fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קשה לתפוס שילד שנשלח לטיול שנתי יחזור הביתה בתכריכים"

משפחת תלמיד מבית הספר מנור כברי, שנהרג בטיול שנתי, תפוצה בסכום חסר תקדים של 2.3 מיליון שקלים. האם: "הסכום לא יפצה על שום דבר. אני מקווה שיפתח יהיה הקורבן האחרון"
יפתח ספיר ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
יפתח ספיר ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
יפתח ספיר ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
יפתח ספיר ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

בית המשפט המחוזי בחיפה נתן לפני כשבועיים תוקף של פסק דין להסכם פשרה, לפיו משרד החינוך, החברה להגנת הטבע, בית הספר מנור כברי, מדרשת שדה בוקר והמועצה האזורית תמר יפצו את משפחתו של הנער יפתח ספיר ז"ל, שנהרג לפני שלוש שנים בטיול שנתי בסכום חסר תקדים של 2.3 מיליון שקלים.

ב-12 במרס 2012 יצאו תלמידי שכבות י', י"א ו-י"ב של בית הספר מנור כברי לטיול שנתי למדבר יהודה והערבה. הטיול אורגן על ידי צוות בית הספר באישור ובפיקוח של משרד החינוך. לאחר שלושה ימים מעייפים של הליכה במסלול קשה, ירדו התלמידים ממצד תמר לכיוון נחל תחמסון, לנחל פרס עד לכביש הערבה. אורך המסלול – 7 ק"מ.

יפתח ז"ל וחלק מהתלמידים החלו לרדת מהמצוק לכיוון גב המים בשביל שבחלקו מהלכים צרים, משופעים ותלולים מאוד, ובחלקו בולטות דפנות הצוק לתוך השביל עם אבנים וסלעים שמקשים מאוד על ההליכה והיציבות. בכל השביל אין חבל סיוע,  מעקה או כל אמצעי בטיחות אחר למניעת נפילה מהמצוקים לתהום. תוך כדי הליכה בשביל במרפסת התחתונה, מעד יפתח ונפל אל התהום. לזירת התאונה הוזעקו כוחות הצלה שניסו לייצב את מצבו ובמקביל הוזמן מסוק שפינה אותו לבית החולים סורוקה כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. הרופאים נאבקו על חייו, אך לאחר יומיים נפטר.

עו"ד ערן בקר, מומחה בתחום הנזיקין והביטוח, ייצג את המשפחה הן במסגרת ההליכים מול ועדת הבדיקה שהקים משרד החינוך והן במסגרת תביעת הנזיקין נגד המעורבים בנסיבות מותו של יפתח ז"ל. לאחר עבודה משפטית ותחקיר שארך במשך יותר משנה, הגיש עו"ד בקר, בשם המשפחה, תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה, מנגד, משרד החינוך, בית הספר מנור כברי, בית הספר שדה בוקר, החברה להגנת הטבע והמועצה האזורית תמר הגישו את כתבי ההגנה, בהם הכחישו אחריות לתאונה המחרידה.

בשבוע שעבר הגיעו הצדדים להסכמה והוחלט על פיצוי גבוה של יותר מ-2.3 מיליון שקלים. אמו של יפתח ז"ל אמרה השבוע: "חשוב לי להעביר את המסר שאני מאוד מקווה שיפתח יהיה הקורבן האחרון של אירוע שכזה. קשה לתפוס שילד שנשלח לטיול שנתי, יחזור הביתה בתכריכים.  הסכום – גבוה ככל שיהיה, לא יפצה על שום דבר. אני מקווה שמשרד החינוך ייקח את המקרה כקו אדום ויטפל בנושאים הבטיחותיים ולא רק הביטחוניים שבטיולים ויסיק מהסיפור הזה מסקנות חד משמעיות, על מנת שילדינו יחזרו הביתה בריאים ושלמים.

"הזעקה העיקרית במשפט הייתה שישימו לב ושיידעו שיש עליהם אחריות, כי את יפתח זה כבר לא יחזיר. לי, כאמא, קשה מנשוא להכיר בעובדה שעליי הוטל לקבור את בני. אנחנו נשארנו למעשה ללא ילד. והכאב הוא כאב לעד. גם בני כיתתו ובני השכבה שלו איבדו חבר וילד מיוחד וזו טראומה שתלווה את כולם כל הזמן".

עו"ד בקר: "שום פיצוי כספי לא יחזיר את יפתח. אבל הפיצוי הגבוה מלמד על קבלת אחריות של כל אחד ואחד מהגורמים המעורבים. כולי תקווה שהמקרה של יפתח ישמש כאירוע מכונן שלאחריו הססמאות של שמירה על בטיחות התלמידים בטיולים יהפכו ממנטרות ריקות לציווי אמיתי ומלא בתוכן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות