fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצומה של תושבי נהריה: לא לאשר מגדלים במקום מלון פרנק

טוענים כי יש כוונה לבנות במקום שני מגדלים של 16 קומות, כשהתכנון המקורי הוא של שבע קומות. בעצומה נכתב: "אנו צפויים להיפגע, צפיפות מחרידה ברחוב ובאזור, הסתרת נופי חוף הים וחסימת אוויר מהים"
אז מה ייבנה כאן? מלון פרנק צילום: דורון גולן

קבוצה של תושבים בנהריה החתימה על עצומה נגד הקמת שני מגדלים של 16 קומות עם 80 דירות בשטח מלון פרנק, כשהתכנון המקורי הוא שני בניינים של שבע קומות עם חנייה תת קרקעית ו-40 דירות.

בינואר 2017 נרכש שטח מלון פרנק ברחוב העלייה תמורת כ-5.8 מיליון שקלים. ביולי 2016 נידונה בוועדת התכנון מחוזית תוכנית לבניית בניין של 10 קומות. הבקשה הופקדה בכפוף למספר שינויים, ולבסוף אושרו הקמת בניינים של שבע קומות תחת הנמקה, כי הקטנת מספר הקומות המבוקשות נעשית בהתאם לתוכנית המתאר של נהריה, כשקו גובה הבניין מונמך לכוון הים. עוד הוחלט, כי רחוב עלייה יורחב במטר. תוכנית המתאר של נהריה מתייחסת בחלקים נרחבים לגובהם של הבניינים בצד המערבי כאזור בנייה של חמש קומות.

במאי 2018 אושרה התוכנית בוועדה המחוזית בהיעדר התנגדות.

אז מה ייבנה כאן? מלון פרנק צילום: דורון גולן
אז מה ייבנה כאן? מלון פרנק
צילום: דורון גולן

כעת נודע לתושבים על כוונה לשנות את התכנון מקורי. בעצומה נכתב: "היה ותאושר התוכנית, צפויים אנו להיפגע, צפיפות מחרידה ברחוב ובאזור, הסתרת נופי חוף הים וחסימת אוויר מהים, בעיות תעבורה קשות, צפיפות חנייה, עומס תשתיות עירוניות של מים, ביוב ושפכים, פגיעה בערך בתי תושבים סמוכים, תקדים מסוכן להסתערות כרישי נדל"ן על חופי העיר…".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מדובר בנושא שהוא בגדר רעיון בלבד בשלב זה. הוועדה טרם דנה בעניין וטרם הוגשה לה כל תוכנית על כך. כאשר תוגש תוכנית שכזו, הוועדה תבחן אותה במלואה על כל הכרוך, בה לרבות נושאי התחבורה, הביוב והצפיפות. ברור כי אם תופקד תוכנית, הציבור ישותף בהליך בהתאם לחוק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות