fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיעו מים עד נפש

רשות ניקוז הנחלים ועיריית נהריה מתנצחות, ונהריה שוב צפה לה בסוף השבוע שעבר במימי הגעתון שעלה על גדותיו. מנכ"ל רשות הניקוז יוצאת במתקפה קשה על ראש עיריית נהריה ז'קי סבג ומאשימה את העירייה בעיכוב בביצוע העבודות שיהוו פתרון לבעיה.סבג לא נשאר חייב ויוצא במתקפת נגד
נחל הגעתון הערב ( צילום: אדריאן הרבשטיין)

ההצפות בנהריה בסוף השבוע שעבר הביאו את מנכ"ל רשות ניקוז הנחלים שפרה בן דוד לצאת במתקפה חריפה נגד עיריית נהריה, ועדת התכנון והבנייה וראש העירייה ז'קי סבג. בן דוד אומרת, שכדי למנוע את ההצפה הבאה, תדרוש רשות הניקוז מסבג לאפשר לה באופן מיידי לפרק את שני הגשרים מעל הנחל וכן את המזרקה שאיננה פעילה תקופה ממושכת ומהווה מחסום במוצא הנחל. לדברי בן דוד, הדבר יפתח את צוואר הבקבוק שנוצר במוצא הנחל לים ויאפשר זרימה חופשית. לדבריה, נמצא לכך המימון.

בן דוד: "אם עיריית נהריה לא תאפשר, תפנה רשות הניקוז בדחיפות אל מנהל רשות המים במשרד התשתיות להפעיל את סמכותו למתן היתר לפירוק הגשרים והמזרקה באופן מיידי".

בסוף השבוע שעבר ירדו בגליל המערבי בין 100 ל-150 מ"מ גשם. בגעתון נמדדה ספיקה של 13 מ"ק בשנייה. אך למרות הברכה שבגשמים, תושבים ובעלי עסקים המתגוררים בסמוך לגעתון סובלים מדי חורף מהצפות של בתים, חנויות ומכוניות.

איפה הגעתון? נחל הגעתון התמזג עם הכביש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הצפה ידועה מראש
בן דוד: "ההצפה שאירעה בסוף השבוע שעבר ברחובות סוקולוב וויצמן במוצא נחל הגעתון לים היתה צפויה מראש והיא בעיקר תוצאה של עבודות פיתוח בשפך הנחל, שבוצעו ללא התייעצות וללא קבלת אישורי רשות הניקוז. אני מצרה על המצב שהגענו אליו. ראוי היה שנזכה ליותר שיתוף פעולה מצד העירייה. התקציבים שהוקצו לפתרון הבעיות בנחל הגעתון יכולים היו להספיק לפתרון הבעייה כבר לפני שנתיים.

"הבעיה בעיקרה: עבודות שבוצעו על ידי העירייה במוצא הנחל ושגרמו להקטנת יכולת הזרימה בתעלת הנחל בכ~50 אחוזים. תופעת ההצפות בנהריה לא תיפסק עד להסדרת קטע הנחל הרלוונטי, על פי תוכניות שהכינה רשות הניקוז בהתאם לפתרון ההנדסי שגובש והוצג לעיריית נהריה. כתוצאה מהמאמץ המרוכז, עלה בידינו לגייס את התקציב הנדרש למניעת ההצפות, כ-10 מיליון שקלים".

בן דוד: "אני קוראת לראש עיריית נהריה להתעשת ולהורות על מתן ההיתר לאלתר למניעת ההצפה הבאה, שאם לא כן מטילה רשות הניקוז את כל האחריות על כתפי העירייה ועל כתפי העומד בראשה".

סבג לא נשאר חייב

בעקבות דבריה של שפרה בן דוד, שלח לה ביום רביעי השבוע ראש העירייה סבג מכתב רשמי, שבו הוא כותב: "כמות הגשמים שהיתה בסוף השבוע שעבר בגליל המערבי, הייתה כזו אשר ספק בעינינו אם ביצוע העבודות הדחופות המוצעות על ידך היה פותר את ניקוז נחל הגעתון כשיש היקף משקעים של 150 מ"מ ב-24 שעות.

"יחד עם זאת איננו מבינים את התנהלותך, שבה מחד גיסא, בפגישה עימי את מציגה גישה אחת, ומאידך גיסא, בפנייתך זו את מציגה גישה אחרת ואף מעבירה אותה לאמצעי התקשורת. בדקנו את עניין בקשת היתר הבנייה. הוועדה אישרה לכם בשנית בחידוש החלטתה מיום 16 בפברואר 2012 את ביצוע העבודות. כל הדרישות להיתר היו ידועות לכם ולמרות זאת לא טרחתם למלא אלא את מקצתן.

"בטוחני כי ברור לך כי עמידה בדרישת החוק, מחייבת אתכם למלא את מלוא הדרישות, ככל מבקש היתר, בטרם יקבל אותו. נא טפלו בכך מיידית. בהתייחס לבקשתך לקיום פגישה דחופה, אין לי התנגדות לכך אולם יש להבהיר מראש, כי עיריית נהריה לא תספוג את העלות התקציבית המצוינת במכתבך ולא תממן את עבודות רשות הניקוז המצויות באחריותה הבלעדית. אם ברצונך לחלק את העבודה לשלבים, ואת השלב הראשון לבצע במימון מלא של רשות הניקוז, נוכל אף לדון על כך. נא תאמי פגישה עם לשכתי".

התחקיר המלא בגיליון סופ"ש של צפון -1 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות