fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אב מכפר ורדים מגייס כספים להקמת כיתה לאוטיסטים

כיתת התקשורת היחידה שפעלה בכפר ורדים נסגרה. דני פוקס, אביו של אוריאל, ניהל מאבק ארוך בכדי למצוא לבנו ולחבריו כיתה מותאמת. ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט התגייס למאבק ותרם כיתה בבית ספר בעיר. ביום רביעי הבא יעלה ערב התרמה עם הזמר דוד ד'אור כדי לאבזר את הכיתה. הסכום הדרוש 60 אלף שקלים
אוריאל ודני פוקס (צילום פרטי)
אוריאל ודני פוקס (צילום פרטי)

ב-1 בספטמבר אלפי ילדים יצעדו בהתרגשות בפעם הראשונה לעבר בית הספר כדי להתחיל את שנת הלימודים הראשונה והחדשה בכיתה א'. אבל דווקא הילדים הסובלים מאוטיזם  לא יהיו שותפים להתרגשות. כיתת התקשורת בכפר ורדים המיועדת לילדים אוטיסטים נסגרה- ולילדי האזור לא נמצאה מסגרת מתאימה. ההורים  הבינו שהאלטרנטיבה הקרובה נמצאות במרחק של כשעתיים נסיעה לכל כיוון, קושי גדול לכל ילד, קל וחומר לילד עם אוטיזם.

אוריאל ודני פוקס (צילום פרטי)
אוריאל ודני פוקס (צילום פרטי)

דני פוקס, אבא של אוריאל מכפר ורדים פתח במאבק שנמשך למעלה משנתיים במטרה למצוא לבנו ולחבריו כיתה מותאמת לצורכיהם. המאבק הארוך נשא פרי, וראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט נרתם ונתן את אחת הכיתות בבית הספר ארזים בעיר, שתשמש כיתת תקשורת לילדי האזור, אלא שהכיתה ריקה ואין בה את הציוד המיוחד שנדרשת לכיתה מיוחדת: שירותים, מקלחת, מטבחון, מחשבים, כיסאות, שולחנות, לוח תקשורת חכם וכד'.זאת לאחר שטרם גויס תקציב משמעותי בכדי לרהט ולאבזר את הכיתה החדשה בבית הספר  ארזים במילות -תרשיחא.

ביום רביעי הבא, (23.7) ייערך מופע התרמה  בהיכל התרבות מעלות- תרשיחא בכיכובו של דוד ד'אור, שנועד לגייס כסף לציוד כיתת התקשורת החדשה בעיר ולאפשר את פתיחת הלימודים לילדים עוד השנה. ברוח התנדבות, נרתמו עיריית מעלות תרשיחא, היכל התרבות בעיר, הנגנים והזמר דוד ד'אור, שמכיר את אוריאל מגיל רך ואפילו כתב לו שיר, על מנת לערוך מופע התרמה שכל ההכנסות מהמופע קודש לקניית הציוד ההכרחי לכיתת התקשורת, כשהמטרה הסופית היא לגייס כ- 60 אלף שקלים.

פוקס מספר: "כשנסגרה כיתת התקשורת בכפר ורדים, הציעו לנו לשלוח את הילדים לכיתה במרחק כשעתיים מהבית. באותו הזמן מדברים על שילוב אוטיסטים בחברה, אז איך אפשר לצפות שאוריאל וילדים אחרים ישתלבו בקהילה שלהם אם הם לא יהיו בסביבה בגלל הנסיעות? אנחנו מזמינים את כולם להגיע אלינו למעלות, ליהנות מהמופע ועל הדרך לדאוג שגם הילדים שלנו יזכו לחינוך ראוי-שונה אבל שווה. הילדים האלה יכולים בהחלט להיות חלק מהחברה".

שלמה בוחבוט ראש עיריית מעלות תרשיחא: "אני מאמין גדול  בשוויון הזדמנויות לכל התושבים לכן שהובאה לשולחני סוגיית כיתת התקשורת שנסגרה בכפר ורדים לא היה ספק בליבי שאנחנו במעלות תרשיחא נמצא פתרון לילדים אלו. אני מברך על היוזמה של דני פוקס וכמו כן על השיתוף של אלו"ט וקורא לעם ישראל לקנות כרטיס ולבוא למופע ההתרמה".

המופע "חינוך שווה-גם לשונה" יתקיים בתאריך 23.7, יום רביעי, בהיכל התרבות במעלות תרשיחא, בשעה 20:00 בערב. מחיר כרטיס 100 שקלים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות