fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסאי דגו: "יעצו לי לא להתקרב להפועל עכו, אבל הלכתי עם הלב ובאתי"

רגע לפני שהליגה הלאומית יוצאת לדרך, ישב איש המדיה של הפועל עכו אבי צרפתי, לשיחה אישית עם המאמן מסאי דגו, ושמע ממנו על ההחלטה להגיע בשלהי העונה שעברה לקבוצה שהייתה בסכנת ירידה, על תחושותיו, ציפיותיו ותכניותיו לעונה הקרובה
מאמן הפועל עכו, מסאי דגו | צילום: מאיר אוחיון

בשלהי העונה שעברה, כשהמאמן מסאי דגו מונה לתפקיד המאמן שיחליף את המאמן המפוטר אלי כהן, במטרה לחלץ את הקבוצה מנשירה לליגה א', היו רבים שתמהו על ההחלטה. אחרי הכל, דגו נחת בהפועל עכו אחרי תקופה לא פשוטה, במהלכה פוטר מהפועל קריית שמונה ומהפועל פתח תקווה, וחיפש דרך לחזור לעניינים.

ההצעה מהפועל עכו הייתה מעין סוג של הימור. דגו לא בנה את הקבוצה, לא בחר את השחקנים, הגיע בתקופת שפל שבה הקבוצה רשמה סדרה של הפסדים שדרדרו אותה לתחתית הטבלה והעמידו אותה בסכנה ממשית לרדת ליגה. גם אלה שהוא התייעץ עמם, אמרו לו לשקול היטב את ההצעה. האינטואיציה של דגו הובילה אותו לומר "כן" למחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו קרן בן נשר, והשאר היסטוריה. אומנם הפועל עכו הבטיחה את הישארותה בליגה הלאומית רק במחזור האחרון, אבל היא עשתה את זה בסטייל אחרי ניצחון מרשים על מכבי אחי נצרת, 0:5.

אחרי הסיום הדרמטי של העונה, סיכם דגו: "הגעתי למועדון מדהים ואני מודה פה לכל הצוות, החל מקרן בן נשר ועד חיים חזן, איש המשק. הרבה זמן לא נהניתי מכדורגל כמו שאני נהנה בהפועל עכו. כשאנשים שמעו על ההצעה מהפועל עכו, הם הזהירו אותי מנפילה ואפילו המשפחה שלי התנגדה. טענו שהפועל עכו זו קבוצה חלשה שמועמדת לרדת ליגה והכתם הזה ידבק בי. בפגישה שלי עם קרן והמנכ"ל צביקה מונקה, גיליתי אנשים מדהימים שבאמת רוצים להצליח. לשמחתי, האינטואיציה שלי לבוא להפועל עכו, הייתה נכונה".

אחרי שחגיגות ההישארות נגמרו, התפנה דגו לבנות סגל חדש לחלוטין. תחילה, הוא בנה סביבו צוות מקצועי שכולל את עוזר המאמן מיכה טטרו, מאמן הכושר אלכס יעקובוב, מאמן השוערים עדן סולומון, הפיזיותרפיסט חנא נאסר והאנליסט אביאל זימרו.

העונה נפתחה במסגרת משחקי גביע הטוטו. הפועל עכו, אומנם ספגה תבוסה ביתית במחזור הפתיחה, 4:1, להפועל אום אל פאחם, אבל בהמשך רשמה 2 ניצחונות (0:1 על מכבי בני ריינה ו-0:2 על מכבי אחי נצרת), סיימה במקום הראשון בבית א', והעפילה לחצי הגמר.

בשלב הבא, הפועל עכו אומנם לא ממש הרשימה, אבל גברה על הפועל רמת גן בדו קרב מהנקודה הלבנה (2:4) ו-16 שנים אחרי שזכתה לראשונה בתואר היחיד שלה עד כה – מחזיקת גביע הטוטו, עלתה לגמר, שם תתמודד נגד בית"ר ת"א/בת ים.

רגע לפני פתיחת העונה, ישב אתו אבי צרפתי, איש המדיה של הפועל עכו, לראיון לרגל פתיחת הליגה ושמע ממנו על ההכנות, הציפיות, התחושות ומה ייחשב עבורו כהצלחה.

אני רוצה להחזיר אותך רגע לעונה שעברה, אחרי שאתה מקבל הצעה מהפועל עכו, אחרי שרוב הפרשנים כבר סיכמו שהקבוצה יורדת. מה עובר לך בראש?

"ברגע שקיבלתי את ההצעה מעכו התייעצתי עם משפחתי הקרובה, ועם כמה חברים מהכדורגל. רק חבר אחד אמר לי לקחת את ההצעה. כל השאר יעצו לי לא להתקרב, ואמרו לי שזאת התאבדות מקצועית לבוא לקבוצה במצב שהפועל עכו הייתה אז, ושאם לא אצליח להציל את הקבוצה מירידה, זה משהו שיכול לפגוע לי בקריירה. מבחינתי, מצבה של הקבוצה בטבלה לא היה שיקול כי ידעתי שאני מגיע למועדון טוב עם תנאים מעולים ושאין שום סיבה שלא יצליח. ברגע שהגעתי לאימון הראשון פגשתי את אנשי המועדון וההנהלה, ואמרתי להם שזה יהיה אסון אם מועדון כזה ירד לליגה א'. אני שמח שבסוף עמדנו במטרה".

האמנת שהקבוצה תצליח להישאר?

"אם לא הייתי מאמין, לא הייתי מגיע. משהו בער בי להצליח דווקא בסיטואציה שהקבוצה הייתה בה".

מתי היה הרגע שבאמת האמנת שהקבוצה מסוגלת להישאר בליגה?

"היה לנו משחק נגד אום אל פאחם, שהיה קריטי ביותר עבורנו. במחצית הראשונה הם קיבלו פנדל וברגע שהם החמיצו, הרגשתי שאלוהים אתנו. במחצית השנייה כבשנו שער וניצחנו. זה החזיר לנו את הביטחון ואת האמונה שהכל תלוי בנו ומאז הכל השתנה".

אחד השינויים המרכזיים שביצעת, היתה הדחת השוער הראשון וקפטן הקבוצה אופק אנטמן מההרכב, לטובת שוער צעיר כמו ראזי אבו חמדאן, שכמעט ולא שיחק כל העונה. לא היו לך חששות מהמהלך?

"המשחק הראשון שלי בהפועל עכו היה נגד הפועל רעננה. הפסדנו, והרגשתי שהקבוצה צריכה שינוי. זה היה סוג של הימור, אבל בדיעבד אני שמח שעשיתי את זה. מי שמכיר אותי יודע, שאני לא מסתכל על תעודת הזהות של שחקן, אלא מקבל החלטה על סמך התרשמות מקצועית נטו. לא חששתי להציב את ראזי בהרכב הראשון, כי למרות חוסר הניסיון הוא הוכיח שזה מגיע לו. אני שמח שהוא עזר לקבוצה להישאר בליגה עם פליאוף תחתון מדהים. אגב, גם עכשיו, כשהוא החליף את תמיר ללו בגביע הטוטו הוא עשה עבודה מדהימה. במשחקים שהוא שיחק הוא לא ספג אף שער ועצר שני פנדלים שבזכותם עלינו לגמר גביע הטוטו. הלוואי וימשיך ככה".

החיבור שלך למועדון היה מהיר. האמנת שככה זה יהיה?

"כמו שאמרתי, כבר באימון הראשון, ולמרות המצב של הקבוצה, הרגשתי שהגעתי לבית משפחתי וחם שמתחיל ממנהל המשק חיים חזן, שהוא האיש החשוב במועדון מבחינתי, דרך השחקנים והצוות שמאוד התחברתי אליהם. קרן בן נשר, שעומדת בראש המועדון, נתנה לי תחושה טובה ואמרה שהיא מאמינה בי וביכולותיי. היה לי גם חיזוק ותמיכה מהמנכ"ל צביקה מונקה, מהמנהל שמוליק אמירה והמנהל המקצועי איציק טויזר. הם אנשים מדהימים. כשראיתי את סביבת העבודה ואת האנשים שמובילים את המועדון, זה נתן לי כוחות חזקים לעבוד הכי קשה כדי להצליח גם עבורם".

מה מייחד אותך משאר המאמנים?

"אני מעדיף כמה שפחות לדבר על עצמי. אני חושב שעבודה קשה וצניעות הם המפתחות להצלחה".

במהלך הקיץ, עשית שינוי עמוק וגדול בסגל השחקנים.

"כל מאמן רוצה שיהיו לו שחקנים לפי המאפיינים שהוא אוהב. הסגל שהיה פה בעונה שעברה היה פחות טוב בעיניי, ורציתי להזרים דם חדש בקבוצה".

אתה מרוצה מהסגל הקיים?

"מהרגע הראשון שהתחלנו בבניית הסגל, אמרתי לקרן שאני רוצה שיהיו שחקנים איכותיים ותהיה תחרות על כל עמדה. אני מאוד שמח שהסגל מאוזן ואיכותי ואני בהחלט מרוצה, אבל כל עוד חלון ההעברות פתוח יכול להיות שנתחזק בעוד שחקן אחד או שניים".

היו שחקנים שרצית ולא הצלחת להביא?

"כן, היו שחקנים שרצינו, אבל השכר שהם ביקשו היה מופרז, לטעמנו. אני לא מצטער, כי כל מי שנמצא היום בהפועל עכו לא פחות טוב מאלה שרצינו, והכי חשוב הרבה שכולם פה באים עם רעב להצלחה".

בניגוד לשנים קודמות בהפועל עכו, העונה החתמתם שלושה שחקנים זרים. נהוג להביא שחקנים זרים שאמורים לשדרג את הקבוצה. האם שלושת השחקנים הזרים שהגיעו להפועל עכו הם שוברי שוויון?

"קודם כל, אני מאוד מעריך את מה שקרן עשתה. זה צעד לא פשוט להביא שלושה זרים. מדובר על המון הוצאות מסביב, ולמרות שהבאנו שחקנים זרים צעירים, הם נבחרו בקפידה אחרי שעקבתי אחריהם וראיתי אותם בפעולה. אין שחקני חיזוק זרים בליגה הלאומית שאתה יכול להעיד עליהם שהם שוברי שוויון. הזרים הטובים הולכים לליגת העל. הזרים בליגה הלאומית מביאים איתם ממד אחר של פיזיות ועוצמות, שזה מה שחיפשתי. הדבר הכי חשוב הוא ששלושתם מאוד להוטים להצליח, ואני מאוד מקווה שהם יצליחו להוביל את הקבוצה להצלחה".

פתחתם טוב את העונה, עם העפלה לגמר גביע הטוטו. זה כבר מפתח ציפיות לקראת ההמשך.

"אני יכול להגיד לך שאמרתי לשחקנים מהרגע הראשון שהמטרה היא להגיע הכי רחוק בגביע הטוטו. קודם כל זה מכניס כסף למועדון ונותן לנו להחזיר למועדון על ההשקעה הגדולה מסביב, כמו למשל ההחלטה לצאת למחנה אימונים בחו"ל. היינו מהקבוצות הבודדות שקיימו מחנה אימונים בחו"ל וזה משהו שצריך להעריך את ההנהלה על כך. אני שמח שהגענו מוכנים לגביע הטוטו ושהגענו לגמר. אני מבטיח שנעשה הכל כדי לזכות בגביע הטוטו".

הפועל עכו כבר שנתיים מתמודדת על הישרדותה בליגת המשנה. מה הן המטרות של הקבוצה העונה?

"אני לא אוהב לזרוק סיסמאות, ומעולם לא תשמע אותי מדבר על מיקום כזה או אחר. אני כן יכול להעיד שאני שואף ומכוון תמיד גבוה. אני רוצה שנהיה קבוצה צנועה, קשה וחזקה, שתבוא לכל משחק כדי לנצח".

מה ייחשב בעינייך כהישג?

"שנהיה קבוצה חזקה גם בפן המנטאלי, ושקבוצות יידעו שקשה לשחק נגדנו".

מה החלום שלך כמאמן?

"החלום הגדול שלי כרגע הוא באמת לעשות עונה טובה עם הפועל עכו".

מה אתה יכול להבטיח לקהל אוהדי הפועל עכו העונה?

"אני יכול להבטיח להם שתהיה קבוצה דינאמית ומחויבת, שהם יהיו גאים בה".

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות