fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להתקלח חודש במים קרים כי אין כסף

מאז התקלקל דוד הגז בביתה, מתקלחת א', נכה בת 69 מנהריה המטופלת במחלקת הרווחה, במים קרים, ואפילו בקיץ העניין הזה קר מאוד. מי יסייע לה?
ראש העירייה עזר רבות בעבר. דירתה של א' צילום: תאיר פז
ראש העירייה עזר רבות בעבר. דירתה של א' צילום: תאיר פז

א', נכה בת 69 מנהריה, מתקלחת כבר כמעט חודש עם מים קרים. היא סובלת מבעיות שיגרון וברונכיט כרונית ולא רוצה לחשוב מה יהיה בחורף, אם לא יותקן אצלה דוד שמש עד אז.
א', שהעדיפה לא לחשוף את פרטיה המלאים בעיתון, מתגוררת בשכונת טרומפלדור ומוכרת לשירותי הרווחה בעיר יותר מ~20 שנה. היא מתקיימת מקצבת נכות וזקנה מביטוח לאומי. נכותה נובעת מבעיות גב ולחץ דם גבוה, ולפני כשנתיים החלה לסבול מבעיות גם ברגל שמאל. כיום היא מתניידת בעזרת הליכון, מתגוררת בגפה ומקבלת סיוע יומי של מטפלת.

א' מספרת: "היה לי דוד גז ולפני שנה בערך הרחתי ריח של גז בבית. עובד של חברת הגז הגיע ואמר שהדוד לא תקין. בעקבות בקשה שלי שישאיר לי אותו עד שאתקין בלוני גז לכיריים, ניתק אותו רק לפני שלושה שבועות. מאז אני מתקלחת במים קרים". לדבריה של א', כבר לפני שנה פנתה אל אגף הרווחה בעירייה והביאה הצעת מחיר מבעל מקצוע. לפני חודשיים בערך הגיעו לביתה מתקין וחשמלאי, כדי לתת הצעת מחיר לעירייה. אלא שבשבוע שעבר, היא אומרת, אמרה לה העובדת הסוציאלית, כי אין תקציב להתקנת דוד שמש עבורה. א': "זה תמוה שפתאום אין תקציב. אז למה הם שלחו אנשי מקצוע לתת הצעת מחיר לפני חודשיים?".

ראש העירייה עזר רבות בעבר. דירתה של א' צילום: תאיר פז
ראש העירייה עזר רבות בעבר. דירתה של א' צילום: תאיר פז

לא' חשוב להדגיש כי בעבר, ראש העירייה ז'קי סבג סייע לה רבות בצורה אישית- תיקון גגון מעל ביתה, יצירת רמפה לכיסא גלגלים עד לדלת הכניסה, התקנת דלת פלדלת וצביעת ביתה, במהלכו, ואפילו הציעה לה העירייה לשהות בבית הורים בעיר.

א': "ראש העירייה עזר לי בעבר ואני מודה לו על כך. לכן, ברגע שנודע לי שאין תקציב שלחתי לו מכתב, אבל עד היום איני יודעת אם הגיע אליו. ניסיתי לפנות גם למנהלת הרווחה אבל לא הצלחתי לתפוס אותה. כרגע אין לי מים חמים, אז אני מתקלחת במים קרים ולאחר מכן כואב לי מאוד בעצמות והברונכיט, ממנה אני סובלת שנים, מחמירה. פניתי באופן פרטי למתקין דודי שמש, שלא הסכים לקבל צ'קים אלא רק ויזה, ואין לי ויזה. אני לא יודעת מה לעשות יותר"".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה אינה דנה בבקשות של פונים למחלקת הרווחה מעל דפי העיתון".

אנשים המעוניינים לסייע לא' באופן פרטי מוזמנים לפנות למערכת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות