fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: טונים גבוהים בישיבת מועצת העיר הראשונה

לחברי האופוזיציה אין ייצוג בוועדות החשובות לרבות בוועדת הביקורת. תושבים רבים לא הורשו להיכנס לאולם המליאה
צו סגירה לתחנה. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ימשיך לעקוב. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ביום שלישי השבוע התקיימה בנהריה הישיבה הראשונה של מועצת העיר הנוכחית. אושרו בה מינוי סגני ראש העירייה בשכר ובתואר, הרכב ועדות החובה, בהן ועדת הביקורת ובינוי ערים, וחברי המועצה הצהירו אמונים.

הטונים צורמים הורגשו כבר בתחילת הישיבה, כאשר תושבים, שביקשו להיכנס לאולם המליאה, הושארו בחוץ. הכניסה הותרה רק למי שקיבל הזמנה. בעירייה הסבירו כי אולם הישיבות בו התקיימה הישיבה צר מלהכיל את כל מי שרצה להיכנס. על פי פקודת העיריות, אמורות ישיבות מועצת העיר להיות נגישות ופתוחות לכלל הציבור. אם אפשרות כזו, מפורטות בחוק אלטרנטיבות אחרות, כגון הקרנת הישיבה במסך גדול.

הרוחות התלהטו, כאשר נציגי האופוזיציה ובראשם אייל וייזר, שרית מולכו ואורן סודאי מחו על הרכבן של ועדות החובה, בעיקר ועדת הביקורת, שהיא בין החשובות שבוועדות. כמו כן, מחו נציגי האופוזיציה על כך שלא זכו לדבר חמש דקות מלאות, כפי שמגיע להם בחוק.

וייזר: "יש סעיף שקובע במפורש שבוועדת ביקורת חייב להיות ייצוג יחסי לכל חברי הסיעות במועצה. אין אף סיעה באופוזיציה שחברה בוועדה. ראש העירייה קבע בשבילנו מי הם חברי הוועדה, ומעבר לזה, לא נתן לנו את הזמן שלנו לדבר. צריך לתת לנו חמש דקות לכל חבר מועצה לדבר. ברגע שאני התחלתי לדבר, סבג עצר אותי ולא נתן לי ולשרית להשלים את דברינו".

הישיבה ננעלה לאחר זמן קצר, למורת רוחם של נציגי האופוזיציה. מן הישיבה נעדרו חברי האופוזיציה יוסי זיגלמן (מסיעת מחר חדש של אורן סודאי), ששהה באותה עת בחופשה באילת ועופר אלקיים מסיעת אור.

מולכו: "ברור לכולנו שז'קי סבג פועל בניגוד לחוק. הבעיה היא, שכדי להילחם בזה, אני צריכה להוציא את האוכל מהפה של הילדים שלי וללכת לבית משפט ולו יש את כל המשאבים של העירייה. לצערי הרב, אנחנו ניאלץ להוציא כסף מהכיס שלנו".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מאחר שהיה מדובר בישיבה חגיגית ראשונה של מועצת העיר הנבחרת והיה ברור כי ציבור רב ירצה לבוא לישיבה, פנה ראש העירייה בכתב לכל חברי המועצה וביקש אותם לצמצם את האורחים מטעמם לאורח אחד לכל חבר מועצה היות שהאולם קטן ואינו יכול להכיל את כל הנוכחים. למרות זאת הגיע ציבור רב ואי אפשר היה להכניס את כולם לאולם. יחד עם זאת נכנסו לאולם רק אלה שהוזמנו על ידי חברי המועצה.

"בישיבת המועצה הועלו לאישור המועצה הרכבן של ארבע ועדות בלבד מתוך ועדות החובה הקבועות בפקודת העיריות. טענות חברי המועצה אינן נכונות, היות שבהרכב של ועדות אלה נשמר העיקרון הקבוע בחוק של נציג אופוזיציה אחד לפחות.

"לצערנו, במהלך הישיבה ניסה חבר המועצה וייזר לנצל את ההזדמנות לנאום פוליטי שכלל לא היה רלוונטי לנושא שעל סדר יומה של המועצה. במצב דברים זה וכדי למנוע מצב של פיצוץ הישיבה בשל הפרובוקציות של וייזר, ועל אף סמכותו להוציאו מהישיבה, בחר ראש העירייה לעבור להצבעה על הנושאים שהיו על סדר היום".

» בואו לדבר על זה בפייסבוק

ז'קי סבג
בחר לעבור להצבעה. סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות