fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסע טבעוני בצפון: הסברה על סבלם של בעלים חיים

סיירת הסברה טבעונית עברה במהלך סוף השבוע בנהריה ועכו. המטרה: עידוד השיח בנושא הטבעונות וסבלם של בעלי החיים בתעשיית המזון
מטעמים טבעוניים בנהריה
מטעמים טבעוניים בנהריה ( צילום: עמותת ויגן פרינדלי)
עומרי פז ומתנדבי ויגן פרינדלי
עומרי פז ומתנדבי ויגן פרינדלי (צילום: ויגן פרינדלי)

במהלך סוף השבוע האחרון עברה בנהריה ובעכו שיירת הסברה של עמותת "ויגן פרידנלי" ("ידידותי לטבעונים"), בשיתוף עמותת תנו לחיות לחיות, במטרה להסביר לתושבי האזור על טבעונות וסבלם של בעלי החיים בתעשיית המזון. מדובר בקמפיין במסגרתו עוברים מתנדבי העמותות בערים שונות בארץ עם משאית גדולה, עליה מותקנים מסכי ענק, עליהם מוקרנים סרטוני וידיאו של מה שקורה לבעלי החיים בתעשיות הבשר והחלב. הקרנת הסרטים מלווה בחומר הסברה, המועבר על ידי המתנדבים וטעימות של אוכל טבעוני.

במסגרת הקמפיין, יעברו משאית ב- 30 ערים במשך 30 יום, תשעה מהן באזור הצפון. המסע, שהחל ב- 6 לאפריל בת"א מתוכנן להסתיים ב-2 למאי באילת. עד כה עברה המשאית בקרית שמונה, צפת, טבריה וכרמיאל ואמורה לעבור עד יום שני בקריות, חיפה ועפולה. בנהריה עברו הפעילים ביום שישי ברחוב הגעתון וביום שבת בעיר העתיקה בעכו.

מטעמים טבעוניים בנהריה
מטעמים טבעוניים בנהריה ( צילום: עמותת ויגן פרינדלי)

עמותת "ויגן פרינדלי" הוקמה לפני שנתיים באוגוסט 2012, על ידי עומרי פז (31). כיום פעילים בעמותה כ- 400 מתנדבים ובדף הפייסבוק של העמותה חברים כ- 50,000 אוהדים. פז, טבעוני זה שנתיים, הקים את העמותה במטרה לפעול בצורה רחבה יותר בנושא הטבעונות. פעילות העמותה מתרכזת בעיקר במרכז הארץ, אך גם באזורים אחרים, כדוגמת המסע הנוכחי.

מתנדבי עמותת ויגן פרינדלי
פעילי העמותה במהלך הפעילות בנהריה (צילום: עמותת ויגן פרינדלי)

פז: "מטרת המסע היא לעורר מודעות ולגרום לאנשים לעשות קשר בין מה שהם אוכלים, לבין מה שקורה לבעלי החיים בתעשיות. אין דרך אחרת לעשות את זה מלבד שהם ייצפו בעצמם באמת. אנחנו מודעים לזה שזה לא נעים, אבל מה שקורה לחיות בתעשיית המזון הרבה יותר גרוע מלא נעים".

הייתה היענות של אנשים לנושא באזור עכו- נהריה?
"כן, היינו דווקא מופתעים- הרבה אנשים לא ידעו במה מדובר והיו מוכנים לשמוע ולהקשיב. היינו מופתעים גם לזה שהרבה אנשים ידעו במה מדובר ודיברו איתנו. לא היו הרבה טבעונים וצמחונים, אבל היו יותר אנשים משחשבנו שמבינים במה מדובר, שאכילת מזון מהחי גורמת סבל לבעלי החיים".

מה אתה שואף להשיג בסיום המסע?
"אני רוצה , כמו בכל קמפיין שאנחנו עושים, שכמה שיותר אנשים ייחשפו למה שקורה בתעשיות ושהשיח בנושא הטבעונות יגדל. אם יהיו כרגע עוד 100 או 200 טבעונים ,זה פחות חשוב לנו מאשר העובדה שיהיו עוד אלפי אנשים שנכנסים לשיח הזה. זו בעיקר המטרה החשובה – לעודד את השיח בנושא".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות