fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה יפה שמשדרגים, אבל מה עם הנכים?

בעלי צרכים מיוחדים טוענים במכתב לרכבת ישראל כי תחנת הרכבת המשופצת בנהריה לא הונגשה כראוי. ממכתבם: "לשירותים בתחנה ניתן להגיע רק באמצעות ירידה במדרגות. זוהי שערורייה!". עיריית נהריה:"לאחר מאבק קשה אותו מוליך ראש העירייה, סוכם שבקרוב תיפתח הכניסה שנסגרה מרחוב לוחמי הגטאות, יחד עם שיפור הנגישות "
תחנת הרכבת בנהריה (צילום: תאיר פז)
תחנת הרכבת בנהריה (צילום: תאיר פז)

חניכי עמותת "כוונים"-עמותה המקדמת צעירים עם צרכים מיוחדים (נכויות פיזיות, חושיות ומחלות כרוניות) אל עבר חיים עצמאיים מחוץ לבית, בקהילה -העבירו מכתב למחלקת תלונות הציבור של רכבת ישראל ולמנהל תחנת הרכבת בנהריה, בו הם מביעים את מורת רוחם של חוסר הנגישות לתחנת הרכבת בעיר ולמתקני השירותים בה.

התחנה המחודשת נפתחה במאי בשנה שעברה. עם חידוש התחנה, נסגרה הכניסה מרחוב לוחמי הגטאות, והכניסה היחידה הפעילה כעת היא משדרות הגעתון, שם אין חנייה מסודרת ואין מקום מסודר להורדת והעלאת נוסעים, על אחת כמה וכמה נוסעים עם צרכים מיוחדים.

תחנת הרכבת בנהריה (צילום: תאיר פז)
תחנת הרכבת בנהריה (צילום: תאיר פז)

במכתבם כתבו החניכים: "אנו חניכי עמותת 'כוונים' פונים אליכם באשר לסוגיית הנגישות אל תחנת הרכבת בנהריה בשמנו ובשם כל איש ואשה עם צרכים מיוחדים. מאז נחסמה הכניסה האחורית אל תחנת הרכבת בנהריה אין דרך נגישה, אפשרית, נוחה וראויה עבורנו. רבים מאיתנו מתניידים באמצעות כיסאות גלגלים והליכונים וחלקנו לקויי ראייה ועיוורים. חסימת הכניסה האחורית והעדרה של חניית נכים או מקום מוסדר לעצור בו בסמוך לתחנת הרכבת מאלץ אותנו ללכת מרחק של עשרות מטרים או מכריח אותנו להיעזר במלווה, דברים שגוזלים מאיתנו זמן רב ומשאבים ולוקחים מאיתנו זכות בסיסית _ עצמאות, היכולת להסתדר לבד, יכולת שיש לנו כאשר הדרך נגישה והגיונית.

"בנוסף, לאחרונה נבנו שירותים בתחנה, אליהם ניתן להגיע רק באמצעות ירידה במדרגות. זוהי שערורייה! עם כל השינויים והשיפורים שנעשים לאחרונה במסילה ובתחנות באזור, קשה להבין מדוע הדברים מתבצעים כך, בעולם מתקדם ומודרני כשלנו. היינו רוצים להרגיש כמו כולם והתחושה הבסיסית וההגיונית הזו נמנעת מאיתנו. ישנם שירותים נגישים באזור הרציפים, אך הם נעולים ונדרשת פנייה באופן מיוחד לצוות המנקות/ים על מנת שיפתחו את השירותים. לא תמיד יש זמינות והדבר לוקח זמן רב שלא תמיד נמצא ברשותנו.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "תחנת נהריה נגישה באופן מלא לשימוש אנשים עם מוגבלות. יתרה מכך, בשנה האחרונה עברה התחנה שיפוץ וחידוש, שבמסגרתם נבנו שירותי נכים חדשים שנמצאים במפלס הכניסה לתחנה (ללא צורך במדרגות).

בעקבות הפנייה חודדה ההנחיה להקפיד ולהותיר את דלתות שירותי הנכים פתוחות כל משך שעות פעילות התחנה. אשר למקומות העצירה והחנייה בסמוך לתחנה ולרבות דרכי הגישה אליה, נבהיר כי אין המדובר בשטח שבבעלות הרכבת ולכן כל טענה בנושא מוטב שתופנה לרשויות המוסמכות".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "ראש העירייה, ז'קי סבג, נלחם ברכבת ישראל על החלטתה האומללה לסגור את הכניסה מרחוב לוחמי הגטאות. בפגישה עם שר התחבורה ונציגי רכבת ישראל, הציג ראש העירייה תמונות המציגות את המחיר שגובה ההחלטה לסגור הכניסה הנוספת. לאחר מאבק קשה אותו מוליך ראש העירייה, סוכם שבקרוב תיפתח הכניסה שנסגרה מרחוב לוחמי הגטאות, יחד עם שיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות