לי לגאווה. אני ממש מרוצה מההישגים שלי עד עכשיו בדגם החדש שבו אני מתחרה, כי זה רק מוכיח את היכולת שלי להתמודד בהצלחה גם בדגמים אחרים".

בן הרוש גם ביקש להודות מעומק לבו לגברת רעיה שטראוס בן דרור, על התמיכה הגדולה שלה מאז היותו בן 13, בתחרות הרשמית הבינלאומית הראשונה שלו ביפן, אז זכה במקום השלישי באליפות העולם לנוער, ובהמשך לאורך השנים גם בתחרויות בארץ ובחו"ל, למאמנו גל קלרפלד, למנהל המקצועי גיל ליבוביץ', לכל חבריו השייטים במועדון הימיה בנהריה, לכל התושבים והמברכים שפרגנו לו על הישגיו ובעיקר להורים התומכים, אודי ושרית, שבלעדיהם, כך הוא מציין, הוא לא היה יכול לקצור את ההישגים המדהימים אליהם הגיע עד היום.

בן הרוש זוכה לתמיכת עמותת רוח הגליל, שם אשר בהחלט משקף את רוחו של מאור, שהתגבר על פציעה קשה, החלים והמשיך בכל הכוח לעבר שיאים חדשים.

כעת, מתכונן בן הרוש לקראת אליפות העולם לנוער שתיערך בחודש הבא בקרואטיה ולתחרות גביע העולם לבוגרים, שתתקיים בחודש מרץ 2020 בגנואה שבאיטליה. עבור בן הרוש, התחרות גביע העולם באיטליה היא המשמעותית ביותר שכן זו תהיה התחרות האחרונה להשגת הקריטריון לקבלת כרטיס השתתפות במשחקי אולימפיאדת טוקיו 2020. בן הרוש, שכבר הוכיח את יכולתו ברמות הבינלאומיות הגבוהות ביותר, בהחלט מסתמן כמועמד לזכות בכרטיס הנכסף. אם כך יקרה, יהפוך בן הרוש לא רק לשייט הנהרייני הראשון שזוכה באליפות ישראל לבוגרים בשיט, אלא גם לספורטאי הראשון מנהריה שמשתתף באולימפיאדה. אנו בהחלט נחזיק לו אצבעות שהחלום הזה אכן יתממש.

שיט נוסף שהשתתף באליפות ישראל היה עידו רחמני (14) מנהריה, שהתחרה גם הוא בדגם לייזר סטנדרט, והפתיע כשהגיע למקום השלישי וזכה במדליית ארד.

המאמן גל קלרפלד: "מאור שוב הוכיח שהוא קורץ מחומר של אלופים ואנחנו בהחלט גאים ובהצלחתו. מאור גבר די בקלות על שייטים בוגרים ממנו בגיל וגם מנוסים ממנו שמשתתפים בקביעות בסבבים בינלאומיים וקטף את המקום הראשון עוד לפני גמר כל 9 השיוטים. גם עידו רחמני, בסך הכל בן 14, הפתיע מאוד כשסיים במקום השלישי. מועדון הימיה של נהריה הוכיח שוב את מקומו בצמרת השיט בישראל ואת הפוטנציאל הגדול לעתיד".

שאר התוצאות שהושגו באליפות ישראל הן: יונתן אטלס מנהריה סיים במקום השביעי, עומרי מלכה מנהריה – מקום 12, מרק קנטור מהפועל עכו – מקום 13, עמנואל רוש מנהריה – מקום 14, עומר צחר מהפועל עכו – מקום 23.

בדגם לייזר רדיאל סיימה מאי קנזס מהפועל נהריה במקום השישי, כנרת דהן מהפועל עכו – מקום שמיני, נריה לפיד מנהריה – מקום תשיעי, אלה חן – מקום עשירי, וענבר מרקוביץ' – מקום 13.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות