fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר פטור ממכרז קבלנים לפיתוח שכונת אכזיב, עו"ד אורן סודאי: "השמחה הייתה מוקדמת מידי"

אין סיכוי שיהיה בקואליציה. אורן סודאי (צילום: יח"צ)

 

 הצבעה על פטור ממכרז קבלנים לשכונת בוימל החדשה באכזיב עברה בישיבת מועצת העיר בנהריה ברוב של 8 חברי קואליציה מול 5 חברי אופוזיציה שנכחו בישיבה. חבר מועצת העיר עו"ד אורן סודאי טוען כי העירייה אינה יכולה ליישם את ההחלטה, כי לא הושג על פי החוק את הרוב הדרוש לביצוע ההחלטה ויש להעלות את ההצבעה לאישור בשנית.

 אורן סודאי (צילום: יח"צ)
אורן סודאי
(צילום: יח"צ)

החוזה שנחתם בין עיריית נהריה ליזמים מטיל  על היזמים את הנטל לביצוע עבודות התשתיות הציבוריות באומדן של 43 מיליון שקלים ופוטר אותם מתשלום היטלי פיתוח לעירייה. הפטור ממכרז ניתן בהתאם לתיקון חדש לחוק, משנת 2015, שמאפשר ביצוע הסכם שכזה במקרים חריגים בלבד.

בהצבעה השתתף גם עו"ד אבי גולדהמר היועץ המשפטי החיצוני של עיריית נהריה. נעדרו שלושה חברי קואליציה: מ"מ וסגן ראש המועצה דימה אפשטיין,  אשר שמואל  וסגנית ראש  העירייה בתואר אורנה שטרקמן.חמישה חברי אופוזיציה התנגדו להצעה. חברי המועצה שרית מולכו וסודאי, נימקו את הצבעתם בכך שהאזור עדיין מזוהם באסבסט וקיימת סכנה בריאותית לכך שהפיתוח המתוכנן יסכן את תושבי העיר ואף את תושבי השכונה החדשה המקודמת.

מספר ימים לאחר הישיבה שלח  סודאי מכתב לראש עיריית נהריה ז'קי סבג וטוען שיש להקפיא כל פעילות אופרטיבית לביצוע ההצבעה עד שלא יתמלאו דרישות  החוק.

במכתבו מציין סודאי: " אומנם  8 חברי קואליציה הצביעו בעד ואילו 5 חברים הצביעו נגד  ואני ביניהם כאשר לכאורה נראה כי  די היה  ברוב זה, נראה כל פניו  השמחה הייתה מוקדמת מידי ואליה וקוץ בה. המחוקק קובע כי בנושא של פטור ממכרז הרוב הנדרש הינו רוב חברי מועצה בכללותה ולא רוב חברי המועצה הנוכחים בפעול, דהיינו בישיבה זו תשעה חברי מועצה".

עו"ד סודאי מסתמך על  סעיף בפקודת העיריות  בתקנות מכרזים לפיהם  האישור למכרז יהיה ברוב של חברי המועצה לשחררה מעריכת מכרז  רק כאשר שר הפנים אישר את בקשת העירייה לאחר שנוכח  כי נסיבות עריכת המכרז לא תביא תועלת  לרבות תועלת כספית.    עו"ד סודאי מציין כי  אין כל התכנות אופרטיבית מעשית ואין הרשות יכולה לפעול בעקבות החלטה זו  בהיעדר רוב חוקי מתוך 17 חברי מועצה.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "לצערנו עו"ד סודאי טועה בהבנת הוראות פקודת העיריות בנושא הפטור ממכרז, ההחלטה נתקבלה כדין בהתאם לרוב הנדרש בחוק".

"הבניה באכזיב – צרה. לא תהיה לכך כפרה"

רעש גדול  נשמע  מחוץ לישיבת המועצה בעיריית נהריה ביום חמישי האחרון בערב.  70 פעילים  חברתיים נגד הבנייה באכזיב עמדו מחוץ לכניסה לעיריית נהריה ובכיכר העירייה עם מגפונים והפגינו נגד  אישור ההצבעה/

המפגינים מחו על כך שעיריית נהריה ממשיכה לקדם את פרויקט הבנייה על אף המחאה הציבורית הרחבה, הקריאה של וועדת הפנים בכנסת מיוני האחרון לשינוי התכנית והעובדה שהעירייה שותפה להליך שמתנהל בין היזמים ונציגי המתנגדים להרחקת הבינוי מהחוף. המפגינים חילקו ברכה אישית לכל חבר מועצה עם הכיתוב "הבניה באכזיב – צרה. לא תהיה לכך כפרה".

תגובת מטה המאבק: " חברי המועצה שגו. אישורם מהווה אות קלון לעיר נהריה וסיכון בריאות הציבור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות