fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"צמחתי בבית הספר הזה. כאן החל המסע שלי בתחום החינוך"

חגית לוי המנהלת החדשה של בית הספר התיכון אורט פסגות נכנסת השנה לנעליה של בתיה כץ. שיחה בענייני חינוך, תפקידי בית הספר והחזון שלה כמי שתוביל את אורט פסגות החל משנת הלימודים הקרובה
חזונה החינוכי. חגית לוי מנהלת אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)
חזונה החינוכי. חגית לוי מנהלת אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)

בסוף שנת הלימודים הקודמת הטילה המנהלת המצליחה של אורט פסגות, מי שהקימה את בית הספר בהצלחה, פצצה כאשר הודיעה על רצונה לסיים את עבודתה במוסד. משרד החינוך נערך למצב החדש, הוצא מכרז כחוק ולאחר מספר שבועות נבחרה חגית לוי, תושבת היישוב יובלים שבמשגב.

לוי מכירה היטב את מערכת החינוך העל יסודית בעיר שכן צמחה ועברה מספר תפקידים משמעותיים בבית הספר מגדים המהווה היום את הצלע השנייה בפסגות.

לוי בת 45 , נשואה אם לשלושה ילדים, מתגוררת בישוב יובלים שבמשגב, החלה את דרכה בחינוך בלימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי וגיאוגרפיה. החל משנת 1993 שימשה יועצת חינוכית באורט מגדים, מורה לגיאוגרפיה בחטיבת הביניים וכן רכזה את מגמת מדעי הסביבה בחטיבה העליונה. מאוחר יותר סיימה תואר שני בתולדות עם ישראל והכשרה כיועצת אירגונית במערכות חינוך, עברה קורס מנהלים .

כעת שחגי תשרי מאחורינו ושנת הלימודים מתחילה למעשה מלוא העבודה, שתפי אותנו בראייתך, מה הן התכניות לשנת הלימודים הקרובה?

"צמחתי בבית הספר הזה. כאן החל המסע שלי בתחום החינוך. באורט מגדים שימשתי יועצת חינוכית, הובלתי פרויקטים בתחום הייעוץ ובתחומים הקשורים לעידוד מצוינות מטעם קרן אביחי. כמנהלת פדגוגית במשך תשע השנים האחרונות, מתוכן חמש שנים במשימת איחוד שני בתי הספר מגדים והורוביץ לאורט פסגות, פעלתי, יחד עם בתיה כץ ועם צוות ההנהלה, למען עיצוב התרבות האירגונית של בית הספר ומיתוגו בכרמיאל כבית חינוך מוביל. לפני כשבועיים התבשרנו כי אורט פסגות ממוקם בעשירייה הפותחת של בתי הספר האיכותיים, הערכיים ובעלי ההישגים הגבוהים בארץ. כמנהלת פדגוגית, הובלתי תהליכים שמטרתם שיפור מתמיד ומשמעותי באחוז הזכאות לבגרות והגדלת מספר התלמידים המסיימים עם תעודת בגרות איכותית בממוצע ציונים גבוה."

עם תחילת שנת הלימודים, אחת היוזמות הראשונות בהן נפתחה שנת הלימודים הייתה, תכנית חינוכית אותה הגו במהלך חופשת הקיץ :תכנית אורח חיים בריא. בראיית הצוות אורט פסגות הינו בית ספר מחולל שינוי, ככזה, החליטה הנהלת בית הספר להטמיע , החל משנת הלימודים הנוכחית, תכנית רב שנתית שבה תונחל תפיסה הוליסטית לאורח חיים בריא והשלכותיו החיוביות.

תארי את תפיסתך החינוכית

"כיועצת אני רואה את התלמיד כאדם שיש לו רקע ועולם פנימי, כמו גם סביבה אישית. היכולת לזהות מיהו האדם, להבין את הצרכים שלו ואת הקשיים איתם הוא מתמודד, היא החשובה בעיניי. אני מאמינה שתלמיד צריך לחוות את בית הספר כמקום משמעותי עבורו, מקום בטוח ומכיל שבו יש מי שמקשיב לו, רואה אותו ומעביר לו מסר שלא מוותרים עליו, גם כשהוא משדר שהוא משתוקק לכך. השאיפה שלי היא שכל תלמיד המסיים את לימודיו בפסגות יוכל להצביע לפחות על דמות משמעותית אחת שתמיד הייתה שם בשבילו."

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "צפון 1 כרמיאל".

 

חזונה החינוכי. חגית לוי מנהלת אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)
חזונה החינוכי. חגית לוי מנהלת אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות