fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההורים השביתו את הלימודים: אין ממ"ד ואין חדר טיפולים

בגן עופרים בעכו לומדים ילדים עם בעיות תקשורת, הזקוקים לחדר הטיפולים. ההורים טוענים כי העירייה לא עמדה בהתחייבויותיה
פנו גם לפיקוד העורף. שביתת ההורים ביום שני השבוע צילום: אושרי כהן
פנו גם לפיקוד העורף. שביתת ההורים ביום שני השבוע צילום: אושרי כהן

הורים הילדים בגן השפתי עופרים בעכו השביתו ביום שני השבוע את הלימודים למשך שעתיים. בגן עופרים לומדים 13 ילדים בגילאי 3-5 עם בעיות תקשורת, המחייבות חדר טיפולים טיפולים עם קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק וטיפול רגשי. לטענת ההורים, העירייה התחייבה לבנות בגן מרחב מוגן שישמש חדר טיפולים, אולם ההבטחה לא קוימה עד לפתיחת שנת הלימודים.

שירת יוסיפוב, אם לילד בגן, מנהלת זה תקופה התכתבות מול עיריית עכו. יוסיפוב פנתה גם לפיקוד העורף והתריעה כי בגן אין מרחב מוגן, ובמקרה חירום ייאלצו הילדים להגיע, בתוך שניות, לגן ויצו הקרוב שם יש מרחב מוגן.

פנו גם לפיקוד העורף. שביתת ההורים ביום שני השבוע צילום: אושרי כהן
פנו גם לפיקוד העורף. שביתה ביום שני השבוע צילום: אושרי כהן

יוסיפוב: "בעיריית עכו הבטיחו לנו שיביאו קרוואן שישמש חדר טיפולים וגם זה לא קרה. התרעתי באוגוסט, שינצלו את זמן החופש לבנייה ופניתי גם לפיקוד העורף שייקח אחריות מול העירייה בנושא.

"ראינו שזה לא זז, הילדים לא מטופלים כמו שצריך. אנחנו לא מחפשים מלחמות אבל לא נוותר. הילדים לא יכולים עוד שנה ללמוד כך. גם במחלקת החינוך בעירייה אין תשובות מתי יחלו לבנות את הממ"ד. כרגע ההבטחה שלהם אומרת שזה ייכנס לתקציב 2015".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "עיריית עכו בחרה להציב את תחום החינוך המיוחד בראש סדר העדיפות ובשני גני הילדים, רקפת ועופרים, משקיעה הרשות משאבים תוספתיים רבים, הרבה מעבר לנדרש ממנה: פעילות אתגרים, הסעות למרכז הטיפולי, תגבור בכוח אדם ועוד. בפגישה עם נציגות הורי גן רקפת הסמוך לגן עופרים, אשר טענו שהם מייצגים את הורי שני הגנים הוסברו הדברים ואף הוצעה תשתית טיפולית על ידי מנהלת המתי"א ומינהל החינוך. כמו כן, בניית הממ"ד כמרחב מוגן וכחדר טיפולים בהיקף של כחצי מיליון שקלים מקודמת בימים אלה, והעירייה נערכת ליישום מבחינה תקציבית במסגרת תכנית עבודה 2014- 2015.

באשר לטיפולים, השנה יינתן מערך הטיפולים לילדים במרחב הגן. הטיפולים אינם מרוכזים ביום אחד, אלא לאורך כל השבוע. צר לנו על התנהלות ההורים שבעצם התנהגותם פוגעים ישירות בילדיהם בלבד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות