fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מתייחסים לילדים כמו למצורעים"

שש משפחות מיישובים שונים בגליל המערבי קיבלו בשורה קשה: לילדיהם, הסובלים ממגבלות פיזיות קשות, לא תהיה בשנה הבאה מסגרת לימודית, שכן גן לב חם בנהריה, ייסגר
מעיין גז
מעיין גז (צילום: עצמי)

גן לב חם בנהריה, המטפל בילדים עם צרכים מיוחדים בעלי מוגבלויות קשות, צפוי להיסגר בשנת הלימודים הבאה לאחר 22 שנות פעילות בהחלטה של עיריית נהריה. בגן, הנמצא סמוך לשכונת עין שרה, לומדים שישה ילדים מיישובים שונים בגליל המערבי בגילאי 3-6. ההורים, שהשבוע קיבלו ההורים הודעה בעל פה על כך שהגן צפי להיסגר, חוששים, כי עתה יצטרכו לשלוח את הילדים לגן דומה בקרית אתא.

מעיין גז
מעיין גז (צילום: עצמי)

יאסף עכאוי, עובד סוציאלי במקצועו משיח' דנון, הוא אביו של עבודי בן 4 וחצי. עבודי סובל מבעיה התפתחותית קשה והוא לגמרי תלוי בזולת. עכאוי מספר שהאופציה החלופית שהוצעה להורים היא בית הספר ניצנים בעכו, אך זו אינה מתאימה, מכיוון שניצנים מאכלס ילדים בוגרים יותר ובמצבים התפתחותיים שונים. עבודי בנו אינו הולך, ובניצנים יש גם ילדים שהולכים. לדבריו, בגן לב חם כל הילדים הם באותו מצב התפתחותי.

עכאוי: "מאז שעבודי בלב חם, רואים את ההתפתחות הרגשית החושית שלו והאהבה הגדולה שהוא מקבל, וזה המון עבורנו. אנחנו כהורים עם ילדים לצרכים מיוחדים מרגישים כמו משפחה אחת. יש שם צוות מדהים ויחסים קרובים. התחושות מאוד מעורבות. יש הרבה כעס ועצב, הרבה תסכול ובלבול. אלה ילדים שגם ככה מודרים מהחברה וממשיכים להדיר אותם שוב ושוב. הגן הזה צריך לפעול, לא רק למען הבן שלי אלא גם עבור ילדים אחרים".

מעיין גז

מעיין גז, בת 6 מנהריה, חולה בתסמונת נדירה, היחידה בארץ. יש כמוה עוד 30 בעולם כולו. היא לומדת בגן לב חם זו השנה השנייה. האם אורית: "מעיין ילדה מקסימה וחייכנית, אך היא לא מתקשרת, היא לא הולכת או מדברת. אני מאכילה אותה, מחליפה לה טיטול, היא רק מצליחה להחזיק דברים. הרופאים לא נותנים שום תקווה, היא לא תדבר לעולם, אבל אני אמא שלה ואני מאמינה – וזה החלום שלי 0 שיום יבוא והיא תקרא לי 'אמא'".

הכתבה המלאה ביום שישי בצפון-1

אורית: "זה כואב. כואב לי כל כך שפוגעים בילדים חסרי אונים, שהם במצב מאוד קשה. אך אחד לא מתייחס לגן הזה. ראש העיר לא מבקר בו. התחושה היא שפוגעים בחלשים, מתייחסים לילדים כמו למצורעים. בשנה הבאה הילדים האלה ייזרקו לרחוב. אלה ילדים עם מוגבלות קשה מאוד. הם לא בני אדם?".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "על רקע מיעוט נרשמים לתשע"ה דנה ועדת השיבוץ העירונית בנהריה בסוגיה הלגמרי לא קלה ולא פשוטה הזו. יחד עם זאת, סוכם, הובהר והובטח להורים ולרשויות כי אם וכאשר יהפוך המהלך לסופי וחלוט ('החלטת רשות') הילדים המאכלסים כעת את הגן ישובצו כל אחד במסגרת המתאימה לצרכיו ויקבלו מענה חינוכי, מקצועי ופרטני לא פחות ראוי".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "רק שני ילדים מנהריה נרשמו השנה לגן לב חם. העירייה אינה יכולה לשאת על כתפיה את העלויות הגבוהות של ניהול גן אזורי. אם משרד החינוך יממן את העלויות הגדולות הנובעות מהפעלת הגן, העירייה לאתיאלץ לסגור את הגן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות