fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלכה לעולמה יקירת העיר חנה ינאי

ינאי הייתה דמות חינוכית מובילה כמורה וכמנהלת בית ספר בכרמיאל. במקביל, התנדבה בתחומים שונים והקימה את מועדון אנוש
השראה לתלמידיה. חנה ינאי ז"ל צילום רפרודוקציה: עליזה רוזן
השראה לתלמידיה. חנה ינאי ז"ל צילום רפרודוקציה: עליזה רוזן
השראה לתלמידיה. חנה ינאי ז"ל צילום רפרודוקציה: עליזה רוזן
השראה לתלמידיה. חנה ינאי ז"ל צילום רפרודוקציה: עליזה רוזן

חנה ינאי, יקירת העיר ואזרחית הכבוד של כרמיאל לשנת היובל הלכה לעולמה בחול המועד סוכות. ינאי הייתה מורה לחיים ייחודית וכריזמטית, דמות חינוכית מובילה כמורה וכמנהלת בית ספר בכרמיאל. בשנת 1966 הגיעה עם משפחתה לכרמיאל וזמן לא רב לאחר מכם החלה את עבודתה כמורה.

כל 48 שנותיה בכרמיאל שזורות בחינוך ובהוראה. בבית הספר התיכון הראשון בעיר, ע"ש הורוביץ, ניהול המרכז הפדגוגי אותו הפכה למרכז למורים ולמחנכים ובית הספר היסודי אלון, אותו ניהלה עד שנת 1993. בחול המועד סוכות, הלכה לעולמה, היא בת 78 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

כשפרצה מלחמת העולם השנייה בטרם מלאו לה 5, ב~1939 עם כניסת הנאצים לפולין, אביה הורד מהרכבת וזאת הייתה הפעם האחרונה שהיא ראתה אותו. בהמשך מצאה עצמה עם אמה וכל משפחתה בגטו קוינסקה. בגטו מסרה אותה אמה לאדם פולני, שלא הכירו, אך מתוך שהאם סברה כי סכוייה לשרוד יהיו טובים מאשר בגטו. כך נפרדה מאמה ובני המשפחה הרבים אותם לא תראה יותר. עם סיום המלחמה הגיעה אליה דודתה, אחות האם ועמה החלה את המסע לארץ ישראל, מסע שעבר דרך בית יתומים בסלבינו, עיר באלפים של איטליה. בשנת 1966 הגיעה עם משפחתה לכרמיאל וזמן לא רב לאחר מכם החלה את עבודתה כמורה בבית הספר התיכון הראשון בעיר, ע"ש הורוביץ, ניהלה את המרכז הפדגוגי אותו הפכה למרכז למורים ולמחנכים ובית הספר היסודי אלון, אותו ניהלה עד שנת 1993. עם פרישתה ממשרד החינוך, ניהלה את הקתדרה העממית קרוב ל-10 שנים.

במקביל לעבודתה בתחום החינוך, התנדבה בתחומים שונים. בין היתר הקימה את מועדון אנוש, התנדבה במינהל הרווחה, במלבי"ש וביד שרה. שימשה כיו"ר ניצ"ן, הייתה פעילה בארגון בני ברית, בקליטת עולים חדשים ובפעילויות רבות לטובת הקהילה, בהתנדבות. ינאי הייתה השראה לאלפי התלמידים ואנשים שהיו עימה בקשר לאורך השנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות