fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: נדחתה תביעת בן עזרא נגד היועצת המשפטית של העירייה

השופט הכיר בבקשת החסינות שהגישה היועצת המשפטית עו"ד כנרת הדר וקבע כי על בן עזרא לתבוע את העירייה ולא את היועצת
ישראל בן עזרא
ישראל בן עזרא (צילום: תאיר פז)
ישראל בן עזרא
מחדל. ישראל בן עזרא (צילום: אושרי כהן)

שופט בית משפט השלום בעכו, אברהים בולוס דחה ביום שני השבוע את תביעת לשון הרע שהגיש ישראל בן עזרא נגד יועמ"ש עיריית עכו, עו"ד כנרת הדר. השופט הכיר בבקשת החסינות שהגישה עו"ד הדר וחייב את בן עזרא בהוצאות משפט בסך 2000 שקלים. כמו כן, הורה השופט לצרף את עיריית עכו כנתבעת במקומה של עו"ד הדר.

בן עזרא הגיש תביעת לשון הרע נגד עו"ד הדר בעקבות פרסום שהופיע בעיתון מקומי לפיו, הגישה עו"ד הדר תלונה במשטרה נגד בן עזרא בגין הפרת אמונים במסגרת תפקידו בעירייה. בבקשה להכרת חסינות שהגישה עו"ד הדר נטען, כי הכתבה לא פורסמה על ידה ובכל מקרה, לו היתה מפורסמת על ידה הרי שהמעשים המיוחסים לה בכתב התביעה נעשו תוך מילוי תפקידה השלטוני כיועצת משפטית של עיריית עכו והם נעשו בתום לב וללא כוונת זדון.

על פי החלטת משרד הפנים, בשם עיריית עכו הגיבה עו"ד אולגה גורדון ולפיה, היא סבורה שיש לקבל את בקשת החסינות של עו"ד הדר. "בנסיבות העניין, שוכנעתי כי החלטתה של עיריית עכו (להכיר בחסינותה של עו"ד הדר – ת"פ) איננה נגועה בשיקולים זרים, איננה חורגת ממתחם הסבירות, היא מבוססת על שיקול דעת סביר וראוי, נשענת על תשתית מספקת ועומדת בכללי המשפט המנהלי", קבע השופט בהחלטתו והוסיף, כי דבריו מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה שהנטל להוכיח חריגה ממתחם הסבירות מוטל על מי שטוען נגד ההחלטה המינהלית.

השופט ציין, כי כל העובדות הנטענות על ידי בן עזרא יוכלו להתברר לגופו של עניין כאשר עיריית עכו היא הנתבעת ולא עו"ד הדר באופן אישי.

ישראל בן עזרא מסר בתגובה: "תבעתי את היועצת המשפטית של העירייה על לשון הרע והוצאת דיבה. התביעה הייתה נגדה אישית, משום שנמסר לי על ידי גורמים שונים, לרבות מהעירייה שהיא יזמה את האמירות והאשמות השווא. היא לא הסתפקה בהגשת תלונה, אלא נמסר שהיא הביעה דעה ו'חרצה דין'.

"בדיון, השופט הציע שאתבע את העירייה ולא אותה באופן אישי. על כך עניתי שלא יהיה נכון להעניש את הקופה הציבורית, על מעשיה ומחדליה של היועצת המשפטית. השופט, בכל זאת, פסק שיש לתבוע את העירייה וכך אמנם אעשה. עם זאת התחייבתי לתרום את הסכום שייפסק לטובתי – לטובת ניצולי שואה ונזקקים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות