fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצימר משלמים כמה שרוצים

זה המוטו שמוביל את הזוג הדר ודן כץ שעברו מהשומרון למושב שתולה ופתחו שם צימר עם מרכז לטיפולי מים. הרעיון המהפכני עזר להם להיחשף בכל הארץ והלקוחות, לא מאכזבים
אין ישראלי מכוער. משפחת כץ (צילום: יח"צ)
אין ישראלי מכוער. משפחת כץ (צילום: יח"צ)

הטלפון בצימר טיפת המים במושב שתולה של הדר ודן כץ לא מפסיק לצלצל. הזוג כץ, דתיים, בני 27 והורים לשלושה ילדים, חשבו איך יצליחו להנגיש את הצימר הבודד שהקימו לעם ישראל. אז הם החליטו שבכל יום שלישי הלקוחות יקבעו את מחיר האירוח, זאת הייתה ההתחלה.

החשיפה הגדולה שלהם הגיעה מפה לאוזן  והם החליטו להרחיב את הרעיון וכיום הצימר פתוח לאירוח בתשלום על פי ראות הלקוחות בימים ראשון עד רביעי,  ומסתבר שהצרכן הישראלי לא מאכזב.

מהשומרון לגליל

הדר ודן הכירו בשירות הלאומי. את כל חייהם העבירו בדרום אבל לא שם רצו לבנות בית. "החלטנו לפני כחמש שנים שאנחנו רוצים ליישב את הגליל, לגדל את ילדינו על ערכים של כבוד לאחר, שיגדלו על אהבת עם ישראל וארץ ישראל. חיפשנו את המקום המתאים, מצאנו את שתולה ומיד התאהבנו. האנשים חמים, מכניסי אורחים, עם לב ענק. האזור יפהפה וירוק עד, מהיפים בארץ. ישר ידענו שמקומנו כאן. שמענו הצעירים בורחים משתולה ולא הבאנו איך אפשר. כשהגענו לא היו כאן מעון וגן ילדים, היום אני שמחה שיש חזרה להתיישבות.

כץ היא הידרותרפיסטית במקצועה, מטפלת בוואטסו _טיפול רוגע במים לנשים ומתמחה בהפעלת תינוקות במים. עם המעבר לגליל הזוג כץ הגשים חלום ופתח במושב את מרכז הטיפול במים "עוד טיפה".

הדר: "עוד בלימודים גיליתי שלמים סגולות מיוחדות עם יכולת להכיל, לאפשר ואף לרפא מכאובים בגוף ובנפש. תמיד חיפשתי איך לעזור לאחרים, והחיבור בין עזרה לאנשים והאהבה העזה למים, פיתח את חלום המרכז הטיפולי. את השם 'עוד טיפה' בחרנו כביטוי לקשר בין טיפת המים החודרת עמוק ועושה פלאים בכוח ההתמדה, לבין המיקום של המרכז בקצה קוצו של הגליל המערבי, כך שאם הגעת צפונה, בכל סיבוב ועלייה בדרך, תאמר לעצמך 'עוד טיפה והגעתי'.

כדי להקים את מיזם עוד טיפה, הזוג כץ נעזר בפרויקט חממות תיירות שמובילה הרשות לפיתוח הגליל לצד משרד התיירות ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר, פרויקט הפועל במטרה לסייע ליזמים להקים ולשדרג מיזמי תיירות ברחבי הגליל.

"תקראו לנו נאיביים"

"בתחילת הדרך חיפשנו יועץ שיעזור לנו לחשוב איך כדאי לנו לבנות את העסק", הם מספרים, "שמענו על חממת התיירות ומיד נרשמנו, קיבלנו שעות ליווי עם יועץ שאנחנו בחרנו, במחיר מוזל ומסובסד, שעות שנתנו לנו המון עזרה ומידע, ועד היום אנחנו בקשר עם היועץ. החממה גם פתחה בפנינו מידע בנושא תיירות באזור הגליל המערבי וחשיפה לעסקים ובעלי השפעה שיכלו לעזור לנו בפיתוח העסק".

אבל זה לא הספיק. הבריכה נבנתה והלקוחות לא ממש הגיעו. לצד הבריכה הם הקימו צימר עם בריכה פנימית מול נוף גלילי מקסים והחליטו, כמו כל מיישבי הגליל לעבור לתיירנים. הם ידעו שהם נכנסים לשוק תחרותי עם מחירים מופקעים, אך זה לא הניא אותם מלהגשים את החלום.

ואז הם פרסמו בפייסבוק שביום שלישי האורחים קובעים את המחיר, כמה שירצו לשלם. בבת אחת הם קיבלו טלפונים מכל הארץ, אפילו מאנשים שרק חשבו שעובדים עליהם ורצו לברר אם זה אמיתי.

כיום, בימים ראשון עד רביעי הצימרים הם בתשלום על פי ראות המשתמש ולדבריהם, עד היום אף לקוח לא אכזב.

הדר: "הרעיון הזה של נתינת אמון באחר בלי שום מחסום קסם לנו מאוד. לאחר מספר חודשים של מפגש פתוח עם נופשים שהגיעו אלינו, הרגשנו שאנחנו מתחילים להבין את הערך המוסף של 'עוד טיפה'. גילינו שכמונו, יש לא מעט זוגות, עם ילדים, עבודה ולימודים ששקועים במרוץ החיים, וזקוקים נואשות לרגע אחד של שקט, מנוחה, ניתוק לשם התחברות מחדש, אך לא מאפשרים זאת לעצמם בשל המחירים הגבוהים. אמרנו לעצמנו, למה שלא נציע אנחנו לאותם אנשים, בואו אלינו, תנוחו, תתמלאו באנרגיות, ושלמו כמה שתרצו. אנחנו מאמינים שבדרך זו אנו משיגים שתי מטרות: גם מאפשרים לאותם אנשים את המנוחה, למלא את הצורך לשקט וחיבור נפש וגוף לשקט שבמים. והשנייה, זו הגישה המהפכנית והיא לתת אמון. אפשר לסמוך על אדם שיעריך וייתן בעדו תמורה ראויה. תקראו לנו נאיביים, תמימים, אבל אנחנו מאמינים בזה, כי זה  החזון שלנו ואנחנו שוקלים לפתוח את זה  גם לסופ"ש. אני לוקחת בחשבון שגם אם מישהו אחר יהרוס לי את הצימר, יש עוד המון אנשים שנהנו. יש כל הזמן שיח אצלנו, כי מי שמגיע מתחבר לרעיון הכללי".

אין ישראלי מכוער. משפחת כץ (צילום: יח"צ)
אין ישראלי מכוער. משפחת כץ
(צילום: יח"צ)

כץ מסבירה שהבאזז הגדול מראה משהו על שוק הצרכנות בארץ, על תרבות הלואו קוסט כשהמצב הכלכלי בארץ לא מזהיר. גם ככה כולם חיים באוברדראפט, אז לפחות שייהנו בנופש. "בהחלט יצרנו קהילה עם אנשים בה זה החלום של כולנו. לא ביקשנו מאף אחד לפרסם אותנו ותתפלאו אבל אין ישראלי מכוער. אנשים משלמים בין 250_600 שקלים ללילה ומקבלים גם ארוחת בוקר ואין סיבה לשלם על צימר כל כך הרבה כסף. אנשים אומרים לי: 'המחיר נקבע לפי פלצני תל אביב', רע לי עם המשפט הזה כי זה לא נכון ולא צריך להיות כך".

זוג שחי על אידיאל

מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל עו"ד שמי כהן סיפר ל"צפון-1": "המעבר של הזוג הצעיר מהשומרון למושב שתולה יחד עם הסיוע שקיבלו בהקמת מיזם 'עוד טיפה' במסגרת חממת התיירות, משקף חלק מהעשייה הרבה של משרדי הממשלה בגליל בכלל והרשות לפיתוח הגליל בפרט. האידיאלים שמשקפת משפחת כץ יחד עם כל בני הגרעינים ההתיישבותיים והמשימתיים הפועלים בגליל ומיזמי התיירות הייחודיים לאזורנו, מחממים את הלב ומראים את הפוטנציאל הרב הטמון בצפון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות