fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה תביעה ייצוגית נגד 33 רשויות מקומיות, ביניהן עכו ונהריה

התביעה, שהוגשה על ידי עמותת קן לזקן, היא בגין גביית ארנונת יתר מאזרחים ותיקים הזכאים לקצבת נכה
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין

אושרה תביעה ייצוגית נגד 33 רשויות מקומיות בארץ, ביניהן עיריות נהריה ועכו בגין גביית ארנונת יתר מאזרחים ותיקים הזכאים לקצבת זקנה לנכה לפי סעיף 251 בחוק הביטוח הלאומי.

עיריית נהריה
עיריית נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

את הבקשה לייצוגית ביקשה עמותת קן לזקן. התובענה הייצוגית עוסקת בשאלת גובה חיוב הארנונה, והאם הנחה בחיוב ארנונה מותנית באישור, או צריכה להינתן באופן אוטומטי לזכאים על פי רשימות מהביטוח הלאומי. רוב המשיבות בעתירה הצהירו כי לא הייתה בידן רשימה ממוחשבת המפלחת את מקבלי קצבת הזקנה לנכה, מתוך כלל האזרחים הוותיקים הנכים, וכי הרשימות הומצאו להן לראשונה במהלך אוקטובר-נובמבר 2012.

סעיף 251 בחוק הביטוח הלאומי קובע, כי זכאי לקבל קצבת זקנה לנכה הוא אזרח ותיק, אשר היה נכה לפני שנעשה לאזרח ותיק, ואשר קצבת הנכות שלו גבוהה מסכום קצבת הזקנה שלו. בידי הרשויות המקומיות אין נתונים לקבוע מיהו מקבל קצבת זקנה לנכה ואין לצפות מרשות מקומית שתדע מהו גובה נכות המזכה בקצבת נכות הגבוהה מקצבת זקנה.

מעיריית עכו נמסר: "לאחרונה אישר בית המשפט הגשת תובענה ייצוגית בשאלה האם יש לתת את ההנחה מארנונה למקבלי קצבת זקנה לנכה, ללא בדיקת הכנסתם. זוהי שאלה שצריכה להתברר במסגרת ניהול התובענה, ועליה עדיין טרם ניתנה תשובת בית המשפט. זו תינתן במסגרת פסק דין, בסיום ההליכים. בחינת הכנסתם של האזרחים הוותיקים מקבלי קצבת הזקנה לנכה, בטרם מתן הנחה מארנונה, היא מכוח הוראתו המפורשת של החוק, וזוהי הנחייתו של היועמ"ש לממשלה. העירייה מזמינה אזרחים ותיקים מקבלי קצבת זקנה לנכה לפנות אליה לצורך בחינת זכאותם להנחה.

מעיריית נהריה נמסר: "העירייה עשתה מאמץ יוצא דופן מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לתת את ההנחה כחוק לזכאים לה. פעולתה זו נעשתה לפנים משורת הדין ועל מנת שנכה הזכאי להנחה יקבל אותה באופן אוטומטי.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות