fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רון פרומר: "אם אני אתמודד זה רק בשביל לנצח"

בעוד פחות מתשעה חודשים, ב-22 באוקטובר, נלך שוב לקלפיות, הפעם כדי לבחור ראש עיר. נהריה שאלת השאלות: פרומר חוזר?
רון פרומר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג
ז'קי סבג ( צילום: סיוון פרג')

בן 65, מכהן כראש עירייה משנת 1989, שנה בה זכה במהפך שהפך את נהריה מעיר אדומה לעיר ליכודניקית. על פי כל התחזיות, סבג יתמודד לקדנציה חמישית. ההכנות כבר רוחשות בשטח, אבל סבג, פוליטיקאי משופשף, לא יוצא בהצהרות תשעה חודשים לפני הבחירות. בבחירות 2008 זכה סבג עם סיעתו "נהריה אחת" ל-55.1 אחוז מקולות התושבים. סבג מסיים את הקדנציה עם רוב במועצת העיר. בחמש שנים האחרונות הוא מוציא אל הפועל מספר פרויקטים גדולים כמו היכל התרבות העירוני בעלות של 80 מיליון שקלים, גשר מיתרים בכניסה לעיר בעלות של 20 מיליון שקלים ופתיחת מועדון נוער ומועדון לגמלאים. סבג השקיע רבות בתוכנית החזון החינוכי. בכל מערכת בחירות הצליח סבג תמיד לזכות בסיבוב הראשון ביותר מ-40 אחוז מהקולות.

אייל וייזר
חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת הירוקים. בן 35 נשוי ואב לשתי בנות. מהנדס איכות סביבה במקצועו. וייזר פתח באופן לא מוצהר את הקמפיין לראשות העירייה לפני מספר חודשים תחת הכותרת "הכוח שלנו לשנות". הוא עובד באופן גלוי בפייסבוק וביוטיוב ומעלה בלוג מצולם, בשם "הבלוג של אייל", שבו הוא מעלה בעיות שיש בעיר. וייזר יזם הפגנות ומחאות: הפגנה נגד הפעלת המפוחים, בעד פתיחת מעבר התת קרקעי בעין שרה ובעד מפעל הזנה שווה לכל תלמיד, וכעת הוא מלחמה מול סבג בעניין אי הקלטתן של ישיבות מועצת העיר ובעניין הזה אף עתר בשבוע שעבר לבית המשפט.

אייל וייזר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בפייסבוק פועל וייזר עם פעיליו שמבקרים את התנהלות העירייה ורושמים הצעות למינוף נהריה. בכל יום שישי הוא עורך בנהריה משאל רחוב ושואל תושבים מה חשוב להם לשפר בעיר. את התוצאות הוא מפרסם בכל שבוע בפייסבוק. בבחירות 2008 זכו וייזר וסיעתו בשלושה מנדטים. לצידו במועצה נבחרו: בלהה גלזברג ויעקב אוחיון. אלא שמיד עם כניסתם למועצה, חברו חברי הסיעה לקואליציה של סבג, שם ישבו במשך שנה. וייזר קיבל תואר סגן ראש עיר בתואר, שלא אושר במשרד הפנים.

במשך שנתיים בקדנציה זו, יצרה האופוזיציה גוש חוסם לסבג, הידוע בשמו "התשיעייה". הם היוו רוב והתנגדו לאישור תקציב מועצת העיר בשנה שעברה וכן לתמיכה בקבוצת הכדורסל עירוני נהריה. בשתי הצבעות הצביע וייזר בניגוד להחלטת התשעייה. בהצבעה על תקציב העירייה הוא הצביע נגד העברת התקציב ובהצבעה על התקציב לעירוני נהריה בסך 1.5 מיליון שקלים הצביע בעד. בהמשך, מספר 3 בסיעתו, יעקב אוחיון, חבר לסבג וקיבל תואר של סגן. המהלך של אוחיון הביא לפירוק התשיעייה והחזיר לסבג את הרוב במועצה.

עו"ד אורן סודאי

אורן סודאי (צילום: יח"צ)

סגן ראש עיריית נהריה בתואר לשעבר. עו"ד אורן סודאי כיהן עד לפני כחצי שנה, כשהודח, כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעיר. הוא בן 47, נשוי ואב לילדה. למועצת העיר נבחר ברשימתו של סבג כמספר 3. לאופוזיציה הוא עבר, לאחר שהתנגד נחרצות לסגירת המתנ"ס העירוני, מהלך שהביא לפיטוריהם של עובדים רבים.
סודאי יזם וערך את כל העתירות של חברי התשיעייה לבית המשפט. העתירה הגדולה שהגיש היתה תחת הכותרת "ישיבות מועצה בלתי חוקיות". סבג חויב בעתירה זו בתשלום של 20 אלף שקלים. במסגרת תפקידו בוועדה לתכנון ובנייה הצליח להוציא מהקפאה מספר תוכניות, ביניהן: תוכנית קופת חולים כללית לבניית מרכז בריאות ברחוב המייסדים בעיר, הקטנת הערבויות הבנקאיות באופן משמעותי לכל תושב המבקש לבנות תוספת בנייה, ביטול המדיניות של חובת צביעת בתים בצבע לבן, אישור בקשה של רשות הניקוז לשדרוג הגעתון וקידום תוכנית הבנייה בשכונת רסקו. סודאי טרם החל את קמפיין את הבחירות. בשטח בהחלט עולה שמו כאחד המועמדים, למרות שהוא טרם הצהיר על כך.

רון פרומר
למרות שראש עיריית נהריה לשעבר רון פרומר, בן 54, נמצא בימים אלה רחוק-רחוק מהזירה הפוליטית, הוא עדיין נחשב למי שצפוי לחזור ולסובב את הגלגל. פרומר נבחר לראשות העירייה ב-2003, אך נאלץ לסיים את הקדנציה שלו די מהר, לאחר שבית המשפט העליון ביטל את הבחירות בחשד לשוחד בחירות. פרומר ניהל במשך חמש שנים מאבק משפטי, בסיומו נגזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של 20 חודשים למשך שלוש שנים וקנס כספי בסך של 35 אלף שקלים. הוא לא הורשע בעבירת קלון.

רון פרומר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

פרומר אמר השבוע: "נראה על פניו שאנשים מדברים מהמקום שכואב להם ואני מקבל את זה כמחמאה. עברתי תהליך לא פשוט וחשבתי שאולי רוב האנשים ירדו ממני, אבל לא. אני כרגע לא בכיוון, ואם בכלל יש סיכוי שזה יקרה, זה רק אם אני אוכל ליצור סיטואציה שאני עומד מול סבג לבד, אחרת אין סיכוי ואין דרך. אני בהחלט לא פוסל את האפשרות. היו לי חמש שנים נהדרות ואם אני אתמודד זה רק בשביל לנצח, לא כדי לעשות בחירות. אני אבדוק אם יש סיכוי ואולי גם לאחד את הכוחות".

אשר שמואלי

אשר שמואלי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

חבר מועצת העיר כמעט 20 שנה. נחשב עד לא זמן לאופוזיציונר לוחם מול סבג. מחזיק בשלושה מנדטים בסיעתו "נהריה אחרת" יחד עם אבי טילר וזוהר חתן. שמואלי נבחר השנה לקדנציה נוספת כיו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי. הוא ידע מאבקים והתדיינות ארוכה בבית המשפט מול סבג. אחת ההחלטות שהתקבלו בעניינו בבית המשפט היא שלא יוכל לטפל באופן אישי בבעיות של עובדי עיריית נהריה בשל ניגוד עניינים. לאחרונה קולו נשמע פחות במועצת העיר. על פי התחזית, שמואלי לא צפוי להתמודד לראשות העירייה אך כן שוקל להתמודד למועצת העיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות