fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד עובדי בית החולים נהריה: "תקנים או שיבושים"

ועד עובדי בית החולים, יכריז על סכסוך עבודה במידה ולא יקבל תקנים נוספים. העובדים נטשו את המחלקות והניפו שלטי מחאה. יו"ר הועד: "המצב הולך ומחמיר והעובדים קורסים"
מחאת עובדי בית החולים נהריה
מחאת עובדי בית החולים נהריה (צילום: פרטי)

ועד עובדי מינהל ומשק של בית החולים נהריה, קיים היום (רביעי) אסיפת עובדים במשך שעתיים (10:30-12:30) במחאה על המחסור החמור בכוח אדם. ההסתדרות החדשה, שערה למצוקה ההולכת ומחריפה בבית החולים, אישרה את בקשת הוועד לסכסוך עבודה. במהלך האסיפה, נטשו העובדים את המחלקות והתכנסו ברחבת הכניסה כשהם מניפים שלטי מחאה על מצוקתם. אסיפת המחאה גרמה לעיכובים ולשיבושים במתן השירות, מלבד טיפול שהוגדר כחיוני ומציל חיים.

יו"ר הוועד איציק בוזגלו: "לפני כשנה, נחנך חדר מיון חדש הכולל הוספת שטח הפרוס על אלפי מ"ר, נחנכו מחלקות חדשות, הוקמו מכונים חדשים וצורפו שירותי רפואה נוספים. מנגד, מצבת כוח האדם לא גדלה. אנו מברכים על התפתחותו של בית החולים, אולם אל לנו להתעלם מהמציאות המתהווה מול עינינו. המצב הולך ומחמיר מיום ליום והעובדים קורסים תחת העומס.

מחאת עובדי בית החולים נהריה
"תוספת עובדים זה לא מותרות". מחאת עובדי בית החולים נהריה (צילום: פרטי)

"נוכח המצוקה הקשה, יש קושי רב בהוצאת עובדים לחופשים ולימי מנוחה, המגיעים להם על פי חוק. אנו, כוועד, לא רוצים להיות שותפים לעבירה על חוקי העבודה במדינת ישראל. אם דרישתנו לא תיענה, הצעדים ילכו ויחריפו, וצר לי לומר כי מי שיסבלו מכך הם בעיקר האוכלוסייה הנזקקת לשירותנו".

יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות החדשה מרחב גליל מערבי מאיר עזרא, אמר: "זוהי יריית פתיחה למאבק בלתי מתפשר שאינו מוגבל בזמן. האוצר, כדי לכסות את הגירעון בתקציב המדינה, מנסה לפגוע קודם כל בעובדי המדינה ואנו לא ניתן לכך יד. נשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו כדי למנוע פגיעה בעובדים".

מבית החולים לגליל המערבי בנהריה נמסר בתגובה: "הנהלת בית החולים נמצאת בקשר רציף עם ראשי משרד הבריאות ועם ועד מנהל ומשק בבית החולים לאורך כל ימות השנה. אנו פועלים יחדיו על מנת להעניק את הטיפול המירבי, לכלל המטופלים המגיעים אל בית החולים. בכוונתנו להמשיך ולפעול במשותף על מנת להביא את מצבת כוח האדם המתאימה לכל אחת ממחלקות בית החולים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות