fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אף אחד כבר לא מאמין שכואב לך"

במשך 12 שנה התלוננה שי-לי תמיר-כהן ממעלות שכואב לה. התלוננה, נבדקה, לא מצאו דבר, שוב התלוננה, שוב לא מצאו דבר. היום, בגיל 32, אמא לשלושה ילדים, היא יודעת בדיוק מה יש לה וגם הרופאים כבר יודעים: אנדומטריוזיס. וזה כואב, אבל פחות
שי-לי תמיר כהן עם הבעל יניב והבן יונתן (צילום: פרטי)
שי-לי תמיר כהן עם הבעל יניב והבן יונתן (צילום: פרטי)

כשפוגשים את שי-לי תמיר-כהן, בת 32 ממעלות, נשואה פלוס שלושה ילדים מקסימים: יהונתן בן 5 וחצי, תהל בת 3 וחצי וטליה בת שנתיים וחצי, אי אפשר לנחש עם מה היא מתמודדת כבר מגיל 14.

הבחורה הצעירה, הנמרצת והלבבית, ששירתה בקבע עד גיל 27 והיום עובדת כמזכירה בחוות פטריות, החליטה לחשוף את סיפורה בשאיפה לעזור לאותן ילדות, נשים ואמהות שחוות את מה שהיא חווה ואולי אף להצליח למנוע מהן את הסבל שהיא בעצמה עברה.

לשי-לי יש מחלה הנקראת אנדומטריוזיס, ממנה סבלה גם השחקנית שני כהן, שסיפורה נחשף לאחרונה. בקצרה, זו מחלה שבה הרקמה הנורמאלית של תוך הרחם, שנקראת רירית רחם, גדלה מחוץ לרחם ומתיישבת על איברים סמוכים. איברי הרבייה הם הנפוצים ביותר להתפתחות הנגעים הללו. זו מחלה שכיחה שמאובחנת לעיתים באיחור.

כ-5-10 אחוז מכלל הנשים בגיל הפריון יסבלו מתסמינים המיוחסים למחלה. בין תופעות המחלה אפשר למצוא: כאבי גב קשים, כאבי אגן כרוניים, התכווצויות בטניות, כאבים עזים בזמן הווסת שעשויים להימשך גם כל החודש. המחלה יכולה להופיע ברמות שונות ועלולה לגרום גם לבעיות פוריות.

תמיר-כהן: "מגיל 14 התחלתי לחוות כאבי בטן טורדניים, כאבי אגן, רגליים וברכיים. הכאבים המשתקים מגיעים לפני הווסת ובמהלכה. אלו כאבים שהיו שם בשוטף ופשוט למדתי לחיות איתם".

איך חיים עם כאלה כאבים?
"לוקחים משככי כאבים, על בסיס כמעט יומיומי. אני יושבת מול אנשים, אם זה בעבודה או במקומות אחרים, ולמראית עין הכל נראה בסדר. אף אחד לא יודע מה עובר עלייך כי הכאב הוא מבפנים.

"עברתי בחיים צירים, ניתוחים קיסריים, והכאבים של המחלה הרבה יותר נוראיים. חזרתי גם לגור במעלות כדי להיות קרובה להורים, כך שאם הכאבים תוקפים אז הם נמצאים לידי ובאים לעזור".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "צפון-1"

שי-לי תמיר כהן עם הבעל יניב והבן יונתן (צילום: פרטי)
שי-לי תמיר כהן עם הבעל יניב והבן יונתן (צילום: פרטי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות