fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות: ליאור לסרי נלחם למען מענקי הדיור בפריפריה

חבר מועצת עיריית מלות תרשיחא, ליאור לסרי שמכהן כיו"ר בסניף הליכוד בעיר מגייס את ראשי סניפי הליכוד בצפון למאבק נגד ביטול מענק הדיור בפריפריה
אין ארוחות חינם. ליאור לסרי
אין ארוחות חינם. ליאור לסרי (צילום: יח"צ)

חבר מועצת העיר מעלות תרשיחא, ויו"ר סניף הליכוד ליאור לסרי, התגייס השבוע למאבק נגד ביטול מענקי הדיור בפריפירה. מענק של משרד הבינוי והשיכון שנועד לתת עד 100 אלף שקלים, לרכישת דירה ראשונה לזוגות צעירים.

ליאור לסרי
ליאור לסרי (צילום: יח"צ)

לסרי מגייס את ראשי סניפי הליכוד בצפון, וכתב מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת שיתערב בהחלטת אוצר לחידוש מענקי הדיור בפרפריה. לדבריו, ביטול המענקים פוגע פגיעה קשה הן בזוגות הצעירים המבקשים לרכוש את דירתם הראשונה בפריפריה והן בישובים עצמם שנאבקים על השארת הצעירים במקום. עד כה הודיעו ארבעה ראשי סניפים בצפון על הצטרפותם ליוזמה: קורן נוימרק מכרמיאל, הרצל עכו מחיפה, אברהם פריד מטירת הכרמל וציון יחיאלי מסניף מעלה יוסף~מטה אשר.

לסרי כותב לנתניהו."ביטולה של התכנית, מבלי לבחון לעומק את מידת האפקטיביות שלה והשלכותיה ההיקפיות, פוגעת פגיעה ישירה בזוגות צעירים רבים, שראו במענקי הממשלה דחיפה משמעותית לרכישת דירתם הראשונה. זאת ועוד, הפגיעה גולשת גם לערי פריפריה רבות, שבעזרת תכנית המענקים, התאפשר להן למשוך זוגות צעירים אל העיר, ולעודד את בני המקום להמשיך ולהתגורר בפריפריה.

אדוני, למרות טענות האוצר, הוצגו לאחרונה על ידי מכון המחקר והמידע של הכנסת נתונים, שמעידים באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי התכנית זוכה להצלחה לא מעטה. עפ"י נתונים אלו מימשו 720 זכאים את הזכות למענק, ונרשמה עלייה של 76 אחוז במכירת הדירות בישובים, שהשתתפו בתכנית בין התקופה שלפני כניסתה לתוקף לתקופה שבה ניתנו המענקים.

עובדות אלו, יחד עם הצורך העולה מן הישובים וצרכי הדיור של הצעירים המתגוררים בהם, מחייב להמשיך ולהפעיל את התכנית תוך בחינה רצופה של הצלחתה. אני פונה אליך בשם צעירים רבים המתגוררים בערי הפריפריה ומעוניינים לבנות בה את ביתם הראשון, להפעיל את סמכותך, וכובד משקלך, ולקדם את חידושה של תכנית המענקים למען יישובי הפריפריה ותושביהם.

כעת מקווה לסרי כי הצטרפות של עשרות ראשי סניפים לתמיכה ביוזמתו תניע את ראש הממשלה להתערב כדי שמענקי הדיור לא יבוטלו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות