fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השופט סלים ג'ובראן: אירוע חנוכת המתנ"ס מהווה תעמולה אסורה

כך קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעקבות העתירה שהגיש מחנה משה קונינסקי בעניין אירוע חנוכת המתנ"ס בגבעת רם בכרמיאל
עם הפנים לתושב. עדי אלדר (צילום: יח"צ)
עם הפנים לתושב. עדי אלדר (צילום: יח"צ)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קיבל את עתירתו של משה קונינסקי ונתן בסוף השבוע שעבר צווים לעדי אלדר ורינה גרינברג, האוסרים על השניים לקיים אירועים מטעם העירייה במתכונת דומה לטקס חניכת המתנ"ס בגבעת רם וצו האוסר עליהם לפרסם פרסומים בפייסבוק של העירייה הכוללים תמונה או דברים של נבחר ציבור עד מועד הבחירות.

כזכור, בשבוע שעבר התקיים אירוע פתיחת המתנ"ס החדש בגבעת רם בעיר בהשתתפות ח"כ אביגדור ליברמן. בעתירתו טען קונינסקי, כי באירוע לקחו חלק עשרות פעילים של אלדר וגרינברג והאולם היה מלא בבלונים הכוללים את שם סיעתם.

בהחלטתו קבע השופט ג'ובראן, כי מבלי להידרש לשאלה האם קיימו אלדר וגרינברג תעמולה בתוך האולם או מחוצה לו לפי טענתם, האירוע עצמו שלא היה הכרח לקיימו במועד הנוכחי, מהווה תעמולת בחירות אסורה והזכיר כי הוא קבע לאחרונה כי על מועצות מקומיות להימנע מאירועים שאינם הכרחיים בעת זו ועל כן נתן את הצו הראשון האוסר על קיום אירועים דומים עד הבחירות. כמו כן הזכיר השופט, כי שימוש בתמונתו או שמו או דברים מפיו של נבחר ציבור תוך שימוש במשאב ציבורי, מהווה בעת זו איסור קטגורי ולכן נתן את הצו השני האוסר על שימוש בפייסבוק העירייה לתעמולת בחירות.

משה קונינסקי
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)

תגובת מטה כרמיאל ביתנו ושלנו רשימתו של עדי אלדר: "מאחר שהמתנ"ס נבנה, בחלק מכספי הקואליציה של ישראל ביתנו, כיבדנו את ח"כ אביגדור ליברמן בהנחת אבן הפינה לפני שנה. באותו מעמד הובטח לו כי יהיה האורח המרכזי בחנוכת המקום. כך נהגו ראש העירייה וסגניותיו. בשל הקרבה לתאריך הבחירות, ראש העירייה והסגניות נמנעו מלנאום, והקפידו שלא להפוך את המעמד לאירוע פוליטי. לאירוע הגיעו מספר אנשים לבושים בחולצות כתומות ללא סמלים או לוגו. נתבענו על שפעלנו למען השכונה, מתוך צרות עינו של קונינסקי אשר כדרכו במהלך כל הקמפיין, גם הפעם הגיש עתירה, וזאת במקום לומר "כל הכבוד" לראש העירייה וצוותו שתוך שנה הצליחו להקים מתנ"ס לתפארת, מה שמעיד על רמת ביצוע גבוהה ביותר של עובדי העירייה. אנו נפעל בהתאם לפסיקת השופט".

עדי אלדר: "בבחירות הקודמות הבטחתי לתושבי גבעת רם שנבנה מתנ"ס בשכונה. מה שהבטחתי קיימתי".

עדי אלדר (צילום: יח"צ)
עדי אלדר (צילום: יח"צ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות