fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה מתעכבת פתיחת המעבר התת קרקעי?

המעבר התת קרקעי בדרום העיר אמור היה להיפתח באפריל השנה, אחרי שנתיים של סיוט עבור תושבי השכונות הסמוכות, שנותקו מצירי תחבורה מרכזיים. עתה נודע כי גם חילוקי דעות בין העירייה לחברה המבצעת יפה נוף מעכבים את הפתיחה. בעירייה מרגיעים: "אנו פועלים לפתיחת המעבר במהרה"

פתיחת המעבר התת קרקעי בנהריה מתעכבת בשל חילוקי דעות בין עיריית נהריה לחברת יפה נוף, המבצעת את העבודות. השבוע הודיעה העירייה, כי פנתה למשרד התחבורה ולמנכ"ל המשרד והתלוננה על כך, כי חברת יפה נוף הפרה את התחייבותה בביצוע העבודות בהקמת המעבר התת קרקעי כחלק מתוכנית ההפרדה המפלסית של רכבת ישראל. המעבר התת קרקעי, שאמור היה להיפתח באפריל השנה, טרם נפתח לציבור.

במכתב ששלחה העירייה אל מנכ"ל משרד התחבורה נכתב, כי חברת יפה נוף מפרה ללא כל צידוק הבטחה שלטונית מחייבת, אשר ניתנה באופן מפורש וברור. "עיריית נהריה מצרה על העיכוב בהשלמת העבודה, אשר נובע אך ורק מהתנהלותה של חברת יפה נוף. העירייה עושה ותמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת שההתחייבויות כלפיה יקוימו במלואן והעבודה תושלם במקום כך שהמעבר הנ"ל יהיה בטיחותי, ייחודי, איכותי והולם את אופייה של העיר".

המעבר התת קרקעי בנהריה

מאז תחילת העבודות לפני כשנתיים נסגר לתנועה המעבר הדרומי, ותושבי השכונות ורחוב שקד בעיקר הפכו מנותקים מצירי תחבורה מרכזיים. יש הטוענים, כי מי שמעכבים את הפרויקט הם עיריית נהריה וראש העירייה ז'קי סבג, שמתעקש על אלמנטים עיצוביים. מנגד, עיריית נהריה טוענת שמדובר בשמועות לא נכונות וכי העירייה עמדה בכל התחייבותה לחברת יפה נוף, אך החברה לא עומדת כלל בהסכמים מולה.

מחברת יפה נוף נמסר בתגובה: "חברת יפה נוף מבצעת ומקימה את המעבר התת קרקעי בדרום נהריה כחלק מפרויקט הפרדות מפלסיות בין מסילת רכבת לכביש, שמטרתו לשמור על בטיחות התושבים. הפרויקט מבוצע עבור משרד התחבורה, ובתקצובו ולשביעות רצון מנהלי המשרד". (צילומים: אושרי כהן)

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון צפון 1

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות