fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו: קבוצה למכירה

בעלת בית חדשה? ראש עיריית עכו שמעון לנקרי מארח בלשכתו את אביבה מליחי (צילום: דוברות עיריית עכו)
לנקרי ומליכי

הפועל עכו (ליגת על)

"עיריית עכו שמחה לבשר שלאחר משא ומתן ממושך, הגענו למתווה לרכישת קבוצת הכדורגל הפועל עכו על ידי קבוצת משקיעים בראשון אביבה מליחי". זו הבשורה שהביאה עימה השבוע עיריית עכו, בהתייחסות למגעים המתקדמים להעברת זכויות הניהול של הפועל עכו לידי אדם פרטי.

אביבה מליחי, אשת עסקים ואחותם הפחות מוכרת של יו"ר ההתאחדות לשעבר אבי לוזון והבעלים של מכבי פ"ת עמוס לוזון, הצהירה לא פעם על חלומה הגדול -לרכוש קבוצת כדורגל. בעבר ניהל משא ומתן על רכישת עירוני רמת השרון, הפועל עפולה והפועל רמת גן, אולם המגעים לא הבשילו לכדי מימוש. הפעם, כך נראה, התגשמות החלום קרובה מתמיד.

בתחילת השבוע הצפינה הגב' מליחי לעכו ונפגשה עם ראש העירייה שמעון לנקרי. בסיום הפגישה, הותווה הסכם מסגרת להעברת זכויות הניהול לידי קבוצת משקיעים בראשותה של מליחי ל-5 שנים. על פי ההסכם המתגבש, עיריית עכו לא תתנתק לחלוטין מהמועדון, אלא תמשיך להיות גורם פעיל. העירייה אומנם לא תתערב בצד המקצועי, אבל התחייבה להעמיד לרשות המועדון ללא תמורה את האצטדיון העירוני והמגרש החדש בדרום העיר, כולל עלויות האחזקה והתפעול השוטף, תמשיך להעביר תקציב תמיכה עירוני (שטרם נקבע גובהו) ויהיו לה נציגים בעמותה. ההסכם כולל גם את ניהול מחלקת הנוער הענפה של הפועל עכו.

"מעולם לא היינו קרובים כל כך להעברת סמכויות הניהול לאנשים פרטיים", נמסר בהודעת העירייה, "אנו מאושרים על המהלך וסמוכים ובטוחים כי לאחר השלמת כלל הבדיקות הדרושות להשלמת העסקה, תצעד הפועל עכו לדרך טובה ומוצלחת אשר תחזק את מעמדה בכדורגל הישראלי".

בניגוד למגעים קודמים עם רוכשים פוטנציאליים, הפעם, הן בקבוצה והן בעירייה, משוכנעים שההסכם יצא לפועל. בימים הקרובים יישבו נציגי שני הצדדים כדי לדון בפרטים האחרונים של ההסכם ויעבירו אותו לאישור ההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית.

אביבה מליחי: "החלום הגדול שלי הוא שתהיה לי קבוצת כדורגל. זה בגנים של המשפחה שלנו. השבוע נפגשתי לראשונה עם ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, והבעתי נכונות לרכוש את הפועל עכו. הפגישה היתה עניינית וטובה. ישנם עוד הרבה דברים לסכם והפרטים הועברו לטיפול רואה חשבון ועורך דין. החלטה סופית לגבי הרכישה תתקבל רק לאחר שיוצגו בפניי כל הנתונים".

מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן: "אנחנו מברכים על כל מהלך שיכול לסייע ולקדם את הפועל עכו".

בעלת בית חדשה? ראש עיריית עכו שמעון לנקרי מארח בלשכתו את אביבה מליחי (צילום: דוברות עיריית עכו)
בעלת בית חדשה? ראש עיריית עכו שמעון לנקרי מארח בלשכתו את אביבה מליחי (צילום: דוברות עיריית עכו)

בינתיים, בליגה, הפועל עכו שוב ירדה מתחת לקו האדום, לאחר הפסד חוץ למוליכת הטבלה, הפועל באר שבע, 3:0. העכואים החזיקו מעמד עד לדקה ה-50, לפני שהמארחים הצליחו לפרוץ את חומות עכו ועד לסיום להרשית שלישייה, ללא מענה.

עכו התייצבה למשחק ללא 4 שחקני הרכב: יובנוביץ', זהירוביץ', גילמור וכוכב (צהובים), אבל זה לא תירוץ ליכולת המביכה של שחקניה, שברוב הדקות פשוט הסתגרו והתגוננו והרבו לאבד כדורים.

המאמן ירון הוכנבוים: "למרות שניצחנו את באר שבע בסיבוב הקודם, זה לא יהיה הוגן לשפוט אותנו לפי המשחק הזה. מלבד מכבי חיפה, אף קבוצה לא לקחה פה נקודות. הפועל באר שבע היא קבוצה הרבה יותר איכותית מאיתנו ופערי הרמות הכריעו. במחצית הראשונה עוד הצלחנו להחזיק מעמד, אבל ללא מספר שחקני הרכב משמעותיים, זה היה קשה. חבל שזה נגמר ככה, אבל אנחנו כבר עם הפנים קדימה".

שני שחקני הרכש החדשים, עוביידה חטאב וגיא דיין, פתחו בהרכב ורשמו הופעת בכורה. הקבוצה גם צירפה השבוע את דור מימוני, מקבוצת הנוער של טוברוק נתניה. מימוני, שסיים בקיץ האחרון גיל נוער, שותף העונה במשחק אחד בלבד, במדי מכבי קביליו יפו מליגה א'. גם הקשר יניב בריק מהפועל נצרת עילית, הצטרף.

החלוץ שון ויסמן, שהגיע בקיץ האחרון מקבוצת הנוער של מכבי חיפה ולמרות שזכה ללא מעט הזדמנויות, לא כבש העונה, הקשר עדי קונסנטינוס, שממעט לקבל דקות משחק והמגן ליאור לוי, שוחררו לבקשתם וכעת נותר להם למצוא קבוצה שתקלוט אותם.

הפועל עכו נחלה אכזבה גם במסגרת גביע המדינה, אחרי הדחה מוקדמת כבר בסיבוב הראשון בעקבות הפסד חוץ לבני יהודה ת"א, 2:1. עכו כבר הובילה 0:1, משער שכבש ציון צמח בדקה ה-28, אך ספגה פעמיים, בדקות 72 ו-88.

המאמן הוכנבוים: "אני מאוד לא מרוצה מהיכולת שלנו ומקווה שבמהרה יצטרפו אלינו שחקנים חדשים. השקענו המון במחצית הראשונה וגם הובלנו, אבל במחצית השנייה ספגנו פעמיים. בגביע, אין לך הזדמנות שנייה לתקן. מי שמפסיד, עף".

ביוזמתו של ח"כ זוהיר בהלול, מקיימת הפועל עכו טקס קצר לפני משחקיה, במטרה להטמיע קמפיין מאבק בגזענות במגרשי הכדורגל. במסגרת הקמפיין, יחזיקו הקפטנים של כל קבוצה והיו"ר, שלט ובו מסר לקידום סובלנות.

ח"כ בהלול: "דווקא עכשיו, לאור האירועים שמאיימים לקרוע את מרקם החיים שלנו כאן, אני מברך את הקבוצות שחרתו על דגלן את ערכי שותפות החיים בין יהודים לבין ערבים. ערכים של סובלנות, פיוס ואהבת אדם. עלינו להמשיך לפעול ולהבטיח ששערי כל הקבוצות בישראל פתוחים לילדים, נערים ובוגרים, ללא הבדל מוצא, גזע או דת, כמתחייב משבועת האנושות וממגילת העצמאות. חשוב תמיד לשאוף לניצחון על המגרש, אך יותר חשוב שרוח הספורט, הסובלנות והאבת הזולת, הם שינצחו".

יוזמה מבורכת. ח"כ בהלול עם יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד ויו"ר בני סכנין אבו יונס (צילום: תומר כהן)
יוזמה מבורכת. ח"כ בהלול עם יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד ויו"ר בני סכנין אבו יונס (צילום: תומר כהן)

סוהיל שעבאן: "לא נתנו לבן שלי הזדמנות"

הקשר שאדי שעבאן (23), אחד משחקני הבית הבודדים שנותרו העונה בהפועל עכו, עזב בשבוע שעבר לטובת קבוצת אל אהלי מחברון, מחזיקת גביע המדינה בליגה הפלסטינית, המודרכת על ידי המאמן העכואי איברהים מנסור.

עזיבתו של שעבאן, אחרי 3 עונות בהפועל עכו, כאבה לו מאוד ובימים אלה הוא נמצא עם קבוצתו החדשה במחנה אימונים בצ'כיה, לקראת תחילת הסיבוב השני של הליגה הפלסטינית.

אביו, סוהיל שעבאן, שחקן עבר מוכר, יזם עוד לפני ההחלטה של בנו לעזוב את הפועל עכו, שיחה עם המאמן ירון הוכנבוים, במטרה לנסות להבין את מעמדו של שאדי בקבוצה. סוהיל יצא מהפגישה מאוכזב לאחר ששמע ששאדי לא בתוכניות של המאמן. סוהיל: "ירון הסביר שלשאדי אין מספיק ניסיון בליגת העל ולאור המצב של הקבוצה היא חייבת שחקנים עם ניסיון. איזה בדיוק ניסיון יש לשון ויסמן, לעיזאת חלאילה, לעלא ג'אפר, לדור כוכב או לדור ז'אן, שהם כן נמצאים ברוטציה של המאמן? איזה ניסיון היה לירון הוכנבוים בשנה הראשונה שלו בליגת העל? איזה ניסיון יש לזינדין זידאן שקיבל עכשיו את ריאל מדריד? לאף אחד מהם לא היה ניסיון קודם, אבל הם לפחות מקבלים צ'אנס. איזה ניסיון היה לראש עיריית עכו שמעון לנקרי כשנבחר לראשות העיר? שום ניסיון, אבל הוא קיבל הזדמנות והצליח בגדול. שאדי כבר 3 שנים בהפועל עכו לא מקבל הזדמנות. איך יכול להיות ששחקן שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, שהיה בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, שבגיל 12 נבחר לשחקן המצטיין באליפות העולם לקבוצות צעירות, לא מקבל הזדמנות, אפילו קטנה, להוכיח את יכולתו? אנחנו ממש מאוכזבים מההתנהלות של הפועל עכו. אני רואה איך הקבוצה משחקת, איזו יכולת חלשה היא מציגה, וזה עוד יותר צובט לי את הלב".

בתחילת העונה, כשהפועל עכו התקשתה להעביר שחקנים בבקרה התקציבית, זכה שעבאן לדקות משחק במסגרת משחקי גביע הטוטו. למרות היותו קשר ועקב המצוקה הוא שולב בשני משחקים כמגן. סוהיל: "זה לא התפקיד הטבעי שלו, אבל עשה את שלו בצורה הטובה ביותר. הוא גם אמר לי שבשביל לשחק בהפועל עכו הוא מוכן לשחק בכל תפקיד, אפילו שוער, אם צריך. הוא היה מגיע לאימונים ואוכל את הדשא. בשלב מסוים, כשהוא ראה שהצוות המקצועי מתעלם ממנו, הוא איבד את חדוות המשחק. התחננתי שייתנו לו הזדמנות, אבל הם לא הקשיבו. היחיד שהאמין בו היה משה בן דוד, שניסה להילחם בשבילו. אני עכואי ורציתי שהילד יתפתח ויפרח בהפועל עכו. לצערי, לא ראיתי שנותנים לו הזדמנות שווה ועזבנו ממש בלית ברירה. שתבין, העזיבה מאוד כואבת לו, וכאבא, אני ממש מרגיש את האכזבה שלו מההתנהלות כלפיו".

הליגה הפלסטינית מונה 14 קבוצות. קבוצת אל אהלי מחברון מדורגת כרגע במקום הרביעי בטבלה. החשיפה שם גדולה מאוד וממוצע האוהדים במשחקי הבית של הקבוצה עומד על כ-12 אלף צופים. שעבאן גם שיפר את מעמדו הכלכלי, שכן שכרו בחברון כפול ממה שהרוויח בעכו.

"אני בטוח ששאדי עוד יחזור בגדול לכדורגל הישראלי", אומר סוהיל, "הוא בן 23 ומאוד רעב להצליח".

יש סיכוי ששאדי יחזור בעתיד להפועל עכו?

"אומרים שאין נביא בעירו, אבל תן לי להגיד לך משהו כדי שתבין איזה ילד זה שאדי. הוא אמר לי שאם הפועל עכו תרד חס וחלילה ליגה ויבקשו ממנו לחזור, הוא יחזור במטרה להוביל אותה בחזרה לליגת העל. אין לו אגו, רק אהבה למשחק".

מהפועל עכו נמסר בתגובה: "שאדי שחקן טוב ואנו מאוד מעריכים את יכולתו, אבל הוא עדיין לא מספיק בשל, לטעמנו, לליגת העל. ההחלטה בעניינו היתה מקצועית. הוא צריך להשתפשף יותר ובעיקר לשחק ואנו מאחלים לו הצלחה. הדלת של הפועל עכו תמיד תהיה פתוחה בפניו ואנו בטוחים שהוא עוד יחזור להפועל עכו עם יותר ניסיון ויותר ביטחון".

הוא עוד ישוב. שאדי שעבאן במדי קבוצתו החדשה אל אהלי מחברון  (צילום: באדיבות סוהיל שעבאן)
הוא עוד ישוב. שאדי שעבאן במדי קבוצתו החדשה אל אהלי מחברון  (צילום: באדיבות סוהיל שעבאן)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

דווקא אחרי סדרה נאה של 3 ניצחונות ותיקו, ספגה הקבוצה הפסד בית להפועל איכסל, 1:0, שנעל את משחקי הסיבוב הראשון. מעלות, בניגוד ליכולת המשופרת שלה מהחודש האחרון, הציגה משחק נרפה וחלש וספגה בדקה ה-70 את השער היחיד שהכריע את המפגש.

בעקבות ההפסד, נחתה מעלות שוב מתחת לקו האדום, והיא רחוקה 2 נקודות מהקבוצות שמעליה, הפועל בית שאן ומכבי דלית אל כרמל.

המאמן ברוך ממן: "המשחק הזה היה ביזיון אחד גדול. נראינו בושה וחרפה וביכולת הזאת לא נישאר בליגה. השחקנים כנראה עוד לא הפנימו את המצב הקשה של הקבוצה בליגה. המצב לא מותיר לנו ברירה, אלא להחליף שחקנים שמאכזבים בשחקנים חדשים ורעננים שרוצים להשקיע למען הקבוצה ושיכולים לסייע לנו להיחלץ מהמצב הזה".

בעקבות ההפסד שוקלים בהנהלה לקזז ממשכורות השחקנים 10 אחוזים. מנהל הקבוצה גבי שמחון: "לא ייתכן מצב חד צדדי, שמצד אחד השחקנים יקבלו את התנאים הכי טובים ומצד שני לא ישקיעו במגרש. נכון שיש חוזה שצריך לכבד, אבל גם השחקנים צריכים לכבד את הקבוצה, את ההנהלה שעושה למענם הכל ואת האוהדים. אם נראה שינוי במשחקים הקרובים, נשמח להחזיר להם את הכסף".

בסוף השבוע הקרוב לא יתקיימו משחקים עקב סיום הסיבוב הראשון ויציאת הליגה לפגרה קצרה. הפעילות תתחדש בשבוע הבא (22 בינואר).

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה הלא יציבה של המאמן יוסי עמר, ניצחה במחזור האחרון בביתה את מכבי נח'ף, 2:3, וחזרה לתמונת המאבק על כרטיס לפלייאוף העליון. דין לזרא העלה את קבוצתו ליתרון מהיר אחרי שכבש כבר בדקה ה-5. גיא גולדשטיין, בשער עצמי בדקה ה-19, איזן זמנית ל-1:1. התגובה העכואית היתה מהירה ובדקה ה-21, הבקיע סתיו קציר את השער שני לזכות קבוצתו, 1:2. בדקה ה -50 שילש אביב אלון את היתרון ל-1:3. בדקה ה-72 הצליחו האורחים למק ל-3:2, אך עד לסיום ידעה עכו לשמור על יתרונה השברירי ולהוסיף למאזנה 3 נקודות יקרות.

בית"ר נהריה נהנתה מסופשבוע חופשי לאחר שיריבתה, הפועל מ'רר, הודיעה על הפסקת פעילות.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה הובסה בביתה על ידי מוליכת הטבלה, בני הגולן והגליל, 7:0. השופט במשחק עוד התחשב במצבה העגום של הפועל נהריה ושרק לסיום מספר דקות קודם למועד החוקי של 90 דקות, בשל היעדר ערך ספורטיבי.

מנהל הפועל נהריה יהודה ללוש: "זה לא היה כוחות. הם קבוצה טובה שתעלה בסיום העונה ליגה".

הקבוצה הועמדה לוועדת משמעת של ההתאחדות לכדורגל, באשמת אי קיום חובת הקבוצה הביתית, לאחר שראשיה לא מצאו מגרש חלופי לאירוח משחק הבית נגד הפועל מרום הגליל. העונש: הפסד טכני (3:0) וקנס כספי בסך 600 שקלים.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (יום שני, 18.1)

הפועל עכו – מכבי ת"א (20:00)

ליגה ב' (שישי, 15.1)

בית"ר כפר קנא – מכבי עכו (12:30)

בית"ר נהריה – עירוני כבול (11:30)

אחי עכו – צעירי כפר קנא (שעה 14:30)

ליגה ג' (שישי, 15.1)

הפועל בענה – הפועל נהריה (13:00)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות