fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניתוח מורכב הציל את חייו של צעיר מסוריה

מלחמת האזרחים בסוריה מביאה עימה סיפורים קשים על אזרחים שברגע אחד השתנו חייהם. כך היה גם במקרה של חמודי (שם בדוי) צעיר בן 26 שהובהל לחדר ההלם במרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא מונשם, מורדם ופניו מרוטשות. ניתוח מורכב של 17 שעות עם שיתוף פעולה בין המרכזים הרפואיים: גליל, רמב"ם, כרמל ואיכילוב הציל את חייו
ד"ר סלע, ד"ר אהרון אמיר וחמודי
ד"ר סלע , ד"ר אהרון אמיר וחמודי (צילום: רוני אלברט)

ד"ר אייל סלע מנהל מחלקת א.א.ג. ניתוחי ראש צוואר במרכז הרפואי לגליל: "לאחר בדיקה ראשונית הובהר כי הצעיר סובל מפציעת ירי חמורה בפניו, חבלות קשות בלסת העליונה, חוסר של 70 אחוז מהלסת התחתונה, נזק ללשון ולרצפת פיו. בנוסף הובהר כי ישנם חוסרי עור נרחבים בפניו ושיתוק בחלקם הימני".

גורמי הצבא עדכנו את הצוות הרפואי כי פציעה זו נגרמה מירי צלף בעת מלחמת האזרחים בסוריה ובשל הפציעה, איבד הצעיר את היכולת לדבר ולאכול. בדיקות העלו כי נוסף לפציעת הפנים החמורה, לצעיר גם פגיעות גפיים מרסיסים. חמודי נזקק לסדרת ניתוחים משחזרים ומשקמים. הראשון נועד להוצאת גופים זרים, סגירת הפצעים ושחזור ראשוני של חלל הפה, הלשון וחלק תחתון של הפנים. בהמשך נערכו ניתוחים לשחזור הלסת, הלשון והעיוות החמור שנוצר בפניו כתוצאה מהשיתוק.

ד"ר סלע: "הניתוח המרכזי דרש שיתוף פעולה רב מקצועי. לשמחתי הצלחתי לרתום שותפים בכירים ובהם ד"ר אהרון אמיר כירורגי פלסטי מהמרכז הרפואי כרמל בחיפה, ד"ר עמרי עמדי ממחלקת פה ולסת ברמב"ם וד"ר ואדים רייסר מהמרכז הרפואי איכילוב. הניתוח נמשך כ-17 שעות באמצעות מכשור חדשני שנרכש לאחרונה על ידי הנהלת המרכז הרפואי לגליל. הניתוח כלל שחזור לסת תחתונה בעזרת מדפסת תלת מימד, נלקחה עצם מהרגל עם עור ובמקביל שוחזר רצפת הפה והסנטר והשלמת חסרים של הלשון והפנים".

ד"ר סלע, ד"ר אהרון אמיר וחמודי
ד"ר סלע , ד"ר אהרון אמיר וחמודי (צילום: רוני אלברט)

לאחר שבועיים החל חמודי לאכול ולשתות בצורה הדרגתית דבר שאפשר להתקדם עם הטיפול הרפואי. הוא עבר ניתוח נוסף לשחזור דינאמי של תנועות הפנים על ידי מתלה משולב משריר הלעיסה ומשריר ברגלו. "לאחר ניתוח זה חמודי החל להניע את האזור בפניו שהיה משותק כשהתקבל לטיפול אצלנו. לאחר ארבעה חודשי טיפול מאסיביים הוא שוחרר מהמחלקה ושב למולדתו", ציין ד"ר סלע בסיפוק.

מאז ראשית הגעת הפצועים לפני כשנה נותחו במחלקת א.א.ג. ניתוחי ראש צוואר במרכז הרפואי לגליל כ-40 פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה וטופלו כעשרות בהם גם ילדים, נשים ובני נוער.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות