fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו המניעה לפרויקט הבנייה באכזיב בוטל בהסכמת הצדדים

לפני שבועיים הוצא צו מניעה לפרויקט שחף נהריה המתכננת מגדלי מגורים בחוף אכזיב, לבקשת מפעל חוגלה הסמוך. השופט רון סוקול המליץ לצדדים למצוא פתרונות שיאפשרו את פיתוח הפרויקט ואי הפגיעה במפעל
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב (הדמית מחשב, צילום יח"צ)
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב
תוכנית הבנייה בחוף אכזיב (הדמית מחשב, צילום יח"צ)

בוטל צו המניעה לבניית פרויקט המגורים בחוף אכזיב. ביום חמישי האחרון התקיים דיון בצו המניעה הזמני שהוצא לפני שבועיים  בבית המשפט המחוזי בחיפה. את הבקשה לצו מניעה הגישו מפעלי חוגלה בשם מפעלי נייר חדרה נגד עיריית נהריה ויזמי תוכנית הבנייה "שחף נהריה", המתוכננת בשטח סמוך לחוף הים.

בהסכמת הצדדים בוטל צו המניעה לאחר שבא כוחה של הועדה המקומית לתכנון ובנייה בנהריה התחייב כי לא יינתנו לפרויקט היתרים לפיתוח השטח או לבנייה בשבועיים הקרובים, ואף התחייב כי במידה ויוגשו היתרים לבנייה תעודכן העותרת.

השופט רון סוקול אמר בדיון כי הוא ער לנזקים שנגרמו ליזמים ולכן קבע מועד דיון לעוד שבועיים, ועד אז המליץ לצדדים למצוא פתרונות  שיאפשרו את פיתוח הפרויקט ואי הפגיעה במפעל חוגלה.

בחוף מתוכנן לקום  מתחם מגורים של כ-800 יחידות דיור, רובן צמודות קרקע. לדברי ועד המאבק, שכונת המגורים תיבנה בצמידות לאזור תעשייה ותסכן את המשך פעילותם של שלושה מפעלים המעסיקים יותר מ-500 עובדים המועסקים באופן ישיר ועוד כ-1000 המועסקים על ידי המפעלים באופן עקיף.

יזמי הפרויקט אמרו כי המיזם מחליף פעילות תעשייתית ששכנה לאורך קו החוף באזור זה משנות ה-40 ושעברה לאזור תעשייתי ייעודי כמצופה. יזמי הפרויקט פעלו לפנות את מגרש הגרוטאות שהיה במקום וניקו את השטח כולו, ואילו הטענות על פגיעה בחי ובקו החוף אינן נכונות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות