fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מחירי הדיור רק יעלו וצפויים לעלות משמעותית"

משבר הדיור יעסיק בשנה הקרובה את ממשלת ישראל למרות תנופת הבנייה. ההיצע עדיין נמוך והביקושים מרובים. גיל רון, משווק נדל"ן בכיר, מסכם שנה לא פשוטה, החל מהכרזת שר האוצר לשעבר יאיר לפיד על בשורת המע"מ שנגוזה
שר האוצר היוצא יאיר לפיד
שר האוצר היוצא יאיר לפיד (צילום: ענבל לויתן קראוס)

ראש השנה בפתח וזה הזמן למעט סיכומי ביניים לשנה זו, התקופה הינה תקופה של חשבון נפש כללי ותחושה של התחדשות, אז כמשווק נדל"ן בכיר בחנתי את מה שעברנו השנה ומה ההערכה העתידית לשנה הבאה עלינו לטובה.

גיל רון
גיל רון (צילום עצמי)

אז מה היה לנו? אומנם זה נשמע כמו פתיחה למערכון או משהו כייפי וקליל אך להיפך העניין. הרבה זוגות ומשפחות גילו השנה שהרבה לא השתנה ולא ישתנה במהרה בנושא מחירי הדיור.

פלח האוכלוסייה שישב על הגדר והמתין להבטחות בנושא רפורמת מע"מ בשיעור אפס, נוכח לדעת כי, לא רק שההמתנה לא הועילה להם אלה הם ניזוקו קשות, היות ובתקופה שהמתינו, מחירי הדירות זינקו ביותר משמונה אחוז ועם ביטול החוק חלק מאלה שהמתינו שהחלום יתגשם נהרו למשרדי המכירות מהחשש שהמחירים יזנקו שוב, עוררו את שוק הנדל"ן וכתוצאה מהביקוש וצוואר הבקבוק שנוצר המחירים זינקו שוב.

ביטול החוק היה חלק ממשבר שבסיומו הוכרזו בחירות לכנסת, ועבור זוגות שעדיין המתינו לבשורה נפתחה אשליה חדשה והיא הבחירות לכנסת, הרבה תקוות היו באוויר , הבטחות של מפלגות כאלה ואחרות על רפורמות של היום שאחרי, אך גם הם נגוזו, התחלף שר אוצר ביצע מהלך מהיר של העלאת המיסים לדירה שנייה ומעלה, התוצאה נהירה של משקיעים למשרדי המכירות או לשוק היד שנייה על מנת לבצע רכישה מהירה שתחסוך מהם הרבה מאוד כסף ואז שוב הביקוש גדל ומחירי הדירות זינקו.

אלה שהבינו את המצב ושמעו לעצות הכלכלנים רכשו דירות ולא ישבו על הגדר ואלה המרוויחים הגדולים, כי לצערי במציאות בארצנו מי שלא מבצע מהלך מושכל אלה נגרר לישיבה על הגדר בהמתנה שהבטחות שווא יתקיימו מגלה כי המחירים עולים כל הזמן.

נושא נוסף וחשוב מאוד הינם הבנקים למשכנתאות, הריביות הנמוכות מאין כמותן שקיימות בשוק המשכנתאות עוזרות לבצע רכישה בתנאים נוחים אך גם זה מאוד זמני וסביר להניח כי תהיה הקשחה מסויימת והעלאת ריביות בזמן הקרוב, מה שאומר שזה הזמן לבצע רכישה של דירה בין אם חדשה ובין אם יד שנייה כי הדברים הנכתבים כעת יהיו אלה שיכתבו גם בשנה הבאה לכן מהלך נכון ובזמן יחסוך מכם עגמת נפש והוצאות מיותרות. כאמור אני לא צופה שמחירי הדיור ירדו. להפכך; מחירי הדיור רק יעלו וצפויים לעלות משמעותית. ההיצע נמוך והביקושים יגדלו.

אני צופה שמצוקת הדיור תעסיק רבות את קברניטיי הציבור הן במהלך תקופת הבחירות והן בממשלה אני מאמין שנושא הדיור הינו אחד הנושאים הבוערים בשיח הציבורי ויהוו משקל רב איך החברה שלנו תיראה בשנים הקרובות.

אם נתייחס לרגע לא לנושא הנדל"ן הארצי אלה לנהריה עירנו ניווכח כי תנופת הבנייה הגדולה עדיין לא גורמת לירידה בביקושים ובמחירים אלה להיפך, יתרון ההטבה במס מושך לעיר הרבה משפחות וזוגות מחוץ לעיר, כמובן שיש חשיבות גדולה ועתידית לגבי האזורים בהם כדאי לרכוש דירה, לאזורים השונים בעיר תהיה להם משמעות עתידית על ערך הנכס שתרכשו, אז זה הזמן לקום ולעשות מעשה ולבצע רכישה כי מניסיוני רב השנים בתחום, המחירים לא יורדים אלה רק מאמירים.

לסיכום נחזור לנושא חשבון הנפש, כל אחד בדרכו האישית ועם תחושות הבטן שלו ,שלא ימתין לניסים ונפלאות כי אלה לא קיימים בשוק הנדל"ן וככל שיקדים לעשות ולא יישב על הגדר, לא יחווה העלאות מחירים נוספות בעת ההמתנה על הגדר, כי גם אם אתם בעלי נכס קיים זה הזמן למנף את המכירה ואם אתם שוכרים דירה כל שנה של המתנה גוררת הפסד כספי לכסף שיכל להיות תשלום משכנתה לרכישת דירה משלכם.

באדיבות גיל רון משווק נדל"ן בכיר במשרד פנורמה נכסים המתמחה בשיווק דירות יוקרה, פנטהאוזים קוטג'ים ובפרט פרויקטים חדשים.טיפים נוספים תמצאו בעמוד העסקי בפייסבוק.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות