fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הרצאות במסגרת "סלון חברתי" לצעירים

אריאל בן שנן מנהריה המשמש כמנהל תחום הצעירים בארגון הנוער הגאה "איגי" הוא אחד המרצים: "אנחנו עדיין רחוקים מהיום שבו זוגות להט"בים יוכלו לצעוד יד ביד בשדרות הגעתון"
"עוד רחוק היום שבו זוגות להט"בים ילכו יד ביד בגעתון" אריאל בן שנן צילום: אדם קפלן

מרכז הצעירים בנהריה בשיתוף העירייה והמשרד לשיווין חברתי יקיים בשבוע הבא סדרת הרצאות בנושא  מעורבות חברתית.

בסלון החברתי יופיעו פעילים חברתיים מקומיים  ופעילים בולטים בחברה הישראלית. בין היתר יגיעו לנאום: איש התקשורת, גיא לרר והשחקן האקטיביסט, עידן מור, הידוע בכינויו, גדי וילצ'רסקי שיספרו על השינוי החברתי המשמעותי שלקחו בו חלק – החזון, הקשיים בדרך, המימוש ופעילותם הנוכחית.

שבוע המעורבות החברתית  יפתח ב-11 ביוני ואת סדרת האירועים תפתח הרצאתו של אריאל בן שנן, (31) מנהל תחום הצעירים  של "איגי" – ארגון הנוער הגאה. בן שנן גדל בשכונת טרומפלדור בנהריה ובחר שלא לעזוב את האזור לטובת מרכז הארץ, תחת זאת בחר להפוך את הזהות הגאה שלו לחלק מרכזי בחייו והחליט לעשות זאת דווקא בפריפריה, על אף הדעות הקדומות והסטיגמות.

שנן, המתגורר כיום בעברון פעיל בגליל המערבי זה כחמש שנים במטרה להעניק מרחב בטוח לבני נוער במסגרת הקהילה הלהט"בית: "בנהריה, למשל, עד לא מזמן לא היה עם מי לדבר", הוא אומר, "לאחרונה, מאז בחירתו של רונן מרלי לראשות העיר, נפתחו דלתות בעירייה ואני מזהה פתיחות בקרב גורמים שמוכנים שנושא הקהילה יעלה על סדר היום. מנגד, אנחנו עוד רחוקים ממקום שבו זוגות גאים יוכלו לצעוד יד ביד בשדרות הגעתון. בכל הנוגע לרשויות האחרות בגליל המערבי, אני יכול לומר שהעניין אינו חד משמעי, אף שאני לא יכול לומר שלא נעשו צעדים קטנים בכיוון הנכון. צריך לומר שרצח שירה בנקי במסגרת מצעד הגאווה בירושלים בקיץ 2015 חולל תמורות, אבל זה עדיין לא מספיק. בשורה התחתונה, ברוב המקרים הקהילה ובני הנוער החברים בה נחשבים לתפוח אדמה לוהט שהכי קל לגלגל אותו רחוק מפתח הדלת".

במסגרת תפקידו ב"איגי", עוסק בן שנן בעיקר בחינוך שמטרתו, כאמור, יצירת מרחב בטוח לבני הנוער. בפעילותו היומיות הוא מדריך את רכזי הקבוצות ואלה מכשירים בין היתר צעירים שנמצאים בשנת שירות בארגון: "אם את שואלת למשל על מצעדי גאווה, אז אני אומר שלי זה פחות בוער להצעיד מצעד כזה בגעתון,  כי אני חושב שהדרך היעילה יותר היא חינוך לסובלנות. מנגד, לצעירים הללו זה דווקא כן חשוב".

חוץ מבן שנן, ירצו, כאמור דמויות נוספות: מור, המוכר כפעיל חברתי במאבק לקידום  הפיכת הקאנביס לחוקי, יביא את סיפור חייו האישי  בהרצאתו "לשבור את המטריקס"

לרר יסקור בהרצאתו את פעילותו החברתית במסגרת פרויקט החזית של תכנית הטלוויזיה "הצינור" ויספר, איך הופכים פוסט אחד למחאה? איך נלחמים באדישות? איך הופכים את הנושאים הכאובים והנחבאים ביותר למעט יותר קלילים ומבדרים? מה הסוד שהופך נושאים קשים ומורכבים לסרטונים שנצפים על ידי מיליוני ישראלים? ואיך כל אחד, לא חשוב באיזה גיל, יכול בעצמו לחולל שינוי בסביבתו הקרובה או אפילו במדינה כולה.

ההרצאות שיהיו פתוחות לקהל הרחב יתקיימו, כאמור במהלך השבוע השני של חודש יוני (11 – 14)  ברחבי  העיר:  פאב "המנדל" , פאב "הבלפור". מסעדת "פינגוין" ומרכז הצעירים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות