fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: משבר בקואליציה של פומרנץ

ראש העיר ביקש השבוע למנות את איש אמונו לתפקיד סמנכ"ל אך חזר בו כשהבין שסגניו פועלים נגדו. אחד הסגנים, שמעון בן נעים זועם על הפרת הסטטוס קוו בעיר. פומרנץ החל לנהל מגעים עם יורי קוצ'ר ממת"ש, אלא שאז בוחבוט התערב ואסר על קוצ'ר לחבור לקואליציה. מבולבלים? גם אנחנו
ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור
ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

ראש העיר ביקש השבוע למנות את איש אמונו לתפקיד סמנכ"ל אך חזר בו כשהבין שסגניו פועלים נגדו. אחד הסגנים, שמעון בן נעים זועם על הפרת הסטטוס קוו בעיר. פומרנץ החל לנהל מגעים עם יורי קוצ'ר ממת"ש, אלא שאז שלמה בוחבוט התערב ואסר על קוצ'ר לחבור לקואליציה. מבולבלים? גם אנחנו

עוד לא חלפה חצי שנה מאז בחירתו של ארקדי פומרנץ לראשות העיר מעלות-תרשיחא והשבוע כבר מסתמן קרע בקואליציה שלו שמאיים על המשך תפקודה.

בישיבת מועצת העיר שנערכה ביום שלישי השבוע התעתדו חברי המועצה להצביע בעד או נגד מינויו של מקסים ברנין, איש אמונו של פומרנץ לתפקיד סמנכ"ל העירייה, אלא שרגע לפני הדיון בנושא החליט ראש העירייה להוריד את הסעיף מסדר היום.

יוסבר כי ברנין כיהן בעבר כחבר מועצת העיר מטעם "ישראל ביתנו" והיה חבר באופוזיציה לצדו של פומרנץ, לכן, על פי החוק הוא אינו יכול להתמנות לעובד עירייה, לפני תום תקופת צינון שאורכה שנה וחצי. עם זאת, החוק מתיר לראש העירייה אפשרות למנות אדם שלא חלפה תקופת הצינון שלו – רק אם הוא מצליח לגייס רוב של שני שליש במועצת העיר ובתנאי שמשרד הפנים יסמוך ידיו על המינוי. במילים אחרות: פומרנץ נדרש לרוב של תשעה חברים מתוך 13 חברי מועצת העיר.

לא תהיה חבירה לקואליציה. בוחבוט. צילום: דורון גולן
לא תהיה חבירה לקואליציה. שלמה בוחבוט. צילום: דורון גולן

על פניו, נראה כי ההחלטה לבטל את סעיף אישורו של הסמנכ"ל התקבלה לאחר  שסגניו של פומרנץ שמעון בן נעים ומוטי בן דוד הצביעו נגד הקואליציה בסעיף אחר שעסק באישור תוספת שכר של 15 אחוז ליועצת המשפטית של העירייה. לטענתם, בחרו הסגנים להצביע נגד ההצעה לנוכח העובדה שאישורה תכביד על קופת העירייה.

יצוין כי בעקבות ההצבעה שלל פומרנץ מבן דוד ומבן נעים את הסמכויות הנתונות בידיהם מתוקף תפקידם כסגנים.

ל"צפון-1"  נודע כי לאחרונה נוצר קרע גדול בין ראש העירייה לבין בן נעים, על רקע הפרת הסטטוס קוו בעיר בין דתיים לחילוניים. בן נעים זועם על כך שפומרנץ פותח לאחרונה את המתנ"סים בעיר בשבתות ואף פועל לפתיחת חנויות בשבת. הקרע בין השניים עלה לאחרונה לטונים גבוהים שנשמעו היטב גם במסדרונות העירייה. בתוך כך, ובמקביל להתרחשויות הללו, מתברר כי לאחרונה מתקיים, משא ומתן לצירוף סיעת מת"ש (סיעתו של ראש העיר לשעבר, שלמה בוחבוט) לקואליציה, ואף נוסח הסכם, המפרט את תנאי ההצטרפות. וזאת, למורת רוחו של  בוחבוט, שכזכור התפטר לאחרונה מחברותו במועצה, וטוען כרגע כי ההסכם כלל לא הובא לידיעתו, וכי פומרנץ מחזיק את יורי קוצ'ר (שהיה מס' 2 שלו וכעת עומד בראש הסיעה)- כבן ערובה.

בוחבוט: "יורי לכוד ברשתו של ארקדי בגלל העסקתו בעמותה למען הקשיש שנמצאת בבעלות חלקית של העירייה. יצוין כי יורי פוטר מיד לאחר הבחירות, אך שבוע לאחר מכן העירייה חזרה בה והחזירה אותו לעבודה. אם יתברר כי ארקדי אכן משתמש בהעסקתו של יורי כדי לדחוק אותו לפינה – אפנה ללה"ב 433".

במכתב חריף ששלח השבוע הודיע בוחבוט לקוצ'ר כי הוא אוסר עליו לחבור לקואליציה. יוסבר כי מבחינה חוקית בוחבוט אינו יכול למנוע מקוצ'ר לבצע את המהלך אם ירצה בכך, אלא אם נחתם בין השניים הסכם האוסר זאת במפורש. במכתבו טען בוחבוט כי סיעת מת"ש לא עודכנה בדבר המו"מ המתנהל בין הצדדים, וכי קוצ'ר אינו מוסמך לנהל אותו מטעמה. עוד טען, כי הסיעה מחויבת לאזרחים שבחרו בה וכי כל עניינו של פומרנץ במת"ש הוא שמירה על הקואליציה המתפרקת.

קוצ'ר אישר את המגעים עם פומרנץ והסביר: "אנחנו מדברים על הצטרפות לקואליציה ואנחנו מדברים גם עם שלמה בוחבוט. עם זאת, עד לרגע זה, לא שמעתי ממנו שהוא אוסר עליי להיכנס לקואליציה. לי חשוב להשפיע על הנעשה בעיר, ואת זה אפשר לעשות רק מבפנים. מהאופוזיציה אפשר להצביע נגד ולצעוק אבל אין לזה באמת משמעות".

בוחבוט: "יורי הוזהר שיתבע לדין ע"י מת"ש . מוסרית, המנדט הוא של מת"ש ולא שלו. ארקדי מתנהג בצורה בריונית. מאיים על יורי ומפחיד אותו, אבל אנחנו ניתן לו גיבוי ונפנה למבקר המדינה שייתן לו חסינות.

חבר האופוזיציה, עו"ד יוסי ברדא: "אין לי שמחה לאיד על כישלון ההנהגה החדשה, להיפך: כואב לי לראות כיצד העיר שאני אוהב ושאני מקדיש למענה רבות לא מצליחה להתרומם.. אני מאחל לכולם חג חירות שמח ומייחל לימים טובים יותר לכולנו".

מוטי בן דוד מסר בתגובה לדברים כי ימשיך לפעול כסגן ראש העיר וכי הצביע נגד העלאת שכרה של היועצת המשפטית מתוך דאגה לתושבי העיר ולמצבה הכלכלי של העירייה: "אין לי אלא לדחות את המכתב כיוון שמוניתי ברוב קולות בישיבת מליאה על ידי מועצת העיר ורק בסמכותה לשנות זאת. חשוב לציין שנבחרתי פה אחד. מכתבו של ראש העיר באשר לשלילת הסמכויות לא רלוונטי. מי שרלוונטי הם תושבי מעלות- תרשיחא. מאחל חג שמח וכשר לכולם".

ראש העירייה פומרנץ העדיף שלא להתייחס למצב הקואליציה שלו, אבל בשעות הערב (חמישי) פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו הודיע לציבור על שלילת הסמכויות מסגניו והדגיש כי ההצעה להעלות את שכרה של היועצת המשפטית הגיעה על רקע התחייבותו לתקן עיוות הבא לביטוי בשכרה לעומת שכרם של יתר בכירי העירייה: "ההחלטה לתיקון העיוות עברה פה אחד בוועדת הכספים ובהנהלה בתמיכתי ובתמיכת סגני, מוטי בן דוד", כתב פומרנץ בפוסט, "החלטת הוועדה התקבלה לאחר שגזבר העירייה הציג כי עדכון השכר מגובה מבחינה תקציבית. עבורי, חשובה מאוד העמידה בהבטחתי הציבורית כי אפעל לתיקון אפליה על רקע מגדרי וכי אפעל להעצמת נשים והשוואת תנאיהן של עובדות העירייה למקביליהן". עוד המשיך וכתב ראש העירייה:  "בישיבת המליאה האחרונה בחרו שמעון בן נעים ומוטי בן דוד להצביע נגד החלטת ועדת הכספים ובכך הפרו את ההחלטות וההבנות שהושגו, ופעלו בניגוד להסכם הקואליציוני. ראוי לציין כי למרות "דאגתו" להוצאות השכר בעירייה דרש מוטי בן דוד בהסכם הקואליציוני כי במידה ותאשר הכנסת מינוי סגן רשות לא יהודי בשכר, הוא יהפוך לסגן ראש עיר שני בשכר מלא!!! עם כל התנאים הנלווים!! על פי אותו הסכם מחויב מוטי להצביע בעד החלטות שהתקבלו ברוב, בישיבות הקואליציה".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות