fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מה השלב הבא? יגבו תשלום עבור שימוש בחמצן?"

מרכז השלטון המקומי עתר לבג"צ נגד העלאת מחירי המים הצפויה לינואר 2013. שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "יש מי שמבקש להתיש את האזרח. ראשי השלטון המקומי בישראל יילחמו. זה קרב שבו האזרח ינצח"
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מרכז השלטון המקומי עתר הבוקר (יום ראשון) לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ בבקשה להורות על צו ביניים המונע מרשות המים לבצע את העלאת תעריפי המים לצרכנים הביתיים שמתוכננת ל-2013.

שלמה בוחבוט
עד לאן? בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"בפועל, סבסד הצרכן הביתי כ-600 מיליון שקלים מעלויות אספקת המים למגזרים אחרים בשנת 2012 בלבד, ובשנת זו משקי הבית שילמו 63.5 אחוז מכלל תקבולי חברת 'מקורות' בעוד צרכו רק 42 אחוז מתפוקת החברה. זהו עיוות קשה, חמור, לא הוגן ובלתי חוקי", נכתב בעתירה.

בעתירה הדגיש מרכז השלטון המקומי כי בחוק התאגידים נקבע שיש לספק מים במחירים סבירים וללא הפליה, ואילו המצב הנוכחי מהווה הפליה ברורה בין מגזרים המובילה למחירי מים בלתי סבירים. למעשה, מאחר ומחיר המים לצרכן הביתי אינו בגדר מחיר העלות אלא כולל סבסוד לצרכנים אחרים, הרי שתעריפי המים הם בגדר מס מובהק על מוצר צריכה בסיסי. כל זאת חרף צו על תנאי שהוצא בעבר בנושא ובעוד הנושא תלוי ועומד בבית המשפט.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "המלחמה שמוביל מרכז השלטון המקומי בכל הקשור למחירי המים היא מלחמתו של האזרח. מה השלב הבא? יגבו תשלום מיוחד עבור שימוש בחמצן?! זה לא יעלה על הדעת שמשפחות בישראל יפעילו שיקול דעת האם להשתמש במים לצרכים חיוניים. יש מי המבקש להתיש את האזרח. ראשי השלטון המקומי בישראל יילחמו עבור האזרח ועם האזרח את מלחמת ההתשה שלו. זה קרב שבו האזרח ינצח. לא ייתכן כי רשות המים תפעל בניגוד לחוק ותורה על העלאה נוספת ובלתי מוצדקת של מחירי המים, שנועדה לממן את המלונות ומפעלי התעשייה הגדולים, בניגוד לחוק וללא אישורה של הכנסת, כשעתירות רבות בנושא עומדות נגדה בנושא זה בבג"צ".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות