fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שרדו וירדו: אליצור כרמיאל ויתרה על ליגת העל

יו"ר האגודה יצחק קפלן, שהזהיר בסיום העונה שעברה כי ללא תקציב ראוי הוא אינו מתכוון להמשיך להחזיק את הקבוצה בליגת העל, מימש השבוע את איומו והחליט: אליצור כרמיאל תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית
חגיגה מוקדמת. שחקני אליצור כרמיאל חוגגים את הישארותם בליגת העל בסיום העונה צילומים: אלכס הובר
חגיגה מוקדמת. שחקני אליצור כרמיאל חוגגים את הישארותם בליגת העל בסיום העונה צילומים: אלכס הובר

זה היה מסע הישרדות הרואי. אליצור כרמיאל, שבמשך כל העונה שעברה דורגה במקום האחרון בטבלת ליגת העל, הצליחה להפתיע במשחקי המבחן את יריבתה למאבק ההישרדות, מכבי חיפה, ולנצח אותה פעמיים, על מנת להבטיח את מקומה בליגת העל. אלא, שמיד בסיום המשחק, התריע יו"ר האגודה יצחק קפלן: "כולם פה שמחים, אבל השמחה היא רגעית, כי אני לא רואה עתיד טוב לקבוצה בתנאים הנוכחיים, ואם לא יהיה שינוי דרסטי אני בכלל לא בטוח שתהיה קבוצה בעונה הבאה". דברים אלה באו על רקע אכזבתו של קפלן מהרשות המקומית שלדבריו, אינה מסייעת מספיק לקבוצה מבחינה תקציבית.

"עייפתי", אמר אז היו"ר המיתולוגי, "אומנם שמחתי יחד עם כל השחקנים את ההישארות בליגת העל, אבל כשחשבתי על עתיד המועדון, התמלאתי עצב. נמאס לי כל עונה להתמודד בתחתית על ההישרדות שלנו בליגת העל. הזהרתי ואמרתי שאם לא אצליח לגייס מקורות מימון להגדלת התקציב כדי להעמיד קבוצה ראויה בליגת העל, אשקול את המשך דרכנו. בשנה שעברה, אישרה ועדת התמיכות של עיריית כרמיאל תקציב שנתי של 162 אלף שקלים, כשמתוכו קיבלנו 126 אלף שקלים. כל הפניות שלי לעירייה לקבל את שאר הסכום, לא נענו".

בקבוצה גם התאכזבו מכך שדווקא במשחק הכי חשוב שלה בעונה שעברה, משחק ההישרדות נגד מכבי חיפה, לא הגיע אף נציג מהעירייה. "מועדון הכדורעף אליצור כרמיאל זו קבוצת הספורט הבכירה בעיר", אומר קפלן, "אנחנו גאוות העיר. אבל לצערי, בשנים האחרונות ניהול המועדון הוא בשבילי כאב ראש לא קטן. כל שנה אני צריך לבנות הכל מחדש. גדלים פה בכרמיאל שחקנים צעירים ומוכשרים, אבל בהיעדר תשתית ראויה, רובם עוזבים לטובת קבוצות אחרות שמספקות להם תנאים ושכר טובים יותר. מגיע לכרמיאל קבוצת כדורעף טובה ואיכותית שתתמודד בכבוד בליגת העל ולא תגיע למשחקים שהתוצאה בהן ידועה מראש. אני והבן שלי אלכס מחזיקים לבד את המועדון. אני עוסק בענייני הניהול השוטפים ואלכס מתעסק בצד המקצועי. חשבתי שאם נקבל תקציב ראוי נוכל להקים צוות מקצועי וניהולי שיעזור לנו. היתה לי תקווה שיהיה שינוי כלשהוא מצד העירייה, אבל לצערי, שום דבר לא השתנה".

כעת, כשהבין שלא יחול שום שינוי, החליט היו"ר קפלן לוותר על השתתפותה של אליצור כרמיאל בליגת העל, אחרי 4 עונות רצופות, ולשחק בעונה הקרובה בליגה הלאומית.

ירידה לצורך עלייה. יו"ר האגודה יצחק קפלן עם בנו, המאמן אלכס קפלן  צילומים: אלכס הובר
ירידה לצורך עלייה. יו"ר האגודה יצחק קפלן עם בנו, המאמן אלכס קפלן צילומים: אלכס הובר

"הבעיה הגדולה היא כסף", אומר קפלן בכאב, "מדובר בהחלטה לא קלה, אבל היינו חייבים לבצע את המהלך לטובת הבראת האגודה. לא הגיוני שכל עונה נביא שחקנים מבחוץ. יש פה שחקנים טובים וכישרוניים, אבל בהיעדר תקציב, רובם בורחים לנו לקבוצות אחרות שמציעות להם שכר גבוה יותר. אני מאמין שבעבודה נכונה, תוך שנה-שנתיים, נצליח לבסס פה תשתית שחקנים מקומית ולחזור לליגת העל".

אליצור כרמיאל התבססה בליגת העל מאז העפילה אליה לראשונה בסיום עונת 2007/8. מאז, למעט שנתיים בהן היתה בליגה הלאומית, היא נמנית על הליגה של הגדולות. אלא, שלאור התקציב הנמוך ביותר בליגה, היא התקשתה לתת פייט של ממש ובכל העונות היתה בפלייאוף התחתון.

קפלן: "עלינו לליגת העל אך ורק בזכות שחקנים מקומיים מכרמיאל, ועל מנת לשרוד שם, התחזקנו בכמה שחקנים מבחוץ. להחזיק שחקן זר עולה כ-100 אלף שקלים, וזו הוצאה שלא יכולנו להרשות לעצמנו. כל התקציב שלנו בעונה שעברה, למשל, היה 162 אלף שקלים, שגם אותו לא קיבלנו במלואו. וזה עוד אמור להתחלק ל-5 קבוצות: 2 קבוצות בוגרים, אחת בליגת העל ואחת בלאומית, קבוצת נוער ועוד 2 קבוצות נערים".

הבעיה התקציבית היתה לאורך כל השנים. איך הצלחתם לשרוד?  

"כי אני משוגע. אני כבר יותר מ-40 שנה באגודה וכל הזמן רצתי והשקעתי כדי שהאגודה הזאת תתקיים ותפרח. היום כבר אין לי כוח לזה. התחננתי לעזרה, אבל אף אחד לא מקשיב ולא בא לעזור".

אנחנו רגע לפני בחירות מוניציפליות לראשות העירייה. אולי זה הזמן לשינוי.

"כל המועמדים לראשות העירייה מחזרים אחריי, אבל אני לא מאמין לאף אחד. נמאס לי מהבטחות וממילים ריקות מתוכן. הקבוצה זקוקה למעשים ולתקציבים. אם יהיה ראש עירייה שבאמת אכפת לו מהספורט ויחליט להשקיע, אני מאמין שנוכל לחזור מהר מאוד לליגת העל".

חגיגה מוקדמת. שחקני אליצור כרמיאל חוגגים את הישארותם בליגת העל בסיום העונה צילומים: אלכס הובר
חגיגה מוקדמת. שחקני אליצור כרמיאל חוגגים את הישארותם בליגת העל בסיום העונה צילומים: אלכס הובר

איך השחקנים קיבלו את הבשורה?

"תראה, כל שחקן חולם להגיע לליגת העל, אבל הם הבינו שבמצב הנוכחי אין ברירה. לא נעים לצאת למשחקים שהתוצאה בהם ידועה מראש. השחקנים המקומיים שלנו אומנם מוכשרים מאוד, אבל הם עוד לא בשלים לשחק בליגת העל. הסברנו להם את תמונת המצב ושכנענו אותם שעדיף להם כרגע לשחק ולצבור ניסיון בליגה הלאומית. המטרה שלי היא לבנות תשתית מקומית בריאה וטובה ולשאוף להגיע בעתיד לפלייאוף העליון של ליגת העל".

המאמן אלכס קפלן, בנו של יצחק, ומי שהוביל את הקבוצה להישארות בליגת העל, מסכים עם כל מילה ומשפט שאומר אביו.

אלכס: "אני חושב שההחלטה לוותר על ליגת העל ולשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, היא החלטה נכונה. כשאין לך משאבים להגיע לרמות הגבוהות ואין לך את היכולות להתקדם, באופן טבעי המוטיבציה יורדת. עדיף לנו לחזק את התשתית המקומית, לבנות משהו לטווח ארוך, לטפח את דור העתיד של הענף ולהגיע מוכנים לליגת העל".

לכרמיאל יש על מי לבנות. יש לה קבוצת נוער המשחקת בליגה הלאומית, וקבוצת נערים, שמשחקת בליגה הבכירה, ועשתה חיל בעונה שעברה כשעלתה למשחקי הפלייאוף העליון.   מפגש הפתיחה של הקבוצה צפוי להיות ב-2 בספטמבר, כשעד אז ינסו יצחק ואלכס קפלן, לגבש את סגל השחקנים לעונה הקרובה.

מעיריית כרמיאל נמסר: "עיריית כרמיאל מעניקה תמיכה לאגודות הספורט בהתאם לקריטריונים שאושרו ע״י מועצת העיר ועל פי התקציב העירייה שאושר במועצת העיר. תקציב אגודת אליצור כרמיאל לא קוצף וההחלטה לא להופיע היא שלהם בלבד.
לאחרונה השקיעה העירייה וגייסה תקציבים לבניית רצפת פרקט באולם מגדים המשמש את אגודת אליצור".

מ״מ ראש העיר, מחזיקת תיק הספורט רינה גרינברג: "צר לי מאוד שככה הוחלט. המדיניות של ראש העיר הינה כי אין אישור תשלום שכר לשחקנים זרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות