fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדר דראג שואו

סיפורו של שחר הדר, בחור דתי מעכו, הומו, שבאומץ לב נדיר יצא מהארון, נחשף, לראשונה לפני כשנה ב"צפון-1". השבוע חזרנו אליו וגילינו שמאז, הספיק לעבור לתל אביב וללבוש את דמותה של הרבנית הדמיונית, מלכה פאלש. תכירו את הדראג קווין הדתי היחיד בארץ
שחר הדר
הכירו, הרבנית מלכה פאלש. שחר הדר (צילום עצמי)
שחר הדר
שחר הדר (צילום אושרי כהן)

ב-22 באוגוסט בשנה שעברה, בדיוק לפני שנה נחשף ב"צפון~1" סיפורו יוצא הדופן של שחר הדר מעכו, אברך בן 34, שיצא מהארון. באומץ לב ובגילוי לב התראיין הדר והביא את סיפורו. מאז הספיק לעבור לתל אביב ופנה ללימודי דראג קווין. קבלו את הרבנית מלכה פאלש. בראיון שהתקיים עימו בשנה שעברה בבית קפה קטן בקניון בעכו הוא הכריז: "אני דתי ואני הומו. נקודה".

בשבוע שעבר הוא צלצל אלי. סיפר על לימודי הדראג קווין ועל התפנית בחייו. את עכו הוא מאוד אוהב, אבל בחר לעזוב אותה לטובת העיר הגדולה. הוא נמצא בזוגיות חדשה, ממשיך להתנדב בקו החם קהילה ואומר, בדיוק כמו שהוא אמר לפני שנה, שהוא עושה את הכל על מנת לעורר מודעות ולעזור למי שנמצא עדיין בארון.

כעת, כשהוא עולה על הבמה בתור הרבנית מלכה פאלש, אין מאושר ממנו. "להיות דראג זה ממלא, זה עולם בפני עצמו. עזבתי את עכו, כי באזור הצפון האפשרויות לגדול בתחום האמנות הן מאוד מוגבלות. מאז הכתבה ב'צפון~1' קיבלתי 90 אחוז פרגון, המון אנשים היו בעדי. אנשים ברחוב אמרו לי שהם מעריצים אותי. היום אבא שלי יודע עלי והוא מקבל אותי. גם אמא שלי יותר פתוחה, השתנו הרבה דברים לטובה. יש לי זוגיות בשנה האחרונה ומצאתי את הכיוון שלי".

הוא נולד וגדל בעכו. בגיל 16 החל לבחון את מיניותו. בגיל 19 חזר בתשובה וסחף אחריו את הוריו ושלושת אחיו. באותה השנה גם נרשם לישיבה בירושלים. שם, בישיבה, התחבט בזהותו המינית. הוא התחתן, התגרש, ויש לו ילדה בת 14. הוא יצא מהארון לפני כשנתיים וחצי במצעד הגאווה. באותו ראיון סיפר הדר על הדרך הארוכה שעבר וגם הסביר איך, לדעתו, מסתדרת ההומוסקסואליות עם חוקי הדת. הוא אמר אז: "האיסור היחיד בתורה מדבר על משכב זכר, על האקט עצמו. התורה לא אוסרת אהבה של גבר לגבר". והיה לו, ועדיין יש לו, מסר ברור להומואים דתיים: "צאו מהארון, אבן גדולה יורדת מהלב, אפשר לעשות את זה".

המלכה מלכה
הדר נשאר דתי בכל רמ"ח איבריו. את הכיפה הוא מסיר רק כשהוא שם את הפאה של הרבנית מלכה פאלש. הוא מספר: "הכל התחיל כשעברתי לתל אביב. עולם הדראג תמיד עניין אותי, זה החל עוד מעמוד הפייסבוק שלי 'כבוד הרבנית'. בתור הומו דתי זה אומץ להיחשף ולעשות מזה דראג וזה לא מקובל, אבל החלטתי שאת המסר בקהילה אני אעביר דרך הבמה. אפשר להיות דתי, הומו וגם מלכת דראג, והכל בסדר. 'כבוד הרבנית' היה סוג של כיוון, זה היה כינוי כזה דרך הפייסבוק לפרסם את פרשת השבוע, דברי תורה, זמני הדלקת נרות ועוד. פיתחתי את זה למשהו שהוא יותר מוחשי. היום אני מגיע לקהל עצמו, חי את זה, נושם.

"לפני חצי שנה עזבתי את עכו ושכרתי דירה בתל אביב. גדלתי ונולדתי בעכו ובשבילי היא בלב ואני תמיד נמצא שם. לא באמת עזבתי. אי אפשר לעזוב את עכו, זה משהו שהולך איתך. כשהגעתי לתל אביב, חברים סיפרו לי על בית הספר לדראג 'גאלינה פור דה ברה' של גיל נאוה, שחקן מוכר. מלמדות בו מלכות הדראג הכי גדולות כמו קיי לונג, לילה קרי ועוד. הלימודים מתקיימים פעם בשבועיים, חמש שעות בשבוע. אני כבר מופיע".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "צפון- 1"

שחר הדר
הכירו, הרבנית מלכה פאלש. שחר הדר (צילום עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות