fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בסיום מותחן עירוני נהריה ניצחה 88:89 את מכבי אשדוד

יפתח זיו חוגג עם אוהדים (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
מסע ההישרדות של עירוני נהריה עדיין בתוקף, לאחר שהקבוצה של אריק אלפסי הצליחה אתמול (מוצ"ש) להתעלות על עצמה ולחזור מאשדוד עם ניצחון חוץ מתוק במיוחד 88:89.
נהריה כבר הוליכה ב 18 נק׳ הפרש בתחילת הרבע הרביעי וקאמבק אדיר של אשדוד שנמשיך עד השניות האחרונות והגיע לשיוויון, הלחיץ מאד את אנשי נהריה. לשמחת כולם, התרגיל האחרון ששרטט אלפסי על הלוח 20 שניות לסיום הצליח ונהריה עלתה זמנית מעל הקו האדום בהפרש של ניצחון על הרצליה.
ביום רביעי נהריה תתארח אצל עירוני נס ציונה. ניצחון שלה והפסד של הרצליה ישאיר את נהריה סופית עונה נוספת בליגה העל וישלים קאמבק מדהים של הישרדות.

70 אוהדים ליוו את נהריה למשחק באשדוד וראו אותה עולה ליתרון 0:4 מהיר. אשדוד השתלטה על המשחק ואחרי 5 דק׳ עלתה ליתרון 8:16 שגרם לאלפסי להזעיק פסק זמן. משחק ההגנה של נהריה הצליח להתייצב אחרי הצעקות של אלפסי ואת הרבע הראשון נהריה סיימה בפיגור 20:15.

אוהדי עירוני נהריה (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
אוהדי עירוני נהריה (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

ברבע השני אשדוד המשיכה עם במומנטום שלה ועלתה ליתרון 15:23. דגן יבזורי נכנס לדקות ראשונות והפגיז 3 שלשות רצופות והוביל את נהריה ליתרון 24:23 (דקה 13). נהריה העלתה את האגרסיביות שלה בהגנה ויצאה מהר להתקפות, אבל אשדוד הצליחה לחזור להוביל 24:28 עד שיבזורי תפר שלשה נוספת מהפינה, 27:28 לאשדוד (דקה 14). גריפין הוסיף שלשה משלו, אבל אשדוד לא ויתרה והשוותה ל-30:30 (דקה 15). נהריה המשיכה לשלוט בקצב ויפתח זיו עם שלשה מטורפת סחט גם עבירה והשלים מהלך של 4 נק׳. חטיפה וסל שלו התקפה לאחר מכן הביאו ליתרון סגול 32:40 (דקה 18). נהריה היתה ראשונה ואגרסיבית לכל כדור בשני צידי המגרש ועלתה ליתרון 32:44 בסיום ריצת 0:12 (דקה 19). אשדוד קלעה נקודות מהירות וצימקה ל- 40:46 אבל יבזורי עם שלשה חמישית רצופה עם הבזאר לסיום המחצית הגדיל ל-49:40.

דגן יבזורי (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
דגן יבזורי (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

אשדוד היתה נחושה לחזור למשחק במחצית השניה והורידה את ההפרש ל-56:52 (דקה 24). נהריה לא איבדה את הראש ושמרה על ההובלה אחרי שהנרי עם 2 שלשות רצופות העלה ל-60:68 (דקה 27). נהריה עמדה יפה בלחץ שאשדוד הפעילה עליה וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 66:74. טרי אלן פתח את הרבע הרביעי עם שלשה והעלה את נהריה ליתרון 66:77 וייסורי עם שלשה שישית הגדיל ל- 66:80 (דקה 32). נהריה המשיכה לגרוס והסיום ריצת 10:0 עלתה ליתרון שיא של 18 נק׳ 84:66 (דקה 33).

מייק הנרי (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
מייק הנרי (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

אשדוד התעוררה ורצה 0:7, מה שגרם לאלפסי להזעיק פסק זמן, 73:84 סגול (דקה 34). פסק הזמן לא עזר ואשדוד המשיכה בשלה כשנהריה עושה שטויות לא מוצאת את הטבעת מהשדה, 80:85 לנהריה (דקה 36). יפתח זיו עם חטיפה וקליעות מהעונשין הרגיע קצת את הספסל הסגול, 80:87 (דקה 37) אבל את אשדוד זה לא עניין והיא הורידה ל-85:87 (דקה 38). אשדוד החטיאה, נהריה גם כן לא מצאה את הסל אחרי קומדיה של טעויות, אבל היא הצליחה להשתלט על הכדור וחצי דקה לסיום וזיו נשלח לעונשין והעלה את נהריה ליתרון 88:85. דווקא במאזני טיים נהריה עשתה טעות בהגנה ואשדוד השוותה ל-88:88 17.7 שניות לסיום אחרי שלשה באין מפריע. נהריה נשארה עם כדור אחרון ו-3.8 שניות לסיום בארבר חדר לסל וסחט עבירה. קלע את הראשונה והחטיא את השניה כשגריפין השתלט על הריבאונד והבטיח לנהריה את הניצחון.

קלעו לעירוני נהריה: דגן יבזורי 22 נק', (6/6 לשלוש), מייק הנרי 18 נק', אנתוני בארבר 13 נק', אריק גריפין 12 נק' (9 כ"ח), יפתח זיו 11 נק', טרי אלן 7 נק', בן אלטיט 4 נק', ניב משגב 2 נק'.
אנתוני בארבר (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
אנתוני בארבר (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
דגן יבזורי: "קבוצה במצב שלנו קצת שוכחת איך מנצחים לפעמים ואתה נכנס ללחץ כשאתה רואה שהקבוצה מתחילה לעשות קאמבק ואז מתחילים להתבלבל והיינו צריכים להרגע ולמצוא את עצמנו ובסוף הצלחנו ועשינו את זה. זה לא היה קל ובטח לא יפה אבל במצב שלנו כל ניצחון הוא אוויר לנשימה והיינו חייבים את זה". על מצב הקבוצה הוסיף יבזורי: "זה לא קל וברור שאנחנו לא מהקבוצות הטובות בליגה אבל אנחנו מאמינים עד הסוף ומקווה שנצליח לעשות את זה. אנחנו לא הקבוצה הכי מוכשרת והכי חכמה ומחפשים פתרונות כל הזמן ואנחנו לאט לאט מתקדמים. בקרבות האלה אתה בסוף צריך את הלב וכשאנחנו באים ונלחמים, יש לנו סיכוי לנצח כל קבוצה אפילו שאנחנו לא גולדן סטייט".
יפתח זיו חוגג עם אוהדים (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
יפתח זיו חוגג עם אוהדים (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
מאמן עירוני נהריה אריק אלפסי: "עשינו סטופ הגנתי אחד חשוב ונתנו את הכדור לשחקן שרצינו. שיחקנו לא טוב ברבע האחרון והמשחק היה צריך להגמר מוקדם יותר אבל זה טבעו של משחק. מה שחשוב בשורה התחתונה שהבאנו את הניצחון הזה והדרך פחות מעניינת בשלב הזה של העונה. זה לא פשוט להחזיק קבוצה במצב הזה כשאתה מחזיק את כל הליגה על הכפתיים ואתה מפסיד שבוע אחרי שבוע. יש פה תחזוקה שוטפת של כל צוות המקצועי ואנחנו חייבים להמשיך להאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה. הראנו שיש לנו מה למכור בליגה והסגל הזה לא שווה ירידת ליגה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות