fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט העליון: נפל פגם בהיתר הבנייה שניתן לקניון ארנה

השופט עוזי פוגלמן קבע: "לא יבוטל ההיתר שניתן למנופים פיננסיים ביחס לפרויקט. לא ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה נוספים במתחם ללא תוכנית מפורטת תקפה"
קניון ארנה מול נהריה
קניון ארנה מול נהריה (הדמית מחשב)

בעוד פחות משנה יושק הקניון החדש "ארנה מול נהריה", ובשבוע שעבר קבע בית המשפט העליון כי היתר הבנייה שהוצא לחברת מנופים פיננסים אינו מפורט כראוי. השופט עוזי פוגלמן קיבל מבחינה עקרונית את עמדת המערערת, העמותה למען איכות חיים וסביבה בנהריה, וקבע, כי התוכנית, על פיה אושרה בניית הפרויקט אינה מפורטת די הצורך. עוד קבע השופט, כי אם תבקש חברת מנופים פיננסיים להרחיב את הקניון מעבר להיתרים שכבר ניתנו לה, יהיה עליה להציג תוכנית בנייה מפורטת.

בשנת 2007 רכשה מנופים פיננסיים מעיריית נהריה את הזכויות במקרקעין תמורת 58 מיליון שקלים, על מנת להקים פרויקט מסחרי ומלונית. החברה הגישה לוועדה המקומית תוכנית לבניית המתחם שסטתה מהתוכנית המקורית, והתוכנית אושרה.

העמותה לאיכות חיים וסביבה בנהריה הגישו התנגדויות וטענה כי לפרויקט תהיה השפעה סביבתית שלילית שלא נבחנה כראוי על ידי הוועדה המקומית, כי הקמת מרכז מסחרי בשולי העיר תפגע בחיי המסחר במרכז העיר וכי הפרויקט יהווה מפגע תחבורתי בכניסה לעיר ובדרך 89.

קניון ארנה מול נהריה
קניון ארנה מול נהריה (הדמית מחשב באדיבות קניון ארנה)

השופט פוגלמן: "לאחר בחינת הוראות התוכנית, הגעתי לכלל מסקנה כי היא אינה כוללת את הפירוט הנדרש לשם מתן היתר בנייה לפרויקט רחב ההיקף שבו עסקינן. כפי שציינה המדינה בהודעתה המשלימה, עסקינן בחטיבת קרקע גדולה המיועדת לפי התוכנית החלה לשימושים רבים ושונים… אמנם, התכנית קובעת מגבלות שונות על השימוש במקרקעין אך אין היא כוללת חלוקה פיזית של המתחם לשימושים ואינה מתייחסת בנפרד למגבלות החלות על כל שימוש….".

השופט הוסיף בהחלטתו: "בהיבט הסביבתי, ממוקם הפרויקט על גדות נחל הגעתון, ומהמסמכים שהוצגו עולה כי נתון זה מעורר סוגיות הקשורות בניקוז במצב של הצפה וכן בשמירה נופית על תוואי הנחל. בהיבט המסחרי, הקמת מרכז מסחרי רחב היקף על הצומת המרכזי של העיר נהריה עשויה להשפיע על מתחמי מסחר סמוכים, ובפרט על בתי המסחר לאורך שדרות הגעתון".

השופט פוגלמן ציין: "נפל פגם מינהלי בהוצאת היתר הבנייה לפרויקט. עם זאת, לא יבוטל ההיתר שניתן למנופים פיננסיים ביחס לפרויקט. בצד האמור, אציע לקבוע, כי לא ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה נוספים במתחם ללא תוכנית מפורטת תקפה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "ההיתר לקניון אושר על ידי בית המשפט העליון למרות כל הניסיונות לפוסלו. לגבי ענייני התחבורה הרי שהם מטופלים בעצה אחת עם משרד התחבורה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות