fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיעו לארץ המובטחת

הזוג איניקה וכריס דה בוקס, הולנדים נוצרים, צפו את התחזקות האיסלאם באירופה ובמקביל גילו חיבה יוצאת דופן לישראל. בראיון מרגש הם מספרים על ההחלטה לגור בארץ, בקיבוץ ראש הנקרה, על החיבור הכמעט מיסטי לארץ ועל הסוד הטמון בחובה של מדינת היהודים
"החלום שלנו שתהיה לנו מדינה בטוחה לכל היהודים". כריס ואיניקה דה בוקס 0צילום: דורון גולן
"החלום שלנו שתהיה לנו מדינה בטוחה לכל היהודים". כריס ואיניקה דה בוקס צילום: דורון גולן

השנה, 1988, ימי האינתיפאדה הראשונה. לארץ מגיעים לטיול זוג הולנדים נוצרים, איניקה וכריס דה בוקס, שמגלים במהלך השנים חיבה יוצאת דופן לישראל. הם שוהים במלון בהרצליה ומגלים שהם התיירים היחידים שם. באותו הרגע החליטו הזוג דה בוקס שאם התיירים לא יכולים לבוא לישראל ליהנות ממשאביה היפים ומהאמנות יוצאת הדופן, הם יביאו את הסחורה אליהם.

איניקה מקימה חברה לתכשיטים, יודאיקה ואמנות ישראלית. הם יוצרים קשר עם מעצב העל פדאני, לומדים על יהלומים, עוברים בית, בית, חנות, חנות באירופה ומציעים סחורה ישראלית. לאחר מכן, בביתם הפסטורלי בחווה בהולנד, הם מקימים גלריה ומזמינים מבקרים להרצאות על ישראל, על התרבות ועל האמנות. בשנת 2005 מחליט הזוג לעשות עלייה. את ביתם הם קובעים בקיבוץ ראש הנקרה.

בימים אלו, בהם המדינה נמצאת בשיא המתיחות, פיגועים, דקירות והסלמה, רואים שהמציאות הישראלית לא השתנתה, ואולי אף החריפה. הטרור שולט בכל העולם, והזוג דה בוקס חזה זאת כבר לפני עשור וראה איך הטרור ינסה להשתלט על אירופה ועל שאר העולם.

לכן הם כאן, אומרים שישראל היא הארץ המובטחת, קוראים בתנ"ך באדיקות, מגלים שאלוהים כתב את כל ההיסטוריה כבר מזמן ורק צריך להקשיב ולעשות כדברו והכל יבוא על מקומו בשלום.

הזוג דה בוקס הגיע לישראל כדי לפצח את הסוד, התאהב במדינה, בתרבות, בחוצפה הישראלית, בחמסין, ובעיקר בנתינה של עם ישראל כלפי האחר. לפני חודש הם קיבלו אזרחות ישראלית אחרי 10 שנים בהן חיו כתושבים ארעיים במדינה. הם התעקשו ונלחמו, כל שלושה חודשים יצאו מישראל לביקור בחו"ל וחזרו ארצה. משפחתה של איניקה הוכרה על ידי יד ושם כחסידי אומות עולם כשאמה והסבים שלה הצילו ילד קטן בשם שימי לויבל.

בזכות השושלת והתרומה לעם היהודי, הם קיבלו את האזרחות וכיום הם מתנדבים בגשר הזיו עם אנשים בעלי מוגבלויות, במרכז שיקום למכורים לסמים בנהריה שהוא בעצם קהילה פרטית שפועלת על ידי תרומות מרחבי העולם בשיטה ייחודית וכריס כעת פועל על מיזם שייתן למטופלים כלים עסקיים שיוכלו לחזור למעגל העבודה, ובנאות הדסה, הוסטל לנפגעים עם נזק מוחי. איניקה מעבירה להם שיעורי אנגלית. היא מסבירה שזה רק בשביל תשומת הלב.

איניקה וכריס הביאו את התרבות ההולנדית לנוף המרהיב של ראש הנקרה. בחצר מתנשאים דגלי הולנד וישראל. ביתם המרוהט בסגנון הולנדי, לא נראה כלל בתרבות הישראלית ואיתו גם החן, הנוחות והסובלנות. הזוג דה בוקס יחגוג בחורף הקרוב 50 שנות נישואים יחד עם שלוש בנותיהן שיגיעו מהולנד לביקור. יש להם חמישה נכדים, חלקם גדולים וכבר מבקרים את סבא וסבתא לבדם בארץ. הניתוק מהבנות הוא הכי קשה עבורם.

הסיפור המלא  יפורסם מחר ב: "צפון 1".

"החלום שלנו שתהיה לנו מדינה בטוחה לכל היהודים". כריס ואיניקה דה בוקס 0צילום: דורון גולן
"החלום שלנו שתהיה לנו מדינה בטוחה לכל היהודים". כריס ואיניקה דה בוקס
(צילום: דורון גולן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות