fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית עכו נגד סוכן השחקנים דודו דהאן

המחלוקת סביב השליטה בהפועל עכו צוברת תאוצה ונראה כי לא יהיה מנוס מהכרעה משפטית. עיריית עכו: "ההתנהלות המקצועית והכספית בעונה האחרונה היתה חמורה". עמותת הפועל עכו: "העירייה מחפשת תירוצים להצדיק את אי העברת הכספים לקבוצה"  
להחזיר את הקבוצה לאוהדים. הקהל של הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין
להחזיר את הקבוצה לאוהדים. הקהל של הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין

עיריית עכו הסירה את הכפפות במאבקה על החזרת השליטה על קבוצת הכדורגל העירונית, הפועל עכו, לידיה, ומאשימה באופן ישיר את סוכן השחקנים בכישלון המקצועי ובכאוס הניהולי.

בהודעה רשמית מטעם עיריית עכו נכתב: "לפני כשנה, פנה סוכן השחקנים דודו דהאן לחברי עמותת הפועל עכו ובאמצעותם לעיריית עכו, והציג את יכולתו להביא משקיע אשר ישקיע מכספו בקבוצה, זאת לצד המשך התמיכה התקציבית מצד עיריית עכו בקבוצה, ושיצליח להוביל את הפועל עכו להישגים ספורטיביים משמעותיים. מר דודו דהאן הביא את מר דניאל סטאנצ'יו, אשר חתם על הסכם מול עמותת הפועל עכו ומול עיריית עכו, בו התחייב על השקעה כספית בקבוצה באופן מידי ולטווח הארוך. למצער, התברר כי מר סטאנצ'יו לא עמד בהתחייבויותיו, ויתרה מכך משך כספים לעצמו בצורה מופרזת וחריגה מקופת הפועל עכו".

"במרוצת הזמן, התברר לנו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי אותו דודו דהאן, סוכן השחקנים, הוא למעשה המוציא והמביא בכל מה שנעשה בקבוצת הפועל עכו. הוא זה אשר באמצעות שליחיו קיבל את כל ההחלטות המקצועיות והכספיות של העמותה באשר להחתמת שחקנים, הבאת שחקנים זרים וכדומה. עיריית עכו עמדה בהתחייבויותיה והעמידה את המתקנים העירוניים לרשות הקבוצה ומחלקת הנוער ואף העבירה 50% מתמיכתה הכספית לקבוצה. מהרגע בו נודע לעירייה כי אלו הם פני הדברים, וכי קיימת התנהלות כספית ומקצועית חמורה במועדון, החליטה העירייה להקפיא את תמיכתה הכספית בשלב ראשון עד לקבלת הבהרות מטעם מר סטאנצ'יו, אשר לא ניתנו עד רגע זה".

"יש לזכור, כי תמיכתה של עיריית עכו בעמותת הכדורגל הפועל עכו לאורך כל השנים הייתה ועודנה התמיכה המרכזית אשר אפשרה מלכתחילה את קיומה של הקבוצה הן בליגות הנמוכות וכל שכן בליגת העל. כל זאת, מתוך ראייה כי בספורט בכלל ובכדורגל בפרט קיים מנוף אדיר לקידום העיר ותושביה. לאור העובדה, כי בוצעה השתלטות עוינת לכאורה של נציגים מטעם הרוכש המיועד על העמותה, החליטה העירייה בשלב זה לסגור את כל המתקנים בפני הקבוצה, וזאת עד לבירור המצב. במקביל, בימים אלה מתבצעת הערכה משפטית משמעותית מול ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגה, וככל שיידרש גם באמצעות בתי המשפט, אשר תביא לסיום אותה השתלטות עוינת של גורמים שכל עניינם הוא עניין פרטי ואינטרס אישי".

"עיריית עכו לא תיתן ידה להעברת כסף ציבורי ומתקנים ציבוריים לידיים לא אחראיות, ובוודאי שלא תאפשר העברת קבוצת הפועל עכו לעיר אחרת כפי שמנסים סטאנצ'יו והעומדים מאחוריו. אנו תקווה כי במהלך השבועות הקרובים, הנושא ייפתר והעמותה תחזור לתפקד בצורה עצמאית ותעמיד קבוצה ראויה להתמודדות בליגה הלאומית בעונה הקרובה".

"הניסיון של דודו דהאן או מי שמטעמו להשתלט על הפועל עכו, נידונה לכישלון. הפועל עכו שייכת לעיר ולאוהדים ולא לאדם שנחל כישלון טוטאלי".

להחזיר את הקבוצה לאוהדים. הקהל של הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין
להחזיר את הקבוצה לאוהדים. הקהל של הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין

 

בימים האחרונים אף פנתה העירייה למנהלת הליגה ולבקרה התקציבית, ודרשה להקפיא העברת כספים לקבוצה.

בעמותת הפועל עכו זעמו על שליחת המכתב ומסרו בתגובה: "אנו דוחים את כל טענות העירייה כנגד המועדון. מדובר בהשמצות חסרות שחר שנועדו להתחמק מהתחייבויותיה של העירייה כלפי המועדון, שחלקן אף הופקד בבקרה התקציבית. לא היה שום דבר לא כשיר בהתנהלות הכספית של העמותה העונה. פעלנו בהתאם לדרישות ההתאחדות לכדורגל ובאישור הבקרה. לדניאל סטנצ'יו חוזה כדת וכדין המופקד בבקרה התקציבית. דניאל החל בהליך של העברת זכויות וכשזה יסתיים בשבועות הקרובים הוא יפסיק לקבל שכר ויהפוך לבעלים. יצוין, שהעמותה לא נשלטת על ידי אף גורם חיצוני. לעמותה אין כל כוונה להעביר את הקבוצה לעיר אחרת ומדובר בשמועות שאין אנו אחראים להן. אנחנו דוחים מכל וכל את טענות העירייה ומצרים על כך שהעירייה בחרה לצאת לתקשורת ולטעון טענות שאין להן בסיס מציאותי. נראה, שהעירייה בסך הכל מחפשת תירוץ לאי העברת הכספים שהיא מחויבת להם. המשבר שבו נמצאת הקבוצה כיום, הוא תולדה של מאבק שמנהלת העירייה נגד דניאל סטנצ'יו, כפי שבא לידי ביטוי בניסיונה הפסול למנוע העברת תקציבים לקבוצה וסילוקה ממתקני הספורט בעיר. מועדון הפועל עכו נמצא בתהליך הבראה כלכלית, באמצעות ניהולי אחראי ומושכל. לכן, כל ניסיון להטיל דופי בהתנהלות הכלכלית מגוחכת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות