fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נא להצדיע

מי היה מאמין שר', שסבל בילדותו במשך שנים מתסמונת טורט, יהיה טייס מסוק קרב?. כנגד כל הסיכויים הוא קיבל השבוע כנפי טיס
סגן ר'
"כשהייתי בן 5 שמו לב שאני היפרקטיבי. סרן ר' (צילום: דו"צ)
סגן ר'
"כשהייתי בן 5 שמו לב שאני היפרקטיבי". סרן ר' (צילום: דו"צ)

זהו סיפורו המדהים של סגן ר', תושב אחד היישובים בגליל, שסבל במשך שנים מאז היה ילד מתסמונת טורט, הבריא בזכות טיפול לא תרופתי, והשבוע קיבל את כנפי הטיס כטייס מסוקי קרב. סגן ר' הוא הרבה יותר מפרח טיס, שיהפוך בימים הקרובים לטייס, הוא בחור אמיץ שאינו מסתיר את עברו כמי שסבל מתסמונת טורט, רק כדי לתת תקווה לאלה הסובלים ממנה ולבני משפחתם. החלטתו ורצונו לחשוף את סיפורו נובעת מהרצון להגיד בגדול: "יש פתרון, אפשר להבריא לגמרי". סגן ר' רואה בחשיפה הזאת שליחות חשובה ואף יותר מכך.

שיחה עמו מבהירה כבר בשניות הראשונות שלה, כי מדובר בבחור בעל אינטליגנציה מאוד גבוהה, בוגר לגילו הצעיר, בעל דעות ועמדות מאוד מגובשות, באשר לכל מה שהוא עושה, עשה ויעשה.

מפעלתן לאפאתי
סגן ר' שתף אותנו בהחלטה שלך לחשוף את סיפורך האישי. מה הניע אותך? "שתי מטרות חשובות. הראשונה: לתת תקווה להורים שאומרים להם שאין תקווה לילדיהם. השנייה: אם ילד שסובל מהתסמונת קורא את הדברים, שיידע שזאת לא מחלה חסרת ריפוי, שיידע שניתן להירפא לחלוטין.

 מתי מתחילים להבין במשפחה שיש בעיה עם הילד?

"כשהייתי בן 5 לערך, המשפחה הבינה שיש משהו חריג. שמו לב שאני היפראקטיבי, וכשאין עיסוק בבית, או מיציתי את כל האפשרויות, כל הבית רועש, כי אני חייב לעשות משהו".

איך היית מגדיר את התחושות שלך כבעל תסמונת טורט?

"התחושה של ילד שיש לו בעיה כזאת היא קודם כל של אגוצנטריות. ברגע שמבינים את הנקודה הזאת, בעיקר רים חשוב שיבינו, שהילד שלהם כל הזמן מתווכח זה בגלל תפישת העולם האגוצנטרית. אני ראיתי גם כשגדלתי עד כמה זה קשה".

 מתי הבנת שאתה כבר כאחד האדם והבראת לגמרי?

"בערך בגיל 15 אבל רק בגיל 19 ידעתי שזה סוף התהליך. אז אמרתי לעצמי בביטחון מלא שאין לי יותר טורט. זה החל מכך שההורים לקחו אותי לנוירופסיכולוג שכמובן רשם לי תרופה פסיכיאטרית בשם 'הלידול', כדי להרגיע אותי. התרופה אכן הרגיעה אבל האופי השתנה לחלוטין. מילד פעלתן הפכתי להיות אפאתי. הורי לא השלימו עם כך.

אבא, שהוא אוטודידקט באופיו, החל לחפש פתרונות ומידע, חקר לעומק בכל מקום, שאל מה זה טורט ואיך אנשים מתמודדים עם זה ברחבי העולם. כך הוא הגיע למחלקה הפסיכיאטרית באוניברסיטת הרווארד, שם חשפו בפניו אלטרנטיבות טיפוליות. דרכם הוא הגיע למכון הנדל בארה"ב שמתמחה בטיפול בטורט ובאוטיזם. מנהלת המכון הפנתה אותנו למטפלת ישראלית שמתגוררת בארה"ב ומתמחה בטיפול בטורט. היא לימדה את שיטת הנדל, שיטת התעמלות שיש לבצע מידי יום כשעה. כמו כן, היא קראה כמה מחקרים שטוענים שאפשר להיעזר בחומצות שומן בשם אומגה 3. בשורה התחתונה באופן הדרגתי הורידו לי את המינון של התרופה עד להפסקה מוחלטת של השימוש בה. במקביל נתנו לי אומגה 3 במינון מסוים משתנה, בנוסף חל שינוי באורח החיים התזונתי, שלי וגם של בני המשפחה".

הכתבה המורחבת עם הטייס ר' תפורסם מחר (שישי) בצפון -1 כרמיאל 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות