fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עכשיו אני יכול לעשות הכל"

מקס בסוב מנהריה, שסבל בילדותו מקשיים כלכליים, סיים לאחרונה קורס חובלים והוסמך כקצין מן המניין
אוכל להתמודד עם כל אתגר. מקס בסוב צילום: דובר צה"ל
אוכל להתמודד עם כל אתגר. מקס בסוב צילום: דובר צה"ל
אוכל להתמודד עם כל אתגר. מקס בסוב צילום: דובר צה"ל
אוכל להתמודד עם כל אתגר. מקס בסוב צילום: דובר צה"ל

מקס בסוב מנהריה נולד, כאשר אמו הייתה בת 16 בלבד. בילדותו, בעקבות המצב הכלכלי העגום של משפחתו, עבר בסוב במשך השנים דירות רבות.

כאשר היה בן 5 התגרשו הוריו והוא עבר לגור בחיפה עם אמו, שם התגורר כ-12 שנה ולמד במגמת אלקטרוניקה בתיכון הריאלי. לפני תשע שנים התחתנה אמו בשנית, ונולדו לו עוד שלושה אחים. לפני שלוש שנים זכו לקנות דירה ראשונה משלהם ועברו להתגורר בנהריה. בסוב מספר סוף-סוף על הרגשה של שייכות. עכשיו, בגיל 20, הוא כבש יעד נוסף וסיים קורס חובלים, הקורס היוקרתי ביותר בחיל הים, המכשיר את קציני שייטת ספינת הטילים ושייטת הצוללות של העתיד.

מסיימי הקורס, הנחשב לאחד המאתגרים והקשים בצה"ל, מסיימים לאחר שלוש שנים מפרכות כקצינים בדרגת סגן ובעלי תואר אקדמי. מבין אלפי מועמדים בשנה, נבחרים בקפידה מעטים לתחילת המסלול המפרך, שבסופו מסיימים כ~30 אחוז, שזוכים לענוד את סיכת הקצין הימי. התפקיד פתוח לבנים ולבנות כאחד, וכיום יש יותר מ~10 חובלות בצה"ל.

 האם הקשיים שחווית כילד סייעו לך להתמודד עם הקשיים בקורס?
"קשיי התאקלמות לא היו לי כל כך, שכן עברתי המון פעמים דירות וערים, היה לי קל להכיר חברים חדשים. הקורס ארוך וקשה, אבל נעזרים בחברים בקורס, יש הרבה שיחות בינינו. כל פעם שלמישהו קשה מדברים על זה. גם מהבית קיבלתי המון עזרה, מהמשפחה ומהחברים".

 היו רגעי שבירה?
"רגע השבירה היה בעיקר בשלב הבסיסי. לא כל כך הבנתי למה בחרתי דווקא בתפקיד הזה ולמה אני צריך לחוות את הקשיים האלה. זה היה בגלל שלא באמת הבנתי את התפקיד, ראיתי תמונה מאוד צרה של המצב. קורס חובלים מאוד שונה מחי"ר, וכל מה שרציתי היה לרוץ בג'בלאות עם נשק. הטוויסט בראש הגיע בערך אחרי שנה בקורס. הבנתי שמה שאני מחפש זה אתגר, עבודה עם אנשים ופיקוד. זה תפקיד מבצעי ומקצועי".

איך ההרגשה לסיים בהצלחה קורס יוקרתי כזה?
"רק היום התחלתי לעכל שסיימתי את זה. זו תחושת גאווה. אני מרגיש שעכשיו אני יכול לעשות הכל. כל אתגר שישימו בפניי, אוכל להתמודד איתו. זו תחושה חזקה שמלווה אותך".

 והשאיפות לעתיד?
"כרגע אני ארבע שנים וחצי בשירות קבע. לגבי התוכניות אחרי הצבא, אולי לימודי ביו-רפואה. אני רוצה להיות גם בעל עסק עצמאי, יכול להיות שבתחום הזה, יכול להיות שבתעשייה וניהול. אחת האפשרויות היא להקים כמה מפעלים בארץ, משהו שיכול לעזור לפיתוח התעשייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות