fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשרות בני נוער תובעים את ראש עיריית נהריה לשעבר ז'קי סבג

מדובר בפעילים שעבדו עבור רשימת "נהריה אחת" ומי שעמד בראשה, ז'קי סבג בבחירות המוניציפליות. אחת התובעות: :"עבדנו בשבילו, עכשיו אנחנו מצפות שהוא יראה את אותה הרצינות"
ז'קי סבג מצביע בקלפי אולפנת הראל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הפעילים לא קיבלו את שכרם ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כארבעה חודשים לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, כ-90 פעילים שעבדו במטה הבחירות של  תנועת "נהריה אחת" בראשותו של ראש העיר לשעבר, ז'קי סבג וטרם קיבלו את שכרם, הגישו היום (שני) תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. סכום התביעה עומד על כ-180 אלף שקלים.

רוב התובעים הם בני נוער בגילאי 16 – 18 ורובם ככולם עסקו בתליית שלטים בחלוקת פליירים, באיוש קלפיות ובכל משימה אחרת שהוטלה עליהם על ידי מטה הבחירות.

כתב התביעה מתפרש על פני שמונה עמודים, בהם דורשים התובעים, לקבל את שכרם ופיצויים בגין פגיעה בזכויות סוציאליות נוספות, כמו תשלום  תמורת חופשה שנתית ופיצוי על פגיעה בחוק הגנת השכר, את כתב התביעה החליטו התובעים להגיש כנגד הרשימה והעומד בראשה, ז'קי סבג, וכנגד ציפורה מורבאי ועינב אסתר זוהר אשר ניהלו את ענייני הכספים של הרשימה.

איילה סקורי, אחת התובעות, מציינת כי במהלך החודשים האחרונים ניסתה לדרוש את כספה בכל דרך אפשרית, אך ללא הועיל: "במהלך השבועות שלאחר הבחירות ניסינו בכל דרך אפשרית לקבל את הכסף שעבדנו עבורו. כל אחת מאתנו עבדה מאוד קשה כדי לעזור לראש העיר הקודם להישאר ראש העיר, ואנחנו מצפות ממנו להראות את אותה הרצינות, ולהגיד לנו מה קורה עם המשכורות שלנו".

לירן ליבוביץ', מהסתדרות הנוער העובד והלומד שמייצג את העובדים הוסיף: "לפני שלושה חודשים התחילו להגיע אלינו פניות רבות של עובדים בגילאים שונים, מבני נוער ועד אנשים בגילאי 50, שעבדו במערכת הבחירות האחרונה עבור הרשימה. לצערי, לא יכולנו לעזור למבוגרים, אבל ניסנו לעזור בכל דרך שיכולנו. מעבר לכך,  כל ניסיון שלנו לפנות לרשימה, ולעומד בראש לא צלחו, ולעובדים לא נותרה הברירה אלא לפנות לבית הדין שיחייב את מי שצריך לשלם לעובדים את השכר שלהם".

יצוין כי עד רגע זה טרם התקבלה תגובתו של סבג לדברים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות