fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: אושרה העלאה בארנונה

בסמכות ראש העיר לבטל את ההעלאה בכפוף לאישור משרד הפנים, אך בשל מצב העירייה אישור כזה לא יינתן
מעלים את הארנונה בהתאם לצו המיסים (צילום: עיריית נהריה)

בישיבת מליאת העיר שלא מן המניין שהתקיימה אתמול בערב (רביעי) אישרו חברי המועצה  את העלאת הארנונה בהתאם לצו המיסים לשנת 2020.

כידוע, מדי שנה מתעדכנת הארנונה על פי שני מדדים הנגזרים מנוסחה הקבועה בחוק: מדד המחירים לצרכן ומדד השכר הציבורי. שני מדדים אלה מתפרסמים ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשפיעים באופן ניכר על הוצאות הרשויות המקומיות. בשנת 2020 שיעור העליה יעמוד על 2.58 אחוז.

יצוין, כי על כל רשות מקומית לאשר מדי שנה את צו המסים שהוא בבחינת חקיקת משנה, ועל כן, יש לו תוקף משפטי מחייב. לראש העיר, כאמור, ניתנת הסמכות שלא להעלות את הארנונה או להורות על הפחתה, אך לשם כך הוא נדרש להגיש לשרי הפנים והאוצר בקשה חריגה. אולם, עפ"י הקריטריונים הקבועים בחוק, אין סיכוי שבקשה כזאת תאושר, זאת מאחר שהגרעון המצטבר של העירייה הוא מעל ל – 15 אחוז מהכנסתה השנתית, מה עוד, שקיימת עליה בגרעון המצטבר בשנים האחרונות. בנוסף, העירייה לא תוכל להוכיח כי תקציבה יהיה מאוזן לאחר אישור הבקשה. כל אלה וקווים מנחים נוספים, לא מאפשרים לעיריית נהריה לפנות אפילו למשרדי הממשלה, ולכן, בפני ראש העיר, רונן מרלי לא נותרה ברירה אלא להביא את העלאת הארנונה לאישור המועצה.

במהלך הישיבה, הסביר מרלי כי  למרות הקווים המנחים, הוא  נפגש אתמול עם מנכ"ל משרד הפנים ופקידיו, על מנת לבחון, בכל זאת, דרך שתמנע את העלאת הארנונה, אך, כאמור, בשל מצבה של העירייה, לא נמצאה דרך כזו.

יצוין, כי חברות המועצה לירז מזוז, אורנה שטרקמן ושרית נס פררו הצביעו נגד העלאת הארנונה.

בתוך כך, יוזכר כי ההעלאה שאושרה השבוע מתבצעת אחרי שגם בישיבת המועצה בחודש פברואר השנה, אושרו ע"י המועצה עדכונים בתשלום הארנונה למחסנים על פי התעריף החוקי המינימלי, מה שהעלה את הארנונה לתושבים שבבעלותם מחסן, יש לציין, כי באותה ישיבה, הביעה שטרקמן  את דעתה כשביקשה מהנהלת העיר לשקול את העלאת הארנונה על המחסנים לתושבים, כיוון שלטענתה, הארנונה גבוהה גם כך.

בנוסף להעלאת הארנונה למחסנים, התבצע בפברואר עדכון תוספת תעריף וסיווג לחניונים בתשלום בתעריף של 51 מ"ר בשנה ותעריף לסככות במוסכים ובתי מלאכה לפי התעריף החוקי המינימלי של 46.10 מ"ר לשנה. הבשורה היחידה הייתה לבתי תוכנה בעיר שזכו ל-50 הנחה בארנונה, זאת בתנאי שעסקים כאלה פועלים בתחומי העיר נהריה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות