fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש השנה הבהאי בפתח

הקהילה הבהאית תחגוג ביום חמישי הבא את ראש השנה הבהאי שחל ביום הראשון של האביב ה- 21.3.13. ביום ראשון הקרוב, יציינו הבהאים ברחבי העולם את יום הכרזת הבאב, הנביא המבשר של הדת הבהאית. המסר המרכזי של הבאב, היה פתיחת השער (ה'באב') להתגלות אלוהית נוספת – לנביא שיביא מסר גדול יותר משלו וימשיך את דרכם של נביאים כמו משה, ישו ומוחמד
מקדש הבאב - כיפת הזהב בחיפה (צילום: המרכז הבהאי )

חמישה מיליון חברי הקהילה הבהאית הבינלאומית ברחבי העולם יציינו ביום חמישי את ראש השנה הבהאי – "נאו-רוז", שחל מידי שנה ביום הראשון של האביב. קבלות הפנים המסורתיות שעורכים הבהאים לציון נאו-רוז יערכו גם השנה ביום רביעי ה- 20 למרץ 2013  בירושלים וביום שישי 22 למרץ בית 'עבדולה פשה' – אתר מקודש לבהאים בעכו.

נאו-רוז, שמשמעותו בפרסית הוא יום חדש, הוא שמו של ראש השנה הבהאי שחל מידי שנה ביום הראשון של האביב. יום זה מציין גם את סופו של חודש צום בהאי. לוח השנה הבהאי, בשונה מלוח השנה העברי, הנוצרי או המוסלמי, בנוי מ- 19 חודשים בני 19 ימים כל אחד. למספר 19 משמעות סמלית והיסטורית עבור הבהאים. מספר זה מציין את סכומם של אותיות המילה "ואחד" (בערבית "אחדות") שהיא העיקרון המרכזי של הדת הבהאית וגם מסמל את הנביא המבשר של הדת הבהאית – הבאב (הקבור במקדש בחיפה) ו- 18 המאמינים הראשונים שלו.

גם השנה עורך המרכז הבהאי העולמי קבלת פנים מסורתית בירושלים לציון ראש השנה הבהאי. מאות מוזמנים, בהם אקדמאים, דיפלומטים, חברי כנסת, שרי ממשלה ובכירי משרדיה השונים כבר אישרו השתתפותם בקבלת הפנים.

מקדש הבאב - כיפת הזהב בחיפה (צילום: המרכז הבהאי )

ג'לאל הטאמי, סגן המזכיר-הכללי של הקהילה הבהאית הבינלאומית, ציין כי בערב שלפני ראש השנה הבהאי וביום עצמו יערכו הבהאים חגיגות בכל רחבי העולם ובכל מקום החגיגה תשקף את האופי הייחודי של התרבות המקומית. אופן החגיגה מבטא עקרון בהאי של אחדות דרך היופי שבמגוון.

ביום ראשון הקרוב, יציינו הבהאים ברחבי העולם את יום הכרזת הבאב, הנביא המבשר של הדת הבהאית. המסר המרכזי של הבאב, היה פתיחת השער (ה'באב') להתגלות אלוהית נוספת – לנביא שיביא מסר גדול יותר משלו וימשיך את דרכם של נביאים כמו משה, ישו ומוחמד.

בשנת 1844, בעיר שיראז שבפרס, זכה הבאב להתגלות אלוהית והכריז על כך בפני תלמידו הראשון. יום הכרזת הבאב מציין יום זה. אחרי התלמיד הראשון חפשו והכירו את הבאב באופן עצמאי 17 מאמינים נוספים.18 מאמינים אלה הפיצו את תורתו של הבאב והצמיחו תנועת התחדשות רוחנית ברחבי פרס.

ביום הכרזת הבאב בתחילת השבוע (17.3)  ובמהלך ראש השנה הבאהי, יום חמישי (21.3) יהיו הגנים הבהאים בחיפה ובעכו סגורים לציבור הרחב.

כיפת הזהב בחיפה (צילום: המרכז הבהאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות