fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: מסתמן הסדר בין סוחרי השוק לעירייה

במסגרת ההסדר שהושג באמצעות מגשרת, הסוחרים יפנו את מתחם השור ויפוצו על הנזקים שנגרמו להם
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

במסגרת ההסדר שהושג באמצעות מגשרת, הסוחרים יפנו את מתחם השור ויפוצו על הנזקים שנגרמו להם

כעשור אחרי ששוק הבגדים המיתולוגי בעכו נשרף ולאחר סכסוך ארוך שנים בין העירייה לסוחרי הבגדים, שנראה לעיתים כאילו הועתק מסרט ישראלי מיתולוגי השבוע הגיעו הסוחרים להסדר עם העירייה במסגרת הליך בוררות שעיקריו קובעים כי הם יפוצו על הנזק שנגרם להם.

ראשיתו של הסיפור הוא, כאמור, בשריפת מתחם השוק שהיה סמוך בשעתו לשוק הירקות. בעקבות השריפה שכילתה את המתחם החליטה עיריית עכו על העברתו באופן זמני למתחם אחר שנמצא בסמוך לתחנה המרכזית, זאת עד שתסתיים בנייתו של מתחם חדיש שיוכשר עבור הסוחרים.

עד מהרה הבינו הסוחרים כי המתחם הזמני אינו מתאים לצורכיהם, רבים מהם עזבו את השוק בזה אחר זה ובסופו של דבר מתוך 70 הסוחרים שהזרימו חיים אל השוק הססגוני נותרו חמישה בלבד שגמרו אומר להילחם על מקור פרנסתם בכל מחיר. במקביל, הודיעה בעלת המתחם, חברת נצב"א,  לעירייה כי היא מבקשת לסיים את חוזה השכירות בתום חמש שנים. העירייה מצדה שיגרה באותה העת הודעה לסוחרים בזו הלשון:  "התוכנית לפיתוח השוק העירוני מצריכה שינויים בהסדרי תנועה חדשים בעורק תחבורה ראשי ובימים אלה היא נמצאת בהליכי תכנון מתקדמים. ראש העירייה שמעון לנקרי יגייס את התקציב הנדרש לביצוע התוכנית, כפי שעשה עד כה במיזמים אחרים ועושה זאת בפרויקטים רבים המקודמים בעיר לרווחת התושבים".

חבר וועד הסוחרים ובעל דוכן בשוק ב- 30 השנים האחרונות, יוסי דניאלי (58), הוא אחד מחמשת הסוחרים שהחליטו להיאבק על מקור הפרנסה שלו ושל חבריו: "בשוק הישן חווינו ימים יפים" הוא מסביר,  "הייתה עבודה, הכל היה תוסס ויפה והעתיד נראה ורוד. היה כיף לעבוד אבל כשעברנו לאגד, הבנו כמה המתחם סגור ומנותק. זו הייתה נפילה מבחינה מסחרית. והכל התהפך עבורנו. מעבר לזה, העירייה לא עמדה בהבטחות שלה, הזמני הפך לקבוע, ואנחנו נותרנו המומים ומאוכזבים".

בחלוף הזמן, כשהיה ברור שבניית המתחם החדש אינה מתקדמת גיבשה העירייה מתווה לפיצוי הסוחרים, אלא שעבורם היה זה בבחינת: "מעט מדי ומאוחר מדי". הסוחרים לימור פרץ, מיכאל קופרווסר ויוסי דניאלי החליטו לצאת למאבק משפטי נגד העירייה ופנו אל עו"ד דן ארטן. לתביעה שהגישו לבית המשפט חברו  26 מסוחרי השוק, בעבר ובהווה. מנגד, החלה העירייה במאבק משפטי משלה במטרה לפנות את הסוחרים ממתחם השוק הזמני לנוכח החלטת הבעלים לסיים את הסכם השכירות.

בעקבות ההליכים המשפטיים הציע בית המשפט המחוזי בחיפה לצדדים לפנות להליך גישור שהסתיים בימים אלה וכך הודיעה העירייה השבוע: "שוק הבגדים בעכו יפונה ובוררת מטעם בית המשפט תפסוק האם יפוצו הסוחרים, ומה גובה הפיצוי שיינתן אם יוחלט על פיצוי. כך סוכם בין נציגי הסוחרים ועיריית עכו במסגרת הליך גישור שהתקיים בין הצדדים. לפני כשנתיים אישרה מועצת העיר עכו מתווה פיצוי מיוחד לפינוי שוק הבגדים הממוקם במתחם השייך לחברת נצב"א, זאת לאחר שההסכם עם החברה הסתיים והעירייה נדרשה לפנות את השוק ולהחזיר את השטח לבעליו. בעקבות דרישה זו גיבשה העירייה מתווה פיצוי עבור הסוחרים על מנת לפנות את השוק. אלא, שמרבית הסוחרים לא קיבלו את המתווה והעירייה נאלצה לפתוח בהליכים משפטיים".

יצוין כי בזמן הקרוב אמורה השופטת שהובילה את הליך הגישור בין הצדדים לפרסם את החלטתה שתקבל תוקף של פסק דין.

דניאלי "אני מברך על ההסדר שיוציא את הסוחרים מרוצים. זה אמנם הגיע בהפתעה והמשמעות היא שניאלץ לפנות את השוק תוך פחות מחודשיים, אך העיקר שבסוף הגיעו להסכמה על מחיקת חובות לסוחרים ועל סכום פיצוי נאה שהבוררת תקבע, כל סוחר לגופו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות