fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חובות הארנונה והמים של עובדים בעיריית נהריה: כ-1.8 מיליון שקלים

דוח ביקורת של משרד הפנים לשנת 2013 חושף עוד: העירייה לא הפרישה לעובדים דמי ניהול לפנסיה תקציבית בסכום של כ~5 מיליון שקלים
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה
עיריית נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

דוח ביקורת רואי חשבון ברשויות המקומיות של משרד הפנים לשנת 2013 מעלה ליקויים בהתנהלותה של עיריית נהריה. בנוגע לביצוע התקציב הרגיל מצביע הדוח כי העירייה לא פיקחה על השימוש בכספי התמיכות שניתנו למוסדות ציבור. הסעיף החמור ביותר בדוח מתמקד בשכר העובדים, וממנו עולה, כי העירייה לא הפקידה בקופה מיועדת את דמי הניהול, כ~5 מיליון שקלים, שנוכו מהעובדים המועסקים בתנאי פנסיה תקציבית.

בנוסף, ל-62 מעובדי העירייה חובות ארנונה, מים, ביוב ואחרים שהסתכמו בסוף השנה ביותר בכ-1.8 מיליון שקלים. ביחס לסעיף ביצוע תקציבי הפיתוח, צוין בדוח, כי העירייה העבירה לקרנות הפיתוח עודפים מתקציבים בלתי רגילים שהסתיימו, ללא אישור מועצת העיר ומשרד הפנים.

בסעיף ניהול נכסים ובטיחות עולה שורה של ליקויים: העירייה לא הציגה את אישור משרד הפנים להסכם שחתמה עם החברה הכלכלית שבשליטתה בנושא הפעלת מכון הטיהור; העירייה לא קיבלה מתאגידים שבשליטתה דוחות כספיים לשנת 2013; העירייה חתמה על חוזה עם גוף שהקצתה לו מקרקעין ללא תמורה, ללא סעיף המחייב את הגוף להגיש לעירייה דיווחים כספיים ואחרים בקשר לשימוש בקרקע מדי שנת כספים, כנדרש בהוראות נוהל הקצאת קרקעות ומבנים בפטור ממכרז ללא תמורה או בתמורה סמלית.

לגבי מנגנוני בקרה וביקורת פנימית מציין הדוח, בין היתר, כי הוועדה לענייני ביקורת לא התכנסה במהלך השנה ודוחות מבקר העירייה לא נידונו; העירייה לא העבירה למשרד הפנים את התייחסותה לליקויים שנכללו בדוח הביקורת לשנת 2012; 13 ועדות החובה של העירייה לא התכנסו בתדירות הנדרשת בחוק.

יו"ר סיעת הירוקים אייל וייזר: "המסקנה הברורה מכך היא שראש העירייה מחזיק תחתיו קבלני קולות ומאיים בביטחונם הכלכלי והתעסוקתי. הוא נותן להם סעד פעם אחת בתעסוקה ופעם שנייה בכך שאינו מבצע הליך גביית חובות, כפי שמתחייב. הליקוי הנ"ל חזר על עצמו גם בביקורת 2012 ובשנים קודמות לכן. מיותר לציין כי מדובר בכספים שייעודם לשרת את רווחת כלל תושבי נהריה ולהגדיל את תקציב העירייה. אנו קוראים לראש העירייה לערוך בדיקה מיידית ולפעול לאלתר בהליך גביית החובות מעובדי העירייה".

מעירית נהריה נמסר בתגובה: "העירייה אינה מנהלת את דיוניה מעל דפי העיתון, אולם חשוב לציין כי הדוח מטופל על ידי בעלי התפקידים הרלוונטיים בעירייה. הליקויים מתוקנים בכל התחומים. באשר לחובות העובדים, מחלקת הגבייה הגיעה להסדר גביית החובות, כפי שהיא עושה לבעלי חוב אחרים ומי שאינו עומד בהסדר מטופל ככל חייב אחר המפר הסדר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות