fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעיטת קרן

בגיל צעיר הוא נאלץ לפרוש מכדורגל עקב פציעה, אבל חיידק הכדורגל השאיר אותו בתחום וכיום, במקביל לעיסוקו בתחום הביטוח, הוא נחשב לאחד מסוכני שחקני הכדורגל העולים. הכירו את סוכן השחקנים עידו קרן, הפיני זהבי של הצפון
רוצה להיות מספר 1. עידו קרן צילומים: אדריאן הרבשטיין
עידו קרן צילומים: אדריאן הרבשטיין

עידו קרן (43), תמיד חלם להיות כוכב כדורגל. עד גיל 22, הוא היה על המסלול הנכון. גדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה, ובגיל נוער הפך לכדורגלן הצעיר הראשון בהיסטוריה שעובר מאדום לירוק, לטובת קבוצת הנוער של מכבי חיפה. עונת הבכורה במדים הירוקים היתה חלומית, בסיומה הוביל את קבוצתו החדשה לזכייה בגביע המדינה. קרן, ששיחק כמגן שמאלי, כיכב אז לצד חיים סילבס, גולן דרעי, קובי גנון, השוער שגיא שטראוס ועוד רבים וטובים. אלא שאז הגיע השירות הצבאי וקטע לזמן קצר את התפתחותו המקצועית. כשהשתחרר, בתום 3 שנים, המאמן יוסי (ז'וז'ו) אלמקייס, שאימן אז את הפועל עכו בליגה א', קלט את הצעיר הכישרוני, והביא אותו לעכו. בהמשך, הספיק קרן לשחק גם בהפועל בני נצרת ובהפועל דלית אלכרמל, עד שנפצע.

"עברתי פציעה לא פשוטה בברך", נזכר קרן, "ואחרי תקופת שיקום ארוכה, הרופאים הזהירו אותי שאם תהיה לי פציעה דומה, היא עלולה לגרום לי לנכות". הבשורה המרה הזאת הביאה את קרן להחלטה לפרוש מכדורגל. בינתיים, הוא הלך ללמוד מלונאות בתדמור, ומיד לאחר מכן המשיך ללימודי ביטוח, והשתלב בעסק המשפחתי.

עולם העסקים עניין אותו, אך חיידק הכדורגל תמיד בער בו.
עידו קרן, נשוי למירי, ילידת עכו פלוס 5 ילדים, המתגורר כיום בגבעת טל בקריית אתא, בעל סוכנות ביטוח מצליחה ומי שעוסק גם בסטרטאפים (ביטול פוליסה בקליק), הקים לפני 3 שנים את החברה "ניהול של אלופים", שמייצגת כיום מאות שחקנים.

עידו, עם פרישתך נכנסת לעסק המשפחתי בענף הביטוח. איך התגלגלת חזרה לענף הכדורגל?

"מי שמכיר אותי יודע שאני אדם פתוח שאוהב לעזור. בהתחלה, חברים שלי שהם כדורגלנים, כל הזמן היו מתייעצים ברמה החברית. בזכות הקשרים הענפים שלי, סייעתי להם למצוא קבוצות, לייעץ להם בענייני חוזים, ביטוחים וכאלה. לאט לאט הגיעו אליי עוד ועוד כדורגלנים וראיתי שהעיסוק בזה גוזל לי המון זמן, אז החלטתי להפוך את התחביב, שזה הכדורגל, למקצוע. הקמתי חברה לייצוג שחקנים וכיום, ברוך השם, אני נחשב לאחד המובילים פה בצפון. המטרה שלי היא שהשחקנים שאני מייצג יתרכזו רק בתחום שהם טובים בו וזה הכדורגל. אני אחראי על כל המעטפת מסביב, וכמובן דואג לקידומם המקצועי והכלכלי".

אלו תכונות צריך סוכן טוב?

"קודם כל אתה חייב להיות מקושר מבחינה חברתית לשחקנים, למאמנים, למנהלים, ליו"רים ובעצם לכל מי שקשור לכדורגל. אתה חייב להיות אדם אמין, בעל מילה שאפשר לסמוך עליו במאה אחוז ולהיות מספיק חכם כדי לנווט משא ומתן מוצלח עד לנקודה הרצויה. צריך לעשות התאמות בדיוק כמו השלמת פאזל. כלומר, למצוא את הקבוצה המתאימה לשחקן הנכון. עוד לפני שאני מקשר שחקן לקבוצה כלשהוא, אני מקיים אתו פגישה לצורך תיאום ציפיות. אני תמיד גם קשוב לשחקנים ולצרכיהם. דבר נוסף הוא היכולת לנהל משא ומתן ולשאוף ששני הצדדים יהיו מרוצים: גם השחקן, שיהיו לו תנאים טובים ושכר ראוי, וגם לקבוצה, שתרוויח שחקן שמועיל לה".

במהלך הריאיון עם עידו קרן, הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל. פה יו"ר שמחפש חיזוק לקבוצה שלו, שם מאמן שמתייעץ על שחקן מסוים, ועד שחקנים שמבקשים שיסדר להם קבוצה מליגה בכירה.

איך משלבים את עסקייך הרבים עם לצד ייצוג שחקני כדורגל?

"קמים שעה אחת קודם. עובדים מאוד קשה ומשתדלים לעשות את הטוב ביותר בכל התחומים. למרות הקושי, אני מאוד נהנה ממה שאני עושה היום ואני חושב שיחסית לתקופה הקצרה שלי כסוכן שחקנים לעומת סוכנים ותיקים בענף, הפכתי להיות פקטור משמעותי בליגה הלאומית ובליגות הנמוכות, ובתקופה האחרונה גם בליגת העל. יותר ויותר מאמנים ומנהלי קבוצות פונים אליי ומבקשים ממני לאתר עבורם את הדבר הבא בכדורגל. לא סתם מכנים אותי הפיני זהבי של הצפון. אין לי ספק שיום אחד עוד אהיה בשורה אחת עם גדולי סוכני השחקנים בארץ".

רוצה להיות מספר 1. עידו קרן צילומים: אדריאן הרבשטיין
רוצה להיות מספר 1. עידו קרן
צילומים: אדריאן הרבשטיין

אתה זוכר את השחקן הראשון שייצגת?

"כן, זה היה החלוץ שגיא חייט. בית"ר נהריה רצתה אז להתחזק בעמדת החלוץ. נרתמתי למשימה ושידכתי ביניהם".

מי השחקן שהבאת אותו הכי רחוק?

"השנה הבאתי את באסל טאהא מהפועל כפר כנא מליגה א' להפועל רעננה מליגת העל. אבל קודם היה לי גם את אלמוג אוחיון שהעברתי ממכבי קריית אתא מליגה א' ואת מיקי יאזו מעירוני טבריה מליגה א', להפועל חיפה מליגת העל, ואת עלי חטיב שהגיע מאחי נצרת והבאתי אותו להפועל חדרה".

יש לך גם מאמנים שאתה מייצג או רק שחקנים?

"אני מייצג גם מאמנים. אילן סויסה, למשל. כשהוא פרש משחקן פעיל, סידרתי לו את עירוני טבריה. בעונה שעברה הוא הביא אותם עד למשחקי המבחן לעלייה לליגה הלאומית נגד הפועל כפר סבא".

מה עם שחקני נוער, גם אותם אתה מייצג?

"בהחלט כן. יש לי לא מעט שחקנים צעירים שאני עוקב אחריהם ונמצא איתם בקשר. אני תמיד מחפש את הכישרון הבא בכדורגל הישראלי. רק בקיץ האחרון הבאתי למכבי חיפה שוער בן 11, שהגיע מעירוני נשר והוא הולך להיות שוער העתיד של המועדון".

מי סוכן השחקנים שמהווה מודל עבורך?

"פיני זהבי, הגדול מכולם, אבל אני לומד גם מסוכני שחקנים אחרים שאני מאוד מעריך כמו אבי נמני, דודו דהאן והאחים רונן וגלעד קצב".

מי הקבוצה הכי קשה במשא ומתן?

"אני חושב שהפועל חיפה, ולא בגלל מחלוקות כלשהן, אלא בגלל ההיררכיה הניהולית שיש שם. אתה יכול לשבת עם שחקן, עם המאמן, עם המנכ"ל, ועם כל בעל תפקיד רשמי במועדון, אבל בסופו של דבר מי שקובע הוא יואב כץ, שנותן את החותמת הסופית לכל עסקה. מאחר ויואב לא נמצא רוב הזמן בארץ, אז ההתקשרות אתו קצת קשה".

הבאת בקיץ האחרון להפועל עכו 4 שחקנים: מיקי יאזו, ירדן כהן, גל קולני ואלירן רוחאנה. איך התרשמת עד כה מהקבוצה?

"הפועל עכו התחילה באיחור את ההכנות שלה ומצבה לא הכי מעודד, אבל אני מאמין שעכשיו, אחרי שרוב הבעיות נפתרו, הדברים יסתדרו והקבוצה תתייצב. הם צריכים עוד 2-3 שחקני חיזוק כדי להתמודד למעלה".

יש להפועל עכו בכלל סיכוי להתמודד על העלייה?

"בהחלט כן. יש לה מאמן מוכשר ולדעתי גם הטוב בליגה הלאומית מבחינה מקצועית, אלון זיו, ואם יתנו לו לעבוד ויעניקו לו שקט סביבתי, הפועל עכו, למרות כל מה שעברה, יכולה להתמודד על העלייה. הליגה הלאומית השנה מאוד שוויונית, ככה שהכל פתוח".

מה דעתך על הכדורגל הישראלי?

"זה יישמע אולי קשה מה שאני הולך לומר, אבל בהשוואה למה שקורה בעולם, זו המציאות. הכדורגל הישראלי לא מתקדם ואפילו צועד אחורה וזה מתבטא בכל ההיבטים. אין תשתיות ראויות, אין מספיק מגרשי אימון, ובכלל כל תרבות הספורט פה שונה. לדעתי, הבעיה היא שורשית ומנטלית ולא פלא שכבר 40 שנה אנחנו לא מגיעים לשום טורניר בינלאומי. כולם רוצים פה הצלחה מהירה ומחפשים קיצורי דרך. שחקן נותן עונה אחת טובה, ובעונה שלאחר מכן כבר מציג דרישות שכר כפולות ומכופלות. הכדורגל הישראלי מושתת יותר על חלומות מאשר על מציאות".

בעבר גם היית הבעלים של קבוצת החופים של מכבי חיפה. למה זה נגמר?

"במשך 7 שנים הייתי הבעלים של קבוצת הכדורגל חופים של מכבי חיפה, דבר שקיבל את ברכת הדרך מיעקב שחר. אני שמח שגרמתי לכל אוהדי מכבי חיפה לקצת נחת בפגרת הקיץ. הקבוצה עלתה לי הרבה מאוד כסף שהבאתי מהבית, היתה לנו קבוצה אטרקטיבית עם שחקנים זרים שהבאתי מברזיל ומספרד. מימנתי גם הסעות למשחקים עבור אוהדי מכבי חיפה, מכל רחבי הארץ, בכל יום שישי לחוף פולג בנתניה. עשיתי הכל מהלב, אבל לצערי וגם לשמחתי, אני אדם הישגי ושום דבר מלבד אליפות לא בא בחשבון. הקבוצה היתה צריכה תקציב גדול על מנת לזכות באליפות והיה לי קשה לממן לבדי את הקבוצה לאורך זמן. הקבוצות האחרות זוכות לתרומות ומימון מצד הרבה מאוד גופים, כך שהתקציב שלהם היה גבוה פי שניים ויותר משלנו. ברגע שהבנתי שהסיכוי שלנו לזכות באליפות קלוש, החלטתי לוותר ולהקדיש את הזמן הפנוי למשפחתי. אם אמצא בעתיד אנשים שיהיו מוכנים להשתתף איתי בהקמת הקבוצה מחדש ויצליחו לגייס מקורות מימון, אשקול בהחלט לחזור לפעילות. אני מודה לארגון הקופים הירוקים ולשאר האוהדים על הליווי והתמיכה לאורך כל השנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות