fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו ניצחה את הפועל ת"א ועלתה מעל הקו האדום

צמד בכורה. לנרי קאינדה חוגג
צמד בכורה. לנרי קאינדה חוגג

 

לא ייאמן. פשוט נס ספורטיבי. הפועל עכו, שנאבקת על הישרדותה בליגת העל, השיגה במחזור האחרון ניצחון חוץ גדול על יריבתה לתחתית, הפועל ת"א. שתבינו, עכו לא היתה כזו גדולה ובדקות רבות אף הציגה יכולת מביכה, אבל היא ניצלה עד תום יכולת חלשה מאוד של היריבה כדי ללקט 3 נקודות חשובות לקופתה. מחזור אחד לסיום העונה הסדירה מדורגת הפועל עכו במקום ה_11 בטבלה עם 28 נקודות ומעל הפועל ת"א (26 נק') והפועל חיפה (25 נק'), שנמצאת מתחת לקו האדום. לעכו אסור לאבד נקודות שכן יחס השערים שלו הוא הכי גרוע מבין קבוצות התחתית (_18), כך שכל הפסד יכול להוריד אותה שוב מתח לקו האדום.

נחזור לבלומפילד. שני שחקנים עשו את ההבדל: הבלם מושיקו מישאלוף והחלוץ הניגרי לנרי קאינדה. הבלם, שנפגע בהתנגשות ראשים בדקה ה_17, התעקש להמשיך לשחק למרות המלצת הצוות הרפואי שנכח במגרש, שדרש להחליפו. מישאלוף, שחש ברע וסבל מסחרחורות, היה העוגן המרכזי בהגנת עכו. הניסיון והשקט שהקרין, פשוט תסכלו את החוליה הקדמית של הפועל ת"א.

השחשקן השני שראוי לציון הוא החלוץ לנרי קאינדה, שכבש שערי בכורה במדי עכו. הראשון היה בדקה ה_24. שמוליק מלול הגביה כדור לרחבה. קאינדה עצר את הכדור בחזהו, ניער מעליו את הבלם אדי גוטליב ומקרוב בעט כדור חזק לרשת העליונה, 0:1 לעכו. השער השני הגיע בדקה ה_68. השוער דני עמוס בעט כדור שוער ארוך, אליאור סיידר התרומם והמשיך בנגיחה קדימה וקאינדה הקדים את הגנת הפועל ת"א, דהר קדימה ומתוך הרחבה בעט כדור חזק ושטוח פנימה, 0:2.

שיטת העקיצה של הפועל עכו עבדה היטב והשאלה הגדולה היא האם היכולת הזאת תספיק גם להמשך. עד כה, עכו מפתיעה. בדרכה. שחקני היריבה שולטים יותר בכדור בעוד שחקני עכו מתקשים לייצר 2_3 מסירות מדויקות או להחזיק בכדור יותר מכמה שניות. גם היכולת האישית של מרבית שחקניה לוקה בצד הטכני.

היכולת שהפועל עכו מציגה, סופגת ביקורות רבות, אבל במבחן התוצאה, עכו מצליחה.

המאמן ירון הוכנבוים: "במצבנו, כל ניצחון הוא חשוב, אבל צריך להודות שהיה לנו הרבה מזל. השוער וההגנה סיכלו כל מצב של הפועל ת"א, ובסופו של משחק עמדנו במבחן התוצאה. השחקנים נתנו המון הקרבה וזה חלק משמעותי במאבקי הישרדות. הפנים שלנו כבר למשחק הבא נגד מכבי נתניה. כל הקבוצות בפלייאוף התחתון נמצאות בסכנת ירידה והקרב יישאר פתוח עד הסוף. ההישארות תלויה בנו".

מי שזכה להכי הרבה מחמאות היה הבלם מושיקו מישאלוף, שלמרות הפגיעה בראשו, השלים 90 דקות מלאות. הוכנבוים: "מישאלוף היה המצטיין במגרש. למרות הפציעה הוא לא עשה אף טעות ומעבר לאיכות שלו כבלם, הוא מלכד את כל השחקנים בקבוצה". על קאינדה, אמר הוכנבוים: "הוא האקס פקטור שלנו".

מישאלוף: "האמת, אני לא זוכר כלום מהמשחק, לא את הגולים ולא מי כבש. אפילו לא רצתי לחבק את קאינדה אחרי הגולים, כי בכלל לא הייתי מודע למה שקורה. תפקדתי לפי אינסטינקטים". למחרת המשחק התייצב מישאלוף בבית החולים, שם אובחן כי הוא סובל מזעזוע מוח.

הקבוצה הועמדה לדין בעקבות אירועי המשחק נגד בית"ר ירושלים, במהלכו פרצו אוהדי בית"ר לכר הדשא וחצו את המגרש בדרכם ליציע המזרחי. הקבוצה נמצאה אשמה במחדל האבטחה ונקנסה בסכום של 15 אלף שקלים.

במחזור הקרוב תארח הפועל עכו את מכבי נתניה (מוצאי שבת, 5.3, שעה 19:30), למשחק שינעל את הליגה הסדירה. הנהלת הקבוצה החליטה לאפשר כניסה חינם.

משחק הרואי. מושיקו מישאלוף בולם עוד התקפה של הפועל ת"א (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
משחק הרואי. מושיקו מישאלוף בולם עוד התקפה של הפועל ת"א (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
צמד בכורה. לנרי קאינדה חוגג
צמד בכורה. לנרי קאינדה חוגג

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות