fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעים להכיר: השחקן הצעיר ביותר מכרמיאל שמשחק בליגת העל

טל טילקין (16), רשם בעונה האחרונה הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת של הישגי כרמיאל, שמשחקת בליגת העל. איך הוא מסכם את השנה, אלו מטרות עוד נשארו לו העונה ואיך הוא מתכונן לקראת אליפות אירופה שתיערך בקיץ הקרוב
טל טילקין
הדור הבא של הישגי כרמיאל. טל טילקין בפעולה

טל טילקין (16) מהישגי כרמיאל, מתכונן בימים אלה לקראת 2 אתגרים: גביע המדינה ואליפות המדינה עם קבוצת הנוער של קבוצת הנוער הישגי כרמיאל.

בשלב חצי גמר גביע המדינה תפגוש הישגי כרמיאל את כרמל חיפה ובבית העליון היא תתמודד בשיטת ליגה בת סיבוב משחקים אחד מול 5 קבוצות נוספות על תואר אלופת המדינה.

עבור טילקין, ששיחק במהלך העונה במקביל גם בקבוצת הבוגרים וגם בקבוצת הנוער, שתי המשימות הן ברות השגה.

טל, איך אתה מסכם את עונתך הראשונה בקבוצה הבוגרת?

"המשחקים הראשונים היו מלחיצים, בעיקר בגלל המעמד של ליגת העל, השחקנים הבכירים שמולם אתה מתמודד, והתחרותיות לעמוד במשימה בצורה הטובה ביותר. לאט לאט צברתי ניסיון וביטחון וממשחק למשחק גם הרגשתי טוב יותר. המאמן דימה אברמנקו והשחקן גל פרפל, שהוא חבר טוב שלי וגם עזר לי בתחילת הדרך כשהגעתי לכרמיאל, קיבלו אותי יפה מאוד, עזרו לי בכל מה שצריך והחדירו בי ביטחון שהם סומכים עליי. בזכותם, ההתאקלמות שלי בקבוצה הבוגרת היתה מהירה. העונה הראשונה תמיד קשה ומאתגרת ובסך הכל אני חושב שצברתי הרבה מאוד ניסיון ובעונה הבאה אהיה טוב יותר ואעזור לקבוצה להצליח יותר".

איך התייחסו אליך שחקני הקבוצות היריבות, שידעו שאתה צעיר השחקנים בליגה?

"לא הרגשתי שונה והיחס כלפיי היה כמו לכל שחקן ליגה בוגר אחר. אף שחקן שהתמודד מולי לא זלזל, כי רובם גם מכירים אותי ואת היכולות שלי".

עברה עליכם שנה לא קלה, שבה סיימתם לראשונה בתולדות המועדון, בפלייאוף התחתון.

"כן, לצערי לא הצלחנו להעפיל לפלייאוף העליון וזו תחושת פספוס אדירה כי אנחנו יותר טובים מהקבוצה שהקדימה אותנו וכן עלתה, הפועל קריית אונו, שאותה גם ניצחנו פעמיים במהלך העונה".

אז איפה בעצם היתה נקודת השבר?

"אני חושב שבהפסד החוץ להרצליה, שהיא קבוצה פחות טובה מאתנו. דווקא באותו ערב לא היינו טובים וההפסד להרצליה היה זה שבסופו של דבר הכריע את גורל העולה הרביעית, כי פספסנו את העלייה בגלל נקודה אחת וזו היתה הנקודה שחסרה לנו והיתה ההבדל בין פלייאוף תחתון לפלייאוף עליון".

טילקין החל לשחק טניס שולחן בגיל צעיר מאוד, ירושה ספורטיבית אותה שאב מהאב, מיכאל, שהיה שחקן טניס שולחן ברוסיה. יכולתו וכישרונו בלטו מיד ובגיל 13 הוא עבר לפנימיית וינגייט, למסלול של ספורטאים מצטיינים. במהלך הקיץ שעבר, החליט שנמאס לו, והוא חזר לכרמיאל.

"הרגשתי שמיציתי", מעיד טילקין, "במהלך שנותיי בוינגייט היתה לי התקדמות גדולה מבחינה מקצועית ומנטלית ועל כך אני מודה להם מאוד, אבל בחודשים האחרונים שלי שם הייתי די כבוי. כשחזרתי לכרמיאל, חזרה לי שוב המוטיבציה והרעב להצלחה".

טילקין גם חבר בסגל נבחרת הנוער של ישראל, והוא צפוי להשתתף באליפות אירופה לנוער, שתיערך בקיץ הקרוב בצ'כיה.

קודם לכן, יש לו עוד משימות עם קבוצת הנוער של הישגי כרמיאל, שכן

במקביל להיותו שחקן בסגל הקבוצה הבוגרת, שיחק טילקין גם בקבוצת הנוער של המועדון המשחקת בליגת העל לנוער. הקבוצה העפילה לחצי גמר גביע המדינה וכן לפלייאוף העליון, שם היא תתמודד בבית אחד יחד עם 5 קבוצות נוספות, על תואר האליפות.

מה הסיכויים שלכם לזכות העונה בתואר?

"יש לנו קבוצה טובה ומאוזנת עם שחקנים מוכשרים כמו נתן סגל ואביב הלפרן, ככה שהסיכויים שלנו לא פחותים מהסיכויים של קבוצות אחרות שמתמודדות אתנו. לפני שנה הגענו לגמר גם בגביע וגם באליפות והפסדנו. הפעם, אנחנו באים יותר מנוסים ומוכנים גם מבחינה מקצועית ומנטלית. אנחנו עובדים קשה מאוד באימונים, מתאמנים ברצינות ומאמינים ביכולתנו לזכות בתואר כלשהוא ואפילו בדאבל. באופן אישי, הייתי רוצה לסיים את העונה בצורה טובה ועם הישג. אם נצליח, זה יהיה עבורי הגשמת חלום".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות